    From: pwi <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wpis do księgi hańby sądownictwa
    Date: Fri, 29 Jan 2010 12:43:57 -0800 (PST)

    Wyrokiem Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi Północ z dnia 7.9.2009
    zostałem skazany na karę 500 zł. grzywny z artykułu 107 Kodeksu
    Wykroczeń za to, że "w okresie od 2002 do 2008 roku złośliwie nękałem
    swojego sąsiada przez bezpodstawne wzywanie policji pod zarzutem
    zakłócania ciszy nocnej oraz podkładanie kartek z upomnieniami".
    Wyrok ten został podtrzymany przez Sąd Okręgowy Warszawa Praga w dniu
    27.1.2010.

    Z uwagi na wyjątkowo rażący charakter tej sprawy uważam za swój
    obowiązek przedstawić ją opinii publicznej.
    Nie dość że nie popełniłem zarzucanych mi czynów, to przez wiele lat
    byłem ofiarą zakłóceń spoczynku nocnego przez owego sąsiada, często
    były to działania celowe. Moje protesty spotykały sirę z jego strony z
    wyzwiskami i groźbami pobicia. W roku 2004 został on ukarany mandatem
    za zakłócenie, do którego policję wzywała niezależnie oprócz
    mnie inna sąsiadka. We wrześniu tegoż roku w zemście za moje protesty
    przeciw zakłócaniu ciszy nocnej wezwał
    on policję,podając, że dzwoni z mojego mieszkania i zgłasza zakłócenie
    w sąsiednim lokalu.
    Postępowanie prowadzone w tej sprawie przez Komendę Rejonową Policji
    zostało umorzone. Dopiero w wyniku mojej skargi do Komendy Głównej
    zostało ustalone nagranie rozmowy sąsiada z pogotowiem policji i
    przekazane do sądu z wnioskiem o ukaranie.
    Na rozprawie w czerwcu 2005 pomimo odtworzenia mu dobrej jakości
    nagrania stanowczo zaprzeczał jakoby to był jego głos.
    W roku 2008 zwróciłem się do funkcjonariusza policji o sprawdzenie
    jaki wyrok zapadł w tamtej sprawie, motywowany faktem,
    że mój sąsiad w kolejnej rozprawie twierdził iż wszystkie postępowania
    wobec niego zostały umorzone.
    Okazało, że został prawomocnie ukarany grzywną. Na rozprawie w maju
    2009 także twierdził, że wszystkie postępowania wobec niego zostały
    umorzone.

    Powyższe fakty podałem w sprzeciwie do wyroku nakazowego i wskazałem
    na nie w wystąpieniu na pierwszej rozprawie w maju 2009. W
    uzasadnieniu wyroku sąd nie odnosi się w ogóle do tych faktów,
    natomiast jest tam zawarte takie zdanie:
    "jak ustalono w okresie objętym zarzutem pokrzywdzony nie zakłócał
    ciszy ani spoczynku nocnego czego wyrazem są choćby kserokopie
    notatników służbowych oraz wyroki Sądu Rejonowego (tu sygnatury akt
    dwóch spraw o zakłócenie w których
    został on uniewinniony)"
    Do czego sprowadza się taka argumentacja mogę zilustrować na
    przykładzie zakócenia z grudnia 2007.
    W środku nocy zbudzony hałasami w mieszkaniu sąsiada uderzyłem kilka
    razy w podłogę, w odpowiedzi ten kilka razy wykrzyknął "Ty kur...
    jeb...! " i zaczął walić w ścianę. Na rozprawie we wrześniu 2008 nie
    przyznał się do winy, stwierdził że owej nocy był na jakiejś budowie.
    Zapadł wyrok uniewinniający.
    Na uwagę zasługuje też "dowód" z notatników: wg sądu jeżeli w momencie
    przybycia policji (co ma często miejsce godzinę lub więcej po
    zgłoszeniu i jest poprzedzane dzwonkiem domofonu znakomicie słyszalnym
    w sąsiednich mieszkaniach)
    nie stwierdza ona zakłócenia, to znaczy że wezwanie było bezpodstawne,
    co więcej oznacza to, że dana osoba nigdy nie zakłócała ciszy nocnej.
    Czy taki argument zasługuje na jakąkolwiek polemikę ?

    W uzasadnieniu wyroku moje zeznania zostały określone jako niespójne i
    nielogiczne, jednak bez wskazywania na czym ta niespójność i
    nielogiczność polegają.
    Zostałem skazany na podstawie fałszywego oskarżenia osoby
    zdemoralizowanej, zdolnej do posługiwania się kłamstwem.
    Ten wyrok to hańba dla państawa polskiego. Jest to tym bardziej
    rażące, że mój sąsiad w zdecydowanej większości przypadków
    nie poniósł kary za rzeczywiste wykroczenia. Oprócz niego w sprawie
    zeznawała też jego konkubina żyjąca z nim od kilku lat
    oraz były dzielnicowy, który złożył niekorzystne dla mnie zeznanie -
    stwierdził , że jestem "nadwrażliwy" na podstawie wywiadu z innym
    sąsiadem, który również wielokrotnie i bezkarnie zakłócał mi ciszę
    nocną.
    Ja brałem udział tylko w pierwszej rozprawie - liczyłem , że na
    podstawie przedstawionych przeze mnie faktów sąd wyrobi sobie właściwą
    opinię o sprawie, ponadto słuchanie kłamst napawa mnie odrazą.

    W sierpniu 2009 przeprowadziłem się do innego mieszkania.

    Jestem gotów udostępnić materiały sprawy przedstawicielom prasy i
    pomóc w ustaleniu wszystkich okoliczności.

    Piotr Wiśniewski