  • 1. Data: 2009-08-25 13:44:28
    Temat: Re: Kary dla pracowników
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    evolution wrote:
    > Witam
    >
    > Dziś otrzymałem takie pismo i proszę mi powiedzieć czy prawnie można
    > nałożyć karę pieniężną na podstawę wypłaty.

    No chyba, że masz wypłatę skonstruowaną jako 600 zł pensji, 2000 zł
    premii. Premia jest uznaniowa, wiec moze jej nie byc w ogole, albo moze
    byc mniejsza o np. 50 zl.

    Z formalnej pensji nie można i można się tym pisemkine podetrzec w kibelku.

  • 2. Data: 2009-08-25 15:10:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    evolution wrote:
    > Cała wypłata jest jako podstawa. Pare razy w roku uda mi się premia ale
    > to tylko w miesiacach sezonowych. Dodatkowa kasa to wypłata za nadgodziny.

    więc zaoszczędź na papierze toaletowym, ewentualnie drugiej strony użyj
    do napisania pozwu do sądu pracy w razie czego, albo na napisanie CV, bo
    przed wylaniem z roboty to raczej nic nie uchroni.

  • 3. Data: 2009-08-25 15:58:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h70q2m$lui$2@news.onet.pl evolution <e...@o...pl>
    pisze:

    > Cała wypłata jest jako podstawa. Pare razy w roku uda mi się premia ale to
    > tylko w miesiacach sezonowych. Dodatkowa kasa to wypłata za nadgodziny.
    Więc gówno ci mogą. Kary porządkowe i finansowe dla pracowników określa KP
    (art. 108 i nast., art. 114 i nast.) i żadne bardziej dolegliwe zapisy umów
    i regulaminów nie są ważne.
    Pismo podpisałbym pod rygorem otrzymania kopii i następnie dla hecy (jeśli
    masz jaja) wystosował pisemne zapytanie o podstawę prawną takich zarządzeń.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-08-25 22:18:50
    Od: Pawel Grzeda <g...@S...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > Pismo podpisałbym pod rygorem otrzymania kopii i następnie dla hecy
    > (jeśli masz jaja) wystosował pisemne zapytanie o podstawę prawną takich

    Podlacze sie.

    Pracownik sklepu ma 1200 netto. Skradziono towar, ktory kosztuje w
    sklepie 320 zl. Czy pracodawca ma prawo sciagnac z wyplaty 320 zl? W
    umowie jest zapis, ze pracownik odpowiada w 100% za straty poniesione
    przez sklep przy kradziezach (ten zapis jest zgodny z KP?). Czy
    pracownik powinien oddac 320, czy moze cene zakupu towaru?

    pozdr
    PG

  • 5. Data: 2009-08-25 22:29:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h71o0a$bdh$1@inews.gazeta.pl Pawel Grzeda
    <g...@S...pl> pisze:

> [...]
    > kradziezach (ten zapis jest zgodny z KP?). Czy pracownik powinien oddac
    Przecież podałem dokładnie gdzie szukać.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-08-25 23:27:49
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Pawel Grzeda" napisał:
> [...]
    > zapis, ze pracownik odpowiada w 100% za straty poniesione przez sklep przy
    > kradziezach (ten zapis jest zgodny z KP?).

    nie wiem czy to zgodne z KP, ale na pierwszy rzut oka widać ze zapis jest
    głupi, czyli prawdopodobnie z niczym nie jest zgodne, bo jak wyobrażasz
    sobie odpowiedzialność w 100%? 100% od jakiej kwoty?:O)

    pracownik, czy nie pracownik moze być odpowiedzialny co najwyżej do kwoty
    jaką osobiście posiada:O)

  • 7. Data: 2009-08-29 14:41:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Aug 2009, Pawel Grzeda wrote:

> [...]
    > zapis, ze pracownik odpowiada w 100% za straty poniesione przez sklep przy
    > kradziezach (ten zapis jest zgodny z KP?)

    Nawet, jakby był zgodny (a pewnie nie jest) i pracownik byłby zobowiązany
    również do pokrycia "spodziewanego zysku", to nie ma możliwości aby
    odszkodowanie wynosiło tyle, co równowartość sprzedaży za ukradziony
    towar.
    Wynika to z konstrukcji VAT - w przypadku kradzieży nie ma "wydania
    towaru", nie można więc wystawić f-ry VAT (no, jeszcze by tylko tego
    brakowało).
    W ten deseń faktyczna szkoda, nawet wliczając oczekiwany zysk,
    jest niższa. W podatku dochodowym co innego (bo odszkodowanie od
    pracownika trzeba doliczyć do przychodów, tak jak zysk ze sprzedaży).

    pzdr, Gotfryd