  • 1. Data: 2009-03-05 20:47:46
    Temat: Wniosek o zwrot kosztów za materiały
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Chciałbym uzyskać zwrot wydatków od niektórych materiałów budowlanych, które
    kupiłem w celu wykończenia mieszkania deweloperskiego. Rozliczając sie z
    podatku za 2008 rok, można dołączyć PIT2K, w którym tez podaje koszty
    związane z remontem i zakupem mieszkania.. Mogę też wypełnić wniosek na
    formularzu VZM1, gdzie wpisuję konkretne materiały z ich nr PKWiU. Czy te
    dwa formularze jakos sie wzajemnie nie wykluczają, czy można oba formularze
    złożyć? Być może sa to absurdalne pytania, ale tak sie zastanawiam czy mają
    one jakies powiązanie ze sobą.

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-03-05 22:42:24
    Temat: Re: Wniosek o zwrot kosztów za materiały
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "lestat" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie z podatku za 2008 rok, można dołączyć PIT2K, w którym tez podaje
    > koszty związane z remontem i zakupem mieszkania..

    Takiego sprzed kilku lat (nie odliczonego w międzyczasie)?
    Bo nowych to nie dotyczy.

  • 3. Data: 2009-03-06 08:24:12
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > Bo nowych to nie dotyczy.

    Dotyczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-03-06 08:33:05
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    lestat pisze:

    > złożyć? Być może sa to absurdalne pytania, ale tak sie zastanawiam czy mają
    > one jakies powiązanie ze sobą.

    Nie są ze sobą związane i mogą być złożone jednocześnie. Każdy służyć
    będzie czemu innemu; za pomocą PIT-2K możesz rozliczyć ulgę odsetkową od
    kredytu a za pomocą VZM-1 wnioskujesz o zwrot różnicy VAT od niektórych
    materiałów budowlanych.

    Tak więc jeden formularz służyć będzie zmniejszeniu należnego podatku
    dochodowego, drugi służyć będzie odzyskaniu "nadpłaconego" VAT'u.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-03-06 09:05:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Dotyczy.

    Aaaa, to o uldze odsetkowej jest?
    No to faktycznie.
    On nawijał o kosztach budowy/remontu.

  • 6. Data: 2009-03-06 10:02:02
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Cavallino pisze:

    > On nawijał o kosztach budowy/remontu.

    On nawijał o zwrocie różnicy VAT'u. O uldze odsetkowej napisałem ja w
    kontekście PIT-2K.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-03-06 10:11:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > On nawijał o zwrocie różnicy VAT'u.

    Nie tylko.
    Mówię o tym:
    "Rozliczając sie z podatku za 2008 rok, można dołączyć PIT2K, w którym tez
    podaje koszty
    związane z remontem i zakupem mieszkania."

    Zasugerowałem się że chodzi o odliczenie kosztów w PIT.

  • 8. Data: 2009-03-06 17:38:28
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tak więc jeden formularz służyć będzie zmniejszeniu należnego podatku
    > dochodowego, drugi służyć będzie odzyskaniu "nadpłaconego" VAT'u.

    Wielkie dzięki za bardzo rzeczową odpowiedź. Jeśli wiec kupiłem mieszkanie
    od dewelopera, wykończyłem je, to wypełniam poza PITem-37, PIT-2K i chyba
    PIT-D (?) Jeśli chodzi o aktualizacje danych w związku ze zmianą miejsca
    zamieszkania, to wysyłam wszystkie pity wraz z NIPem-3 do urzędu gdzie
    aktualnie zamieszkuje, czy powiadamiam urząd poprzedni w celu
    poinformowania, że moją osobę trzeba przenieśc do innego urzedu?