  • 11. Data: 2006-01-19 11:00:08
    Temat: Re: Wspolnota - uchwala
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Rafał wyskrobał(a):
> [...]
    > wydatkowaniu środków na nieruchomość wspólną. Jeżeli po wybudowaniu
    > ścieżka będzie stanowiła część nieruchomości wspólnej to uchwała jest dla
    > Ciebie wiążącą.
    > Jeżelu ścieżka nie będzie po wybudowaniu stanowiła nieruchomości wspólnej
    > to WM nie mogła podjąć takiej uchwały, bo na mocy zapisów ustawy o
    > własności lokali nie miała takiej mocy prawnej. Na podstawie tej
    > argumentacji oraz zapisów KC, które stanowią, ze umowa [w tym przypadku
    > ustawa] niezgodna z prawem jest nieważna możesz wstrzymać się od
    > partycypowania w kosztach budowy tej ścieżki.

    Z jakiego artykułu UWL wynika, że uchwały wspólnoty mogą dotyczyć tylko
    nieruchomości wspólnej?

    --
    .B:artek.

  • 12. Data: 2006-01-19 14:24:52
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):

    > Z jakiego artykułu UWL wynika, że uchwały wspólnoty mogą dotyczyć tylko
    > nieruchomości wspólnej?

    art 12 ust 2 UWL

    pzdr.
    Rafał

  • 13. Data: 2006-01-19 14:29:26
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > A nie jest tak, że musi czekać na wyrok sądu, ale i tak do
    > ogłoszenia wyroku uchwała podlega wykonaniu?
    >
    > Renata

    Jeżeli literalnie podchodzić do art 25 UWL to masz rację. Ja stoję na
    stanowisku, że zgodnie z art 58 KC czynność prawna niezgodna z prawem jest
    nieważna i na tej podstawie nie muszę wykonywać danej uchwały. Przykład:
    jeżeli znalazłaby się grupka 51% "idiotów", którzy przegłosowaliby, że każdy
    członek WM "musi zabić przynajmniej 1 sąsiada miesięcznie" to czy czekałabyś
    na wyrok sądu a do wyroku wykonywałabyś tą uchwałę? :-)

    pzdr.
    Rafał

  • 14. Data: 2006-01-19 14:58:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Rafał wyskrobał(a):

    > art 12 ust 2 UWL

    A więc podaję jego treść:
    "Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków
    związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby
    przypadają właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym
    stosunku właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem
    nieruchomości wspólnej w części nie znajdującej pokrycia w pożytkach i
    innych przychodach."

    Nadal nie widzę tutaj ograniczenia, wedle którego uchwały podejmowane przez
    wspólnotę mogłyby dotyczyć tylko nieruchomości wspólnej.

    --
    .B:artek.

  • 15. Data: 2006-01-19 15:33:08
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):

    > Nadal nie widzę tutaj ograniczenia, wedle którego uchwały podejmowane przez
    > wspólnotę mogłyby dotyczyć tylko nieruchomości wspólnej.

    powyższy artykuł wskazuje, iż mieszkaniec lokalu wchodzącego w skład WM
    partycypuje w kosztach i przychodach NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ (a tego dotyczył
    casus ze ścieżką, gdzie pytający nie chce płacić za coś co nie jest
    nieruchomością wspólną). Jednocześnie zgodnie z polskim prawem w sytuacji
    opisanej na wstępie mamy do czynienia m.in. z własnością lokali mieszkalnych
    + udziałem w częściach wspólnych. O ile lokalem mieszkalnym czyli tą częścią
    nieruchomości, która nie wchodzi do nieruchomości wspólnej zgodnie z UWL może
    zarządzać właściciel o tyle częścią wspólną zarządza WM. Stąd też
    argumentacja, że uchwały w sprawie nieruchomości wspólnej mogą być
    podejmowane przez WM, a uchwały w sprawie lokalu mieszkalnego mogą być
    podejmowane osobiście lub rodzinnie :-). Nie potrafię sobie wyobrazić
    sytuacji gdy WM podejmuje uchwałę, aby w moim mieszkaniu wyburzyć dwie ściany
    i urządzić tam dyskotekę :-)

    pzdr.
    Rafał