  • 11. Data: 2012-03-21 15:53:33
    Temat: Re: Windykacja komornicza z mojego zobowiązania
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jkcke2$64b$1@inews.gazeta.pl...

    > A o taką zamianę wcale nietrudno...

    Chcesz powiedzieć, że "za pomocą" komornika, który prowadzi mi pewną sprawę,
    mogę wymóc zamianę należności mojego dłużnika na bezpośrednio moje
    należności? Podpowiesz jak to zrobić?

    N.

  • 12. Data: 2012-03-21 15:56:36
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "spp" <s...@g...pl> napisał

    > A to jeszcze zależy czy napiszesz zgodnie z prawdą a przede wszystkim czy
    > potrafisz to udowodnić. Jeżeli nie - tak jak pisałem, dość łatwo wejdziesz
    > w buty wierzyciela...

    Na jakiej podstawie? Interesuje mnie zarówno podstawa prawna jak i algorytm
    takiego postępowania.

    N.

  • 13. Data: 2012-03-21 16:20:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam taką sprawę. Mój kontrahent jest windykowany przez komornika i
    > właśnie dostałem zajęcie jego wierzytelności na poczet jego długu. Pani z
    > biura komornika mi powiedziała, że jak nie zapłacę mojemu
    > kontrahentowi/komornikowi faktur (faktycznie 75 proc. z faktur dla
    > komornika) to będą windykować mnie. Czy to prawda? Czy mój kontrahent
    > nabędzie od komornika darmowo i bez tytułu usługę windykowania należności
    > ode mnie?

    Będą windykować, ale jeśli roszczenia nie uznasz, to najpierw muszą uzyskać
    na Ciebie tytuł wykonawczy prawomocny.

  • 14. Data: 2012-03-21 16:50:14
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Będą windykować, ale jeśli roszczenia nie uznasz, to najpierw muszą
    > uzyskać na Ciebie tytuł wykonawczy prawomocny.

    No na razie pytałem tylko czysto teoretycznie, bo wierzytelność póki co nie
    istnieje-zaistnieje dopiero na koniec marca ale z niej będę musiał
    odprowadzić 75 proc. dla komornika a 25 dla wierzyciela. Jednak będzie
    wystawiona prawdopodobnie jakaś nota obciążająca dla kontrahenta lub w ogóle
    faktura za usługi, które ja wyświadczyłem dla niego i powinna nastąpić jakaś
    kompensata. Pani mi zasugerowała, że jej to nie interesuje-ale ja jednak
    szukam odpowiedzi na pytanie czy powinno?! ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 15. Data: 2012-03-21 16:52:32
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Co to znaczy, że "dostałeś zajęcie_jego_wierzytelności"?
    > Z jakiej parafii?

    "Z powodu, że on jest komuś winny kasę a ja jestem lub mogę być jemu winny
    kasę a Pan komornik się o tym dowiedział" :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 16. Data: 2012-03-21 17:00:02
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 15:53, Nixe pisze:

    > Chcesz powiedzieć, że "za pomocą" komornika, który prowadzi mi pewną
    > sprawę, mogę wymóc zamianę należności mojego dłużnika na bezpośrednio
    > moje należności? Podpowiesz jak to zrobić?

    Nie.

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-03-21 17:05:25
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 15:56, Nixe pisze:

    > Na jakiej podstawie? Interesuje mnie zarówno podstawa prawna jak i
    > algorytm takiego postępowania.

    Spróbuj ignorować żądania udzielenia informacji, wypłać wierzycielowi
    należność po otrzymaniu zajęcia komorniczego, złóż nieprawdziwe
    oświadczenie ...

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-03-21 17:10:48
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Spróbuj ignorować żądania udzielenia informacji, wypłać wierzycielowi
    > należność po otrzymaniu zajęcia komorniczego, złóż nieprawdziwe
    > oświadczenie ...

    Wielkie "halo" - co tam 500 złotych grzywny... ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 19. Data: 2012-03-21 17:15:38
    Temat: Re: Windykacja komornicza z mojego zobowi?zania
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 16:50, wromek pisze:

    > No na razie pyta?em tylko czysto teoretycznie, bo wierzytelno?? p?ki co nie
    > istnieje-zaistnieje dopiero na koniec marca ale z niej b?d? musia?
    > odprowadzi? 75 proc. dla komornika a 25 dla wierzyciela. Jednak b?dzie
    > wystawiona prawdopodobnie jaka? nota obci??aj?ca dla kontrahenta lub w og?le
    > faktura za us?ugi, kt?re ja wy?wiadczy?em dla niego i powinna nast?pi? jaka?
    > kompensata. Pani mi zasugerowa?a, ?e jej to nie interesuje-ale ja jednak
    > szukam odpowiedzi na pytanie czy powinno?! ;)

    Od dnia otrzymania zajęcia komorniczego wszelkiego rodzaju rozrachunki z
    dłużniko-wierzycielem są na drugim miejscu - po rozrachunkach z
    komornikiem. (por. art. 504 KC)

    --
    spp

  • 20. Data: 2012-03-21 17:20:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-21 17:10, wromek pisze:

    > Wielkie "halo" - co tam 500 z?otych grzywny... ;)

    "Ukaranie przez komornika grzywną nie zwalnia osób ukaranych od
    odpowiedzialności karnej za niedopełnienie lub przekroczenie obowiązków
    służbowych."

    --
    spp