  • 1. Data: 2012-02-28 12:58:48
    Temat: Wspólnota i opłata za pakiet socjalny tv
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    Dzień dobry wszystkim,

    Czy ktoś może poratować linkiem lub słowami kluczowymi,
    jak prawnie regulowane jest dostarczanie tzw pakietu
    socjalnego TV do bloku?

    W bloku działają sobie sieci kablowe X i Y. Abonenci X
    płacą zwykłą opłatę za to, co sobie zamówili (pakiet drewniany,
    żelazny czy tam złoty) , natomiast abonenci Y jako i osoby
    bez kablówek (np posiadające TVSat) są obciążane dodatkowo
    przez administrację opłatą za "pakiet socjalny" właśnie na
    rzecz kablówki X, z którą to żadnych umów nie zawierali.

    Ktoś poratuje, z czego się dokształcić przed zebraniem wspólnoty?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 2. Data: 2012-02-28 13:36:36
    Temat: Re: Wspólnota i opłata za pakiet socjalny tv
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@c...invalid>
    napisał w wiadomości news:jiij2d$r65$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > rzecz kablówki X, z którą to żadnych umów nie zawierali.
    >
    > Ktoś poratuje, z czego się dokształcić przed zebraniem wspólnoty?

    Bo współnota pewnie podpisała umowę z kablówką na wykonanie i utrzymanie
    sieci. Jej utrzymanie jest połączone z opłata na poziomie "socjalnych".
    Każdy to dostaje i za to płaci. Wyższe pakiety wiąże się z wyższymi
    opłatami. By cokolwiek sensownego powiedzieć na temat tej sytuacji trzebaby
    wiedzieć, jaka jest treść umowy współnota - kablówka. Bo ta opłata z tego
    będzie wynikała.

  • 3. Data: 2012-02-28 15:33:19
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    We wspólnocie mieszkaniowej nigdy wszystkim nie dogodzisz, zawsze się
    znajdzie jakis jeden po-Kąpany (młody, po licencjacie, przybyły do wielkiego
    miasta), któremu będzie przeszkadzał mocno wywalczony przez Zarząd z kablówką
    (bo kablówki nie mają w tym interesu) pakiet socjalny zamiast tysiąca anten
    na balkonach i porypanych od włażenia dachach.
    O tym co zrobić, żeby mieć dwie różne kablówki w jednej nieruchomości to ten
    po-Kąpany nawet po nocach nie śni.

    -----
    > Bo wspólnota pewnie podpisala umowe z kablówka na wykonanie i utrzymanie
    sieci.

  • 4. Data: 2012-02-28 18:11:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > rzecz kablówki X, z którą to żadnych umów nie zawierali.
    >
    > Ktoś poratuje, z czego się dokształcić przed zebraniem wspólnoty?

    Ja mam jakby odwrotny problem, że chcę tylko AZART w formie kablówki, który
    udostępnia tylko kanały analogowe, gdy w eterze wszystko to jest cyfrowo.
    Ale to nie dlatego, że firmie realizującej AZART brakuje możliwości
    technicznych bo oferuje kanały cyfrowe w dodatkowo płatnych abonamentach i
    ten analogowy AZART też z cyfrowej robi. Nie ma natomiast interesu w
    rozdawaniu usługi, którą może sprzedawać. A spółdzielnia albo nie może
    znaleźć lepszego dostawcy albo nie chce. Pamiętam jeszcze jak tradycyjny
    AZART był z anteny na dachu. O ile zmiana na kablówkę była raczej pozytywna
    dla mieszkańców to teraz jesteśmy stratni.

  • 5. Data: 2012-02-29 06:36:26
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 28-02-2012 14:36, Robert Tomasik rzecze:

    > trzebaby wiedzieć, jaka jest treść umowy współnota - kablówka. Bo ta
    > opłata z tego będzie wynikała.

    Zapewne tak. Myślałem tylko, że może istnieją jakieś rozwiązania
    prawne to regulujące (rzucam z kapelusza- "w budynku wielorodzinnym
    trzeba zapewnić każdemu gniazdko i sygnał tv, żeby na dachu nie stał las
    anten"). O umowę z pewnością zapytam na żebraniu wspólnoty.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2012-02-29 07:10:18
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2012-02-29 07:36, Dominik & Co pisze:
> [...]
    > trzeba zapewnić każdemu gniazdko i sygnał tv, żeby na dachu nie stał las
    > anten"). O umowę z pewnością zapytam na żebraniu wspólnoty.

    najlepiej za darmo

  • 7. Data: 2012-02-29 07:11:38
    Od: maruda <m...@n...com>

> [...]
    > trzeba zapewnić każdemu gniazdko i sygnał tv, żeby na dachu nie stał las
    > anten"). O umowę z pewnością zapytam na żebraniu wspólnoty.

    Raczej nie sądzę (to jest moje "wydajemisię", a nie wynik absolutnie
    pewnego nieistnienia).

    Teraz na elewacjach wiszą "porosty" anten sat. i trudno z tym walczyć.
    (Dla wyjaśnienia: balkon (część konstrukcyjna, czyli podest, balustrada
    i boki) jest cz. wspólną.)

    Można zakazać montażu anten na dachu i na elewacji (uchwałą), ale to da
    się uchylić, bo nie możesz (wspólnoto) ograniczać ludowi dostępu do
    powszechnie dostępnej informacji, bo to pachnie Koreą Pn.
    Co z tego, że dasz kablówkę, w której będą wybrane kanały, skoro ktoś ma
    życzenie odbierać sygnał z "tego a nie innego" źródła (sat/dvb-t) i w
    sposób nie naruszający prawa sam sobie chce to zapewnić?

    To niezapomniany Jerzy Goebbels-Urban ("rząd sam się wyżywi") próbował
    wprowadzić obowiązek uzyskania zezwolenia na antenę sat. Trochę mu nie
    wyszło, mimo, że to za czasów komuny było.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda