  • 1. Data: 2012-03-21 09:47:46
    Temat: opróżnionym miejscem hipotecznym
    Od: "Dalia" <d...@o...pl>

    W lutym 011 roku weszła nowelizacja ustawy ustawy o księgach wieczystych i
    hipotece dotycząca rozporządzania opróżnionym miejscem hipotecznym.
    Czy ta nowelizacja dotyczy_wszystkich_hipotek czy tylko tych ustanowionych
    po wejściu nowelizacji? Słyszałam już kilka sprzecznych wersji od radców
    prawnych, więc trochę zgłupiałam. W wydziale ksiąg wieczystych sądu
    rejonowego ... ponoć nie wiedzą, a poza tym nie udzialają porad prawnych, a
    ja nie mam siły przebijać się przez ścianę niekompetencji.
    Czy ktoś tutaj mógłby mi pomóc?
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2012-03-21 09:51:23
    Temat: rozporządzanie opróżnionym miejscem hipotecznym
    Od: "Dalia" <d...@o...pl>

    Tytuł bez sensu, bo mi zjadło jeden wyraz ;-)

  • 3. Data: 2012-03-21 11:00:46
    Od: "Dalia" <d...@o...pl>

    Odpowiadam sama sobie, bo własnie znalazłam.
    Może komuś też się to przyda.
    http://www.ksiegarnia.lexisnexis.pl/publikujemyartyk
    ulyprawnicze/art12,nowa-regulacja-hipoteki-zagadnien
    ia-intertemporalne-t-czech.html
    Czyli generalnie nowelizacja w kwestii rozporządzania opróżnionym miejscem
    hipotecznym dotyczy tylko tych hipotek, które zostały ustanowione po wejściu
    w życie nowelizacji.

  • 4. Data: 2012-03-21 15:54:58
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Czyli generalnie nowelizacja w kwestii rozporządzania opróżnionym miejscem
    > hipotecznym dotyczy tylko tych hipotek, które zostały ustanowione po

    Przeraziłem się, ze prawo może jednak działac wstecz brrr

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2012-03-22 10:11:41
    Od: "Dalia" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał

    > Przeraziłem się, ze prawo może jednak działac wstecz brrr

    A gdzie tu widzisz działanie prawa wstecz? Gdy wprowadzono VAT 23%, to
    stawka ta zaczęła obowiązywać wszystkich, a nie tylko tych, którzy stali się
    podatnikami VAT dopiero po wejściu w życie nowelizacji. Gdy nowelizowano KP,
    to dotyczyło to wszystkich pracowników, a nie tylko tych zatrudnionych po
    nowelizacji.
    To też jest działanie prawa wstecz?

    Poza tym cytując za artykułem:
    "Zgodnie z art. 10 ust. 1 nowelizacji do hipotek kaucyjnych "powstałych"
    przed dniem wejścia w życie ustawy nowelizującej, stosuje się przepisy
    u.k.w.h. w brzmieniu nadanym nowelizacją, z wyjątkiem przepisów o
    rozporządzaniu opróżnionym miejscem hipotecznym (nowe art. 1011 i n.
    u.k.w.h.)"

    Czyli generalnie przy kaucyjnych stosuje się nowe przepisy niezależnie od
    daty powstania tych hipotek. Wyjątkiem jest tylko jeden przepis, o który mi
    zresztą chodziło.

    Dalia