    From: MM <s...@a...gda.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wybor sprzedawcy energii elektrycznej
    Date: Mon, 20 Aug 2007 18:08:14 +0000 (UTC)

    Pytanie dotyczy prawa energetycznego (skorzystania z uprawnień
    przysługujących od 1 lipca) - nie znalazłem właściwszej grupy.
    Cytat z http://www.ure.gov.pl/portal/or/20/22/ brzmi zachęcająco:

    =====
    PRAWO WYBORU SPRZEDAWCY (zwane zasadą TPA) - gwarantuje każdemu odbiorcy,
    który znajdzie innego partnera w handlu energią - że jego kontrakt
    zostanie zrealizowany.

    To znaczy, że Spółka Dystrybucyjna nadal przesyła prąd, ale już nie musi
    być jego sprzedawcą.

    Dziwne, ale prawdziwe.
    =====

    Wybrałem sobie sprzedawcę i taryfę (w porównaniu do dotychczasowego,
    oszczędność ok. 20% - znacznie tańsza druga taryfa, także weekendy),
    po czym zwróciłem się z prośbą o informację, jak zostać klientem.
    Po dość długim czekaniu dostałem odpowiedź, że właściwie to nie są
    zainteresowani, bo im się nie opłaca, przygotowują nową ofertę itp.

    Czy jeśli będę nalegał, że chcę skorzystać z aktualnej oferty (bo
    mnie się opłaca), czy mogą zgodnie z prawem odmówić zawarcia ze mną
    (konsumentem - energia dla gospodarstwa domowego) umowy sprzedaży
    energii? Czy taryfa dla sprzedaży energii (zatwierdzona przez URE
    i opublikowana) jest ofertą w rozumieniu prawa?

    Marek