  • 21. Data: 2009-09-14 19:31:20
    Temat: Re: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message
    news:h7c4ak$sj2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > tylko idiota może twierdzić ze mozna w jakis trudny (długi klucz) coś zaszyfrować i

    > nie da się tego złamać, wszystko da się złamać,

    tylko czasem najpierw ci slonce zgasnie... albo co bardziej istotne -
    minie 70 lat i umrzesz :D

  • 22. Data: 2009-09-14 21:00:35
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "tg" napisał:
    > tylko czasem najpierw ci slonce zgasnie... albo co bardziej istotne -
    > minie 70 lat i umrzesz :D

    takie samo blade pojęcie mieli szkopy konstrułując enigmę:O)
    nie dość że ją złamano wcześniej niż zgasło słońce to jeszcze zrobiono to
    przed końcem wojny!:O)

  • 23. Data: 2009-09-14 21:20:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa Smerf wrote:

    > takie samo blade pojęcie mieli szkopy konstrułując enigmę:O)
    > nie dość że ją złamano wcześniej niż zgasło słońce to jeszcze zrobiono
    > to przed końcem wojny!:O)

    co ty porównujesz orkę z pomocą bydła z kombajnem.

  • 24. Data: 2009-09-14 22:40:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Papa Smerf pisze:

    > takie samo blade pojęcie mieli szkopy konstrułując enigmę:O)
    > nie dość że ją złamano wcześniej niż zgasło słońce to jeszcze zrobiono
    > to przed końcem wojny!:O)

    Zwracam uwagę, że tam liczba kombinacji była o kosmos mniejsza a
    dodatkowo popełniono kardynalne błędy np. przesyłając testowo taką samą
    treść zakodowaną i niezakodowaną czy wielokrotnie przesyłając ten sam
    tekst lub jego fragment.

    Działał też wywiad "ludzki", czyli szpiedzy, informatorzy itepe - którzy
    dostarczali fragmenty układanki.

    To tak, jakby ktoś dostarczył kawałek klucza do współczesnego
    wielobitowego kodu. A dostarczenie choćby jego połowy zmniejsza liczbę
    możliwości nie o połowę, ale setki tysięcy, jeśli nie miliony, razy.

  • 25. Data: 2009-09-15 17:15:17
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Zwracam uwagę, że tam liczba kombinacji była o kosmos mniejsza

    ale i "moce obliczeniowe" były o kosmos mniejsze!:O)

    > dodatkowo popełniono kardynalne błędy np. przesyłając testowo taką samą
    > treść zakodowaną i niezakodowaną czy wielokrotnie przesyłając ten sam
    > tekst lub jego fragment.

    kardynalne błędy się popełnia niezależnie od metody szyfrowania i liczby
    kombinacji!:O)
    żeby zaszyfrowana informacja była trudno odszyfrowywalna nie wystarczy dobra
    metoda szyfrowania, konieczne jest jeszcze perfekcyjna jej znajomość przez
    osobę urzywającą szyfrowania, znającej jej wszystkie niuanse i słabe strony,
    i jeszcze cała masa innych rzeczy, tak więc prawdopodobieństwo jednoczesnego
    spełnienia tych wszystkich rzeczy jest znikomo załe więc i złamanie szyfru
    nie jest niemożliwe!:O)

  • 26. Data: 2009-09-15 19:12:51
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]

    > wszystkich rzeczy jest znikomo załe więc i złamanie szyfru nie jest niemożliwe!:O)

    krotko mowiac bredzisz

    ze strony osob uzywajacych szyfrowania wyagane jest niezapomnienie hasla
    ktore powinno spelniac pewne warunki co do dlugosci i zlozonosci

    i tyle

    zawsze jest mozliwosc ze gdzies w algorytmie szyfrowania lub jego implementacji
    jest jakis istotny blad, jednak biorac pod uwage popularnosc np. AES i
    ilosc osob ktora go bada i studiuje NA CHWILE OBECNA jest to szyfrowanie nie
    do zlamania i nie ma zadnych podstaw zeby sadzic ze jest lub bedzie mozliwe
    jakies istotne usprawnienie sposobu jego lamania

    a w przypadku *REWOLUCJI* w kryptografii lub technikach obliczeniowych ktora
    pozwolilaby na jego odszyfrowanie kowalski i tak moze czuc sie bezpieczny w zalewie
    nagle rozszyfrowanych informacji

  • 27. Data: 2009-09-15 21:52:35
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "tg" napisał:
    > krotko mowiac bredzisz ze strony osob uzywajacych szyfrowania wyagane jest
    > niezapomnienie hasla
    > ktore powinno spelniac pewne warunki co do dlugosci i zlozonosci i tyle

    no widzisz, tym się różnimy że ja wiem co mówię a ty mówisz co wiesz:O)

    > zawsze jest mozliwosc ze gdzies w algorytmie szyfrowania lub jego
    > implementacji
    > jest jakis istotny blad

    ale ja nie pisałem i nie mówię o błędach algorytmów szyfrujących, to są
    tylko narzędzia i trzeba umieć ich urzywać a twierdzenie że wymaga sie ylko
    znajomości hasła to czyste brednie, ale ja nie mam ochoty nikogo uświadamiać
    na siłę:O)

  • 28. Data: 2009-09-18 20:34:54
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]
    > hasła to czyste brednie, ale ja nie mam ochoty nikogo uświadamiać na siłę:O)

    ok, podaj jedna sprawe o ktorej (poza haslem) musi wiedziec user
    np. truecrypta lub dowolnego innego programu szyfrujacego (oczywiscie
    ma byc ona krytyczna z punktu widzenia bezpieczenstwa, czyli cokolwiek
    w kontekscie kilku ostatnich postow)

    jak podasz to z miejsca przyznam ze sie mylilem, jak nie podasz...
    nie pierwszy raz okazesz sie trolem

  • 29. Data: 2009-09-18 21:48:44
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "tg" napisał:
> [...]
    > np. truecrypta lub dowolnego innego programu szyfrujacego (oczywiscie
    > ma byc ona krytyczna z punktu widzenia bezpieczenstwa, czyli cokolwiek

    nie będę się wypowiadał o trycrypcie bo nie znam jego metody szyfrowania ale
    dam ci jeden prosty przykład:
    szyfrujesz metodą XOR dowolnie długim kluczem/hasłem, jeśli niechcący
    zaszyfrujesz ciąg identycznych znaków, bez problemu z tego da się odczytać
    klucz/hasło, następnie jeśli ktoś zdobędzie tą samą informację w postaci
    zaszyfrowanej i nie zaszyfrowanej to też ma klucz w ręku!!!:O)

    spece od szyfrowania, czy ktoś kto jest z tym na bierząco mógłby ci takich
    przykładów wymienić setki, a to zaledwie część ataków na klucze, jeśli sobie
    z tego nie zdajesz sprawy to twoje zaszyfrowane dane są mało bezpieczne
    niezależnie od długości użytego klucza!:O)
    pewnie zabezpieczysz sobie gołe baby na kompie przezd żoną, ale na pewno nie
    przed konkretnym szpiegiem/hakerem:O(

    > jak podasz to z miejsca przyznam ze sie mylilem, jak nie podasz...
    > nie pierwszy raz okazesz sie trolem

    i teraz przyznaj się uczciwie kto tu jest trolem?:O)

  • 30. Data: 2009-09-20 01:04:21
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]

    > następnie jeśli ktoś zdobędzie tą samą informację w postaci zaszyfrowanej i nie
    > zaszyfrowanej to też ma klucz w ręku!!!:O)

    lol
    czyli o kryptografii nie masz zielonego pojecia, dobrze wiedziec

    byla mowa o *szyfrowaniu*, dyskusja sie od poczatku toczy w okolicach
    AESa a ty mi tu z xorem wyjezdzasz...

    zeby bylo merytorycznie - xor mimo ze czasem byl uzywany do uczynienia
    danych nieczytelnymi na pierwszy rzut oka, nie jest *szyfrowaniem*

    > spece od szyfrowania, czy ktoś kto jest z tym na bierząco mógłby ci takich
    > przykładów wymienić setki,

    nie watpie, bylyby tez rownie nie na temat

    > a to zaledwie część ataków na klucze,

    to nie jest atak na klucz bo xor nie jest szyfrowaniem

    > jeśli sobie z tego nie zdajesz sprawy to twoje zaszyfrowane dane są mało bezpieczne

    > niezależnie od długości użytego klucza!:O)

    tyle ze pomijasz drobny szczegol - zaden soft szyfrujacy nie wykorzystuje
    xora, xor nigdy nie byl algorytmem szyfrujacym, wiec wytykanie jego
    'slabosci' nijak ma sie do szyfrowania

    powtarzam - co oprocz hasla musi wiedziec user *szyfrujacy* swoje dane
    dowolnym (zeby ci uproscic i powstrzymac od pokus wyciagania podobnych
    bajek) programem wykorzystujacym *szyfrowanie* np. aesem, serpentem,
    twofishem itd. itp.?

    moim zdaniem NIC, wystarczy ze wybierze dowolny wspolczesny program
    *szyfrujacy* np. truecrypt ktory nie wymaga *zadnej* wiedzy o kryptografii

    dyskusja zaczela sie od mozliwosci lamania aesa w czasie rzeczywistym lub
    do niego zblizonym - krotko:

    na chwile obecna nie tylko nie ma mozliwosci zlamania poprawnie
    zaimplementowanego aesa, ale i nic nie wskazuje na to zeby kiedykolwiek
    (dla 256 bitow & kiedykolwiek = zanim zgasnie slonce) mogla taka mozliwosc
    zaistniec

    teraz wystarczy to powiazac z iloscia danych ktore sa nim zabezpieczone
    i zauwazyc ze nawet logowanie obecnie przesylanych danych (bez
    rozkodowywania) jest nierealne

    z mojej strony eot