    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota i opłata za pakiet socjalny tv
    Date: Wed, 29 Feb 2012 08:11:38 +0100

    W dniu 2012-02-29 07:36, Dominik & Co pisze:
    > W dniu 28-02-2012 14:36, Robert Tomasik rzecze:

    > Zapewne tak. Myślałem tylko, że może istnieją jakieś rozwiązania
    > prawne to regulujące (rzucam z kapelusza- "w budynku wielorodzinnym
    > trzeba zapewnić każdemu gniazdko i sygnał tv, żeby na dachu nie stał las
    > anten"). O umowę z pewnością zapytam na żebraniu wspólnoty.

    Raczej nie sądzę (to jest moje "wydajemisię", a nie wynik absolutnie
    pewnego nieistnienia).

    Teraz na elewacjach wiszą "porosty" anten sat. i trudno z tym walczyć.
    (Dla wyjaśnienia: balkon (część konstrukcyjna, czyli podest, balustrada
    i boki) jest cz. wspólną.)

    Można zakazać montażu anten na dachu i na elewacji (uchwałą), ale to da
    się uchylić, bo nie możesz (wspólnoto) ograniczać ludowi dostępu do
    powszechnie dostępnej informacji, bo to pachnie Koreą Pn.
    Co z tego, że dasz kablówkę, w której będą wybrane kanały, skoro ktoś ma
    życzenie odbierać sygnał z "tego a nie innego" źródła (sat/dvb-t) i w
    sposób nie naruszający prawa sam sobie chce to zapewnić?

    To niezapomniany Jerzy Goebbels-Urban ("rząd sam się wyżywi") próbował
    wprowadzić obowiązek uzyskania zezwolenia na antenę sat. Trochę mu nie
    wyszło, mimo, że to za czasów komuny było.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda