  • 1. Data: 2012-03-20 19:47:00
    Temat: Papiery podczas kontroli w firmie
    Od: "Rezydent" <r...@N...gazeta.pl>

    Przychodzi do firmy kontrola z US, ZUS, PIP, Sanepidu czy jakakolwiek inna
    np. w działalnościach regulowanych badają czy firma działa zgodnie z
    wytycznymi, kontrole są planowe.
    Każda kontrola wymaga dokumentów typu:
    - aktualny wypis z KRS
    - decyzja nadania NIP
    - decyzja nadanie REGON
    - zaświadczenie o niezaleganiu z US, z ZUS

    coś ostatnio chyba było o uproszczeniach, czy da sie na przykład wymigać
    jakoś od aktualnego KRS ? przykładowo jest w firmie wydruk KRS z 2008 roku i
    nie było żadnych zmian od tamtego czasu, w internecie jest aktualny.

    Czy Marszałek Województwa kontrolujący firmę może sam sobie sprawdzić KRS,
    NIP, REGON, niezaleganie i najważniejsze czy jest jakiś paragraf na to, że
    oni sami sobie sprawdzą, a nie gonią przedsiębiorcę po różnych urzędach, aby
    ten zbierał wydruki i jeszcze za to płacił.

  • 2. Data: 2012-03-20 20:43:16
    Temat: Re: Papiery podczas kontroli w firmie
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    W dniu 2012-03-20 20:47, Rezydent pisze:
> [...]
    > oni sami sobie sprawdzą, a nie gonią przedsiębiorcę po różnych urzędach, aby
    > ten zbierał wydruki i jeszcze za to płacił.

    W normalnym panstwie nikt o takie oczywiste oczywistosci nie pyta. W
    polskim niby panstwie to normalka ze obywatel musi udowodnic ze nie jest
    jeleniem. Normalnie obywatel powinien powiedziec: to se qrwa sprawdz za
    to bierzesz wyplate z moich podatkow.

  • 3. Data: 2012-03-20 21:00:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rezydent wrote:

> [...]
    > wymigać jakoś od aktualnego KRS ? przykładowo jest w firmie wydruk
    > KRS z 2008 roku i nie było żadnych zmian od tamtego czasu, w

    Ja mam dla klientów nieurzędowych KRS z 2006 i na kopii
    strzelam swój podpis, że oświadczam, że jest aktualne.

> [...]
    > na to, że oni sami sobie sprawdzą, a nie gonią przedsiębiorcę po
    > różnych urzędach, aby ten zbierał wydruki i jeszcze za to płacił.

    A urzędowych klientów to bym chyba odprawił z art 77 § 4 i art. 220 § 1
    k.p.a

  • 4. Data: 2012-03-21 09:32:12
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Ja mam dla klientów nieurzędowych KRS z 2006 i na kopii
    > strzelam swój podpis, że oświadczam, że jest aktualne.

    dokładnie, aktualny KRS to taki który się zgadza z faktycznym stanem
    obecnym, więc może być 10letni aktualny a może i 1dniowy być nieaktualny

    jak będą żądać np. 3miesięcznego to tradycyjnie pytasz się pisemnie o
    podstawę prawną tego określenia aktualności

  • 5. Data: 2012-03-21 10:31:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-21 10:32, cyklista pisze:

> [...]
    >
    > jak będą żądać np. 3miesięcznego to tradycyjnie pytasz się pisemnie o
    > podstawę prawną tego określenia aktualności

    A kto żąda?

    --
    Liwiusz