  • 11. Data: 2009-01-15 08:53:13
    Temat: Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer...
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Ale jakie złodziejstwo i w jaki sposób zezwala na nie prawo?

    Działanie na niekorzyść producenta oprogramowania.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2009-01-15 09:04:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 15 Jan 2009 09:53:13 +0100, Patryk Włos napisał(a):

    > Działanie na niekorzyść producenta oprogramowania.

    Heh, po pierwsze nie każde działanie na niekorzyść jest złodziejstwem, a
    po drugie -- gdzie ta niekorzyść? Chodzi o możliwość udzielenia licencji,
    na podstawie której licencjobiorca może coś tam?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-01-15 09:34:37
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 15 Jan 2009 09:25:33 +0100, Goomich napisał(a):

    > Jak ma się to...

    > ...do tego?

    Chodzi o to, ze robiac tak nie lamiesz prawa i policja nie moze cie za to
    scigac. Lamiesz jednak warunki umowy miedzy toba i microsoftemi oni moga
    cie pozwac z powodztwa cywilnego i wtedy prawdopodobnie wygraja
    --
    marcin

  • 14. Data: 2009-01-15 09:58:58
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    zly <b...@N...fm> naskrobał/a w

> [...]
    > za to scigac. Lamiesz jednak warunki umowy miedzy toba i
    > microsoftemi oni moga cie pozwac z powodztwa cywilnego i wtedy

    To jednak w dalszym ciągu nie jest nielegalne.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 15. Data: 2009-01-15 10:00:09
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> naskrobał/a w

    > Sprecyzuj proszę?

    Nielegalne oznacza, że łamiesz prawo, a nie że łamiesz postanowienia
    umowy cywilnej.

  • 16. Data: 2009-01-15 10:01:00
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Patryk Włos <p...@i...peel> naskrobał/a w

    > Działanie na niekorzyść producenta oprogramowania.

    Ale działanie na niekorzyść konsumenta już jest cacy?

  • 17. Data: 2009-01-15 10:05:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 15 Jan 2009 11:00:09 +0100, Goomich napisał(a):

    > Nielegalne oznacza, że łamiesz prawo, a nie że łamiesz postanowienia
    > umowy cywilnej.

    Kwestia semantyki. Jeśli "nielegalnie" to "bezprawnie" -- a naruszenie
    warunków umowy jest naruszeniem ustawowej powinności prawidłowego
    wykonania umowy -- to już niekoniecznie ;-)

  • 18. Data: 2009-01-15 10:07:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-15, Goomich <g...@u...to.wp.pl> wrote:

    [...]

    > Ale działanie na niekorzyść konsumenta już jest cacy?

    Dla AnyUsera? Oczywiście.
    Wszystko co dotyczy działania na korzyść firmy jest święte.
    Wszystko co dotyczy działania na korzyść pracownika lub konsumenta
    jest złym i wadliwym prawem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2009-01-15 10:17:54
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Ale jakie złodziejstwo i w jaki sposób zezwala na nie prawo?

    P.W. ma bardzo specyficzne spojrzenie na kradzież. Np. prywatna rozmowa z
    telefonu służbowego to kradzież. Naruszenie niejasnej licencji sprzedawcy
    oprogramowania to też kradzież. Oszustwo skarbowe w wykonaniu P.W. już
    złodziejstwem nie jest, a przynajmniej nie porusza jego moralności ;-)
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/1adb00307cd0933b

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 20. Data: 2009-01-15 10:20:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 15 Jan 2009 11:17:54 +0100, Czabu napisał(a):

    > Oszustwo skarbowe w wykonaniu P.W. już złodziejstwem nie jest, a
    > przynajmniej nie porusza jego moralności ;-)
> [...]

    LOL, dobre, na wakacjach wówczas byłem, nie pamiętam tego wątku ;-)