  • 1. Data: 2009-08-25 10:30:04
    Temat: Wrogie przejęciespółki-przykład
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Czy ktoś mógłby mi na kilku np 3 konkretnych anonimowych przykładach wyjaśnić na
    czym może polegać wrogie przejęcie spółki? Np.Spółka A zrobiła to i to... W tej
    sytuacji możliwe jest ... itp. Koleżanka pisze referat ale ciężko jest jej
    znaleźć jakiś konkretny przykład. Bardzo proszę o pomoc mądre głowy. Przykłady
    mogą być dowolne ale chodzi o to żeby dotyczyły konkretnych czynności
    podejmowanych przez spółkę przejmującą i obronę spółki przejmowanej, albo
    odwrotnie zabezpieczenie się spółki przejmowanej na przyszłość żeby trudniej ją
    było przejąć przez spółkę przejmującą. Ten wariant pierwszy będzie pewnie
    preferowany. Także proszę o krótką pomoc.

  • 2. Data: 2009-08-25 10:47:21
    Temat: Re: Wrogie przejęciespółki-przykład
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > było przejąć przez spółkę przejmującą. Ten wariant pierwszy będzie pewnie
    > preferowany. Także proszę o krótką pomoc.

    http://korwinmikke.blogbank.pl/2008/08/05/kruk-w-bie
    liznie/

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-08-25 10:48:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > http://korwinmikke.blogbank.pl/2008/08/05/kruk-w-bie
    liznie/

    Dla nieklikaczy

    A tak ówczesny zarząd V&W postąpił. Pożyczył w ,,Fortis Banku" 300 mln zł
    - by kupić 66% udziałów spółki ,,W.Kruk". A co w tej sytuacji zrobił
    p.Wojciech Kruk?
    Sprzedał swoje akcje, w porozumieniu z p.Jerzym Mazgajem (,,ALMA Market")
    i kupili sobie po 5% akcyj V&W. Okazało się, że przy rozproszeniu
    akcjonariuszy W&W 10% akcyj wystarczy, by rządzić firmą. Na początek
    obydwaj Panowie wywalili zarząd, który przejął spółkę p.Kruka - i
    zaprowadzają porządki.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-08-25 10:58:07
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > było przejąć przez spółkę przejmującą. Ten wariant pierwszy będzie pewnie
    > preferowany. Także proszę o krótką pomoc.

    Heh ciezko jest znalezc przyklad ??????

    Przykladow sa setki, pierwszy z brzegu cukrownie polskie, stocznie i
    teraz KGHM.

    Cena akcji spada bo wiadomo ze ktos chce sie pozbyc akcji akcje kupuje
    konkurencja i roznymi sposobami doprowadza przejeto spolke do upadlosci
    pozbywajac sie konkurencji.

  • 5. Data: 2009-08-25 11:01:21
    Od: m...@g...pl

    No tak ale chodzi o konkretne czynności spółki przejmującej i czynności obronne,
    decyzje organów itp spółki przejmowanej

  • 6. Data: 2009-08-25 11:12:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 25 Aug 2009 12:30:04 +0200, Michał napisał(a):

    > było przejąć przez spółkę przejmującą. Ten wariant pierwszy będzie pewnie
    > preferowany. Także proszę o krótką pomoc.

    Przeczytaj o przejmowaniu Kruka oraz o przejmowaniu Sphinxa przez Amrest.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-08-25 12:39:49
    Od: m...@g...pl

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Przeczytałem, ale to czarna magia dla mnie. Nic dziękuję.

  • 8. Data: 2009-08-25 12:40:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    m...@g...pl pisze:

    > Przeczytałem, ale to czarna magia dla mnie. Nic dziękuję.

    Ale to chyba nie Ty masz pisać referat?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-08-25 14:28:15
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 25, 12:58 pm, games <g...@g...home.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Cena akcji spada bo wiadomo ze ktos chce sie pozbyc akcji akcje kupuje
    > konkurencja i roznymi sposobami doprowadza przejeto spolke do upadlosci

    A co to ma wspolnego z "wrogim przejeciem" ?

    Nie kazde przejecie spolek jest czyms, co w terminologi "gieldowej",
    uwaza sie za wrogie przejecie.

    Zdecydowanie cukrownie i stocznie to nie jest "wrogie przejecie" w
    znaczeniu o jakie pyta autor watku.

  • 10. Data: 2009-08-25 14:46:38
    Od: games <g...@g...home.pl>

    BK pisze:

> [...]
    > uwaza sie za wrogie przejecie.
    >
    > Zdecydowanie cukrownie i stocznie to nie jest "wrogie przejecie" w

    Kazde przejecie jest wrogie, zaleznie od polityki przejmujacego mozna
    spolke rozwijac lub ukatrupic po przejeciu.