  • 1. Data: 2009-01-14 16:49:37
    Temat: Pożyczka prywatna, brak chęci zwrócenia - da się coś zrobić?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam!

    Pożyczyłem znajomemu rok temu 350 zł.
    Był w podbramkowej sytuacji i uratowałem mu dupę,
    mimo że kwota niewielka. Do tej pory miga się ze
    zwrotem. Papieru oczywiście żadnego na to nie mam,
    ewentualnie wydruk przelewu na jego konto z konta kolegi,
    bo kolega miał natychmiastowy przelew (ten sam bank).

    Z tego co się orientuję, umowa "na gębę" też jest wiążąca,
    ale nie wiem do końca jak to z tym jest.
    Kwota nie jest oszałamiająca, ale wk.. się bo koleś
    najpierw płakał i błagał a teraz mnie olewa.

    Możecie poradzić co można zrobić w tej sprawie?
    I czy w ogóle można?
    Posiadam namiary na kolesia (dane osobowe, adres,
    numer konta).

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2009-01-14 18:20:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Lisciasty wrote:
> [...]
    > ewentualnie wydruk przelewu na jego konto z konta kolegi,
    > bo kolega miał natychmiastowy przelew (ten sam bank).

    więc to nie ty pożyczyłeś tylko kolega.

  • 3. Data: 2009-01-14 19:14:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lisciasty pisze:

    > zwrotem. Papieru oczywiście żadnego na to nie mam,
    > ewentualnie wydruk przelewu na jego konto z konta kolegi,
    > bo kolega miał natychmiastowy przelew (ten sam bank).

    A jaki tytuł przelewu?

  • 4. Data: 2009-01-14 20:56:54
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 14 Sty, 17:49, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Możecie poradzić co można zrobić w tej sprawie?
    > I czy w ogóle można?
    > Posiadam namiary na kolesia (dane osobowe, adres,

    Prosta sprawa. Możesz sprawę do sądu skierować z roszczeniem o zapłatę
    tej kwoty. Wskazać w pozwie należy, iż to Ty pożyczałeś pieniądze
    używając jedynie konta bankowego kolegi, któremu oddałeś oczywiście
    pieniądze. Będzie konieczne wezwania na świadka tego kolegi. To krótka
    porada. W razie wątpliwości pisz.

    Pzdr
    Paweł

  • 5. Data: 2009-01-14 21:23:19
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    >Pożyczyłem znajomemu rok temu 350 zł.
    >Był w podbramkowej sytuacji i uratowałem mu dupę,
    >mimo że kwota niewielka. Do tej pory miga się ze
    >zwrotem.

    Naszybciej to znaleźć jakiś sposób aby prywatnie zrobić mu 'wstyd',
    zależy od jego wieku i sytuacji, jeśli żyją rodzice napisz do nich list/SMS
    że ich syn
    wisi ci kaskę i cie olewa , albo do jego pracodawcy albo do
    dziewczyny/żony..
    kolegów albo do wszystkich na raz...nikt nie lubi jak wszyscy się o takich
    faktach
    dowiadują. - wyślesz trzy razy to odbiorcy się wkurzą....

    Wysyłaj mu codziennie SMS z prośbą o zwrot - tylko systematycznie....

    Możesz także sam napisać do niego list - przepisać z netu - podobny jak
    firmy ściągające dług piszą
    typu "ostatnie wezwanie" - podpiszesz "Agencja Ukraina Bez Granic" wyślesz
    na poczcie i już

    Pomyśł co by cię wkurzyło i to zrób tylko nie łam prawa , nie stosuj żadnych
    gróźb :)

    zbyszek

  • 6. Data: 2009-01-14 21:42:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    causa1980 wrote:
    > Wskazać w pozwie należy, iż to Ty pożyczałeś pieniądze
    > używając jedynie konta bankowego kolegi, któremu oddałeś oczywiście
    > pieniądze.

    Zastanawiam się jak bardzo urząd skarbowy będzie się czepiał takiego
    pośrednictwa finansowego włączając w to kodeks karno-skarbowy.
    Mocno bym się zastanowił przed napisaniem czegoś takiego.

  • 7. Data: 2009-01-14 21:45:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zbyszek wrote:

    > Naszybciej to znale 1/4 ae jaki? sposób aby prywatnie zrobiae mu 'wstyd',
    > zale?y od jego wieku i sytuacji, je?li ?yj? rodzice napisz do nich list/SMS
    > ?e ich syn
    > wisi ci kaske i cie olewa , albo do jego pracodawcy albo do
    > dziewczyny/?ony..
    > kolegów albo do wszystkich na raz...nikt nie lubi jak wszyscy sie o takich
    > faktach
    > dowiaduj?. - wy?lesz trzy razy to odbiorcy sie wkurz?....

    zdajesz sobie sprawę z tego co mu radzisz?
    żeby się nie okazało, że będzie musiał odszczekać jak ziobro.

  • 8. Data: 2009-01-15 00:37:00
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > zdajesz sobie sprawę z tego co mu radzisz?
    > żeby się nie okazało, że będzie musiał odszczekać jak ziobro.

    A czy to jest karalne? Czy pracodawca dłużnika oskarży go o
    niechciane listy? Musiałby chyba na świra trafić.

  • 9. Data: 2009-01-15 02:08:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zbyszek wrote:

    > A czy to jest karalne? Czy pracodawca d?u?nika oskar?y go o
    > niechciane listy? Musia?by chyba na ?wira trafiae.

    raczej dłużnik autora o zniesławienie.

  • 10. Data: 2009-01-15 05:33:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    causa1980 pisze:

    > Będzie konieczne wezwania na świadka tego kolegi. To krótka
    > porada. W razie wątpliwości pisz.

    Ja mam wątpliwość: jak można pozwanego przesłuchiwać jako świadka ?

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.