  • 21. Data: 2012-03-21 17:24:52
    Temat: Re: Windykacja komornicza z mojego zobowi?zania
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 17:10, wromek pisze:

    > Wielkie "halo" - co tam 500 z?otych grzywny... ;)

    Zapomniałem - od maja to będzie 2 000. :(

    --
    spp

  • 22. Data: 2012-03-21 18:54:04
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Od dnia otrzymania zajęcia komorniczego wszelkiego rodzaju rozrachunki z
    > dłużniko-wierzycielem są na drugim miejscu - po rozrachunkach z
    > komornikiem. (por. art. 504 KC)

    Czyli żadne noty czy faktury dla niego ich nie interesują. A jak zapytałem:
    "A z czego on zapłaci ZUS?" - Pani mi odpowiedziała, że jej to nie
    interesuje ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 23. Data: 2012-03-21 19:31:30
    Temat: Re: Windykacja komornicza z mojego zobowiązania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Mar 2012, spp wrote:

    > Spróbuj ignorować żądania udzielenia informacji,

    Było o wyłganiu się watpliwosciami. Ale ja nie o tym:

    > wypłać wierzycielowi należność po otrzymaniu zajęcia komorniczego,

    Przecież tej możliwosci nikt nie brał pod uwagę.
    Mowa było a *niezapłaceniu*, jak najbardziej :)
    I pytaniu, w jaki sposób komornik forwarduje dług
    dłużnika na dług wierzyciela jesli dłużnik (dłużnikiem
    jest osoba która *nie jest* obciażona zajęciem
    komorniczym!) nie płaci.
    Jak rozumiem - chodzi a algorytm z numerkami KPC.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-03-21 19:32:34
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 18:54, wromek pisze:

    > Czyli ?adne noty czy faktury dla niego ich nie interesuj?. A jak zapyta?em:
    > "A z czego on zap?aci ZUS?" - Pani mi odpowiedzia?a, ?e jej to nie
    > interesuje ;)

    To rzeczywiście nie jest jej zmartwienie. :(

    --
    spp

  • 25. Data: 2012-03-21 20:44:18
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > jest osoba która *nie jest* obciażona zajęciem
    > komorniczym!) nie płaci.
    > Jak rozumiem - chodzi a algorytm z numerkami KPC.

    Ależ przecież wiesz, że takiego 'algorytmu' nie ma. :)

    Chodziło mi raczej o zwrócenie uwagi że bardzo łatwo można się stać taką
    samą zwierzyną łowną jak nasz wierzyciel poprzez lekceważenie sobie
    obowiązków jakie wynikają z ustaw. Zwróć uwagę jak często przy
    postępowaniach komorniczych pojawiają się posty z pytaniami o radę w
    jaki sposób uniknąć tej konieczności, zaś najłatwiejszym sposobem dla
    niektórych wydaje się być olewanie korespondencji (bo nie będzie mi
    komornik rozkazywał') albo 'napiszę mu że nie mam kasy i w ogóle żadnych
    zobowiązań, najwyżej zapłacę mandat*'. Tutaj bardzo łatwo zrobić sobie
    'kuku' - i o tym myślałem pisząc słowa o 'łatwości' znalezienia się po
    drugiej stronie.

    * - nie piję do wromka - emotkę zrozumiałem.
    * - teraz nie mogę tego znaleźć ale zdaje się w postępowaniu komorniczym
    są pewne wykroczenia za które można nakładać grzywnę aż do skutku.

    --
    spp

  • 26. Data: 2012-03-21 21:59:53
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-03-21 17:05, spp pisze:

    > Spróbuj ignorować żądania udzielenia informacji,

    Jakich konkretnie informacji?

    > wypłać wierzycielowi
    > należność po otrzymaniu zajęcia komorniczego

    Ale o jakim zajęciu teraz mówisz?
    Ja mówię o sytuacji, gdy mój dostawca (a jednocześnie wierzyciel) ma
    problemy z komornikiem, a ja wobec tego powinnam drżeć ze strachu, bo
    tenże komornik zechce ni z gruszki ni z pietruszki zacząć ściągać jego
    zobowiązania ze mnie.
    Stąd pytanie - na jakiej podstawie (prawnej) i jak to miałoby wyglądać
    formalnie?

    N.

  • 27. Data: 2012-03-21 22:01:29
    Od: Nixe <n...@n...pl>

> [...]
    > dłużnika na dług wierzyciela jesli dłużnik (dłużnikiem
    > jest osoba która *nie jest* obciażona zajęciem

    Łotuszto.

    N.

  • 28. Data: 2012-03-21 22:03:49
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-03-21 17:00, spp pisze:

    > Nie.

    No właśnie. Bo ten komornik też niestety nie wie. A ściślej rzecz biorąc
    twierdzi, że to nie jest tak, jak mi się wydaje (a właściwie nie mi, a
    Tobie :). Gdyby to było takie proste, to żyć nie umierać - skoro nie da
    rady ściągnąć z dłużnika, to ściągamy z automatu z jego dłużników aż do
    ostatniego ogniwa.

    N.

  • 29. Data: 2012-03-21 22:05:05
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-03-21 16:52, wromek pisze:

    > "Z powodu, że on jest komuś winny kasę a ja jestem lub mogę być jemu winny
    > kasę a Pan komornik się o tym dowiedział" :)

    Ale wiesz, mi bardziej chodzi o podstawę prawną.

    N.

  • 30. Data: 2012-03-21 23:43:23
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-03-21 20:44, spp pisze:

    > * - teraz nie mogę tego znaleźć ale zdaje się w postępowaniu
    > komorniczym są pewne wykroczenia za które można nakładać grzywnę
    > aż do skutku.

    Masz rację. Nie chce mi się lexa odpalać co by palcem pokazać,
    ale naocznym świadkiem jestem jak komornik widząc nastawienie
    podmiotu od którego "żądał zajęcia lub wyjaśnień powodu
    niemożebności realizacji zajęcia" ... a nastawienie było "a
    wielkie mi mecyje, 5 stów, nie będę psuł sobie kontaktów z
    klientem - komornik z uporem maniaka łupał karę za karą do
    skutku ... Poskutkowało :) I nie ma zlituj się :)