  • 1. Data: 2009-08-24 17:23:58
    Temat: Dostep do drogi publicznej - impas?
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    cross z grupa pl.misc.budowanie;
    Mam zamiar budować dom na działce nie majacej w tej chwili bezpośredniego
    dostępu do istniejacej drogi publicznej. W planie miejscowym ustalono na
    części działki drogę dojazdową obsługujacą zarówno moją, jak i dalsze
    działki. Na sąsiedniej działce wydzielono zgodnie z planem teren pasa
    drogowego (2) i przekazano go gminie.

    Wystapilem o uzgodnienie zjazdu z mojej dzialki - uzyskalem odpowiedz ze nie
    mam dostepu do drogi publicznej (opinia negatywna). Mam zgodnie z planem
    wydzielic ze swojej dzialki pas terenu pod droge i poczekac na realizacje
    drogi gminnej.
    Wydaje mi sie ze mozna przeciez uzgodnic zjazd z mojej dzialki poprzez
    dzialke drogowa gminy (2), do czasu realizacji - co wydaje sie zupelnie
    normalne.

    Jak moge udokumentowac dostep do drogi publicznej i uzyskac pozytywne
    ugodnienie, skoro to nie jest bezposredni dostep do istniejacej drogi, nie
    mam sluzebnosci itd?

    szkic sytuacji z ponumerowaniem dzialek:

    ---------------------------
    istniejąca droga publiczna
    ---------------------------
    1 | 2 | 3
    dzialka | pas.dr | dzialka
    | |
    4
    moja dzialka:
    5 dalsze działki

  • 2. Data: 2009-08-24 18:20:15
    Temat: Re: Dostep do drogi publicznej - impas?
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    czy tez jeszcze inaczej - czy jest mozliwe ustanowienie sluzebnosci na
    dzialce nalezacej do gminy i przeznaczonej pod droge?