eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłasna dzialalnosc - składka zdrowotna za część miesiąca w całościWłasna dzialalnosc - składka zdrowotna za część miesiąca w całości
  • Data: 2011-06-07 07:11:01
    Temat: Własna dzialalnosc - składka zdrowotna za część miesiąca w całości
    Od: beherit <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam takie pytanie, mam nową, jedyną zarejestrowaną działalność (załóżmy,
    że przez ostatnie 7 dni danego miesiąca - np. 24-31.05) i jednocześnie
    pracuję przez ten okres na umowie zlecenie za np. 200zł brutto (data
    obowiązywania umowy zlecenie taka sama 24-31.05). Umowa zlecenie kończy
    się z dniem 31.05 a od 01.06 jestem zatrudniony na umowę o pracę na
    terenie innego kraju UE - tutaj procedurę znam, parę druczków
    wyrejestrowujących.

    Czy jestem w tym przypadku zobowiązany do zapłaty składek na
    ubezpieczenie społeczne, a szczególnie zdrowotne z tytułu prowadzonej DG?

    Czy mam rację że jestem zobowiązany do zapłacenia składek z tytułu
    jedynie umowy zlecenie?

    brutto: 200 zł
    składki:
    - emerytalna: 19,52
    - rentowa: 3
    - chorobowa: 0
    zdrowotne:
    - zapłacona 9%: 15,97
    - do odliczenia 7,5%: 13,75
    zaliczka na podatek 18%:
    36 zł
    netto:
    125,51 zł

    Rozumiem, że ja dostaję netto, a całą resztę opłaca w moim imieniu
    pracodawca?
    PS. nie rozumiem sformułowania (zapłacona / do odliczenia), mogę prosić
    o wyjaśnienie?

    Dane powyższe wzięte z kalkulatora
    http://www.infor.pl/kalkulatory/zlecenia.html