  • 1. Data: 2005-08-21 21:25:19
    Temat: Witam i odrazu problem !
    Od: "MAKARENA" <m...@p...onet.pl>

    Czesc !
    Mam na imie Krzysztof i mieszkam w Lodzi ..

    Spodobała mi się działka rekreacyjna i chciałem ją kupić.Podpisałem ze
    sprzedającym umowę przedwstępną w której 6 pkt brzmiał :
    " Sprzedawca oświadcza że na poczet należności z tytułu ceny otrzymał w dniu
    dzisiejszym od kupującego gotówką kwotę 1000 zł tytułem
    zadatku . W przypadku niewykonania umowy przez sprzedawcę zwróci on
    kupującemu zadatek w POTRÓJNEJ wysokości ."

    Działka miała być kupiona w kredycie . Przy podpisaniu umowy kredytowej
    zapłaciłem 500 zł prowizji oraz poniosłem inne koszta w wys kolejnych. 500
    zł ..
    Po miesiącu , w dniu umowionej wizyty u notariusza sprzedający wycofał się
    ze sprzedaży działki mówiąc , że narazie nie potrzebuje pieniędzy i poczeka
    jeszcze ze sprzedażą . Zwrotu jakiej kwoty powinienem się od niego domagać :
    potrójnej wysokości zadatku tak jak to jest określone w umowie czy
    podwójnej tak jak określa to kodeks cywilny .?

    O stratach moralnych i placzu zawiedzionych dzieci nie wspomne :-(((

    Pozdrawiam :

    MAKARENA

  • 2. Data: 2005-08-21 22:10:01
    Temat: Re: Witam i odrazu problem !
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    MAKARENA napisał(a):

    > potrójnej wysokości zadatku tak jak to jest określone w umowie czy
    > podwójnej tak jak określa to kodeks cywilny .?

    przeczytaj raz jeszcze co mowi k.c. i bedziesz wiedzial.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 3. Data: 2005-08-21 22:37:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MAKARENA" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dearg1$kj3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > potrójnej wysokości zadatku tak jak to jest określone w umowie czy
    > podwójnej tak jak określa to kodeks cywilny .?

    Tak jak mówi umowa. W prawie cywilnym pierwszeństwo mają umowy przed
    ustawą z wyjątkiem nielicznych przypadków w ustawie opisanych.
    Zastrzeżenia kary umownej nie ma wśród tych wyjątków, więc równie
    dobrze mogliście się umówić na 10-cio krotną wartość zadatku.