  • 11. Data: 2009-08-21 23:16:09
    Temat: Re: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:

    > To są pomysły w stylu "a zróbmy odkurzacz bez worka - niech cały kurz
    > leci po kablu do ściany".

    sprawdza się doskonale.

  • 12. Data: 2009-08-22 07:34:02
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 22.08.2009 00:11 użytkownik Tomasz Pyra napisał :
    > To są pomysły w stylu "a zróbmy odkurzacz bez worka - niech cały kurz
    > leci po kablu do ściany".

    Są już takie odkurzacze (oczywiście kabel to rura). ;-P

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 13. Data: 2009-08-22 12:58:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    http://www.youtube.com/watch?v=9d46qTfThLk

  • 14. Data: 2009-08-22 19:07:16
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomasz Pyra" napisał:
    > Takie pomysły były, są i będą - wymyślają to ludzie którzy nie mają
    > pojęcia o niczym.
    > Kiedyś był już pomysł o tym żeby operatorzy nie tylko archiwizowali
    > wszystkie transmisje, ale również deszyfrowali te zaszyfrowane. Ot
    > prościzna...

    to że głupich nie brakuje to wiadomo od dawna:O)
    problem jest w tym ze głupi sobie coś wymyśla i taką robotę ma odwalać za
    darmo jakaś firma:O(
    skoro chcą szpiegować to niech szpiegują sami, albo płacą operatorom ekstra
    za taką archiwizację, zapewniem cię że wtedy nawet deszyfrowanie w locie to
    będzie pestka!:O)

  • 15. Data: 2009-08-23 18:03:16
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message
    > skoro chcą szpiegować to niech szpiegują sami, albo płacą operatorom ekstra za taką

    > archiwizację, zapewniem cię że wtedy nawet deszyfrowanie w locie to będzie
    > pestka!:O)

    no, pewnie, serpent z 256 bitowym kluczem tez, albo jakis pliczek ladnie,
    kaskadowo zaszyfrowany aes-twofish-serpent... albo szyfr z kluczem
    jednorazowym
    powodzenia zycze

    hint:
    "Today, the best supercomputer have 1105 TFLOPS (1105 x 10 ^ 12 FLOPS)
    http://www.top500.org/list/2009/06/100 and the Sum of performance in the world (with
    folding@home, BOING, etc) is 22608 TFLOPS (22608 x 10^12 FLOPS).

    For example :

    *If I use 20 character password (lower/upper case and alphanumeric) like truecrypt
    recomandation, I have 62^20 possibilities.
    62^20 / 1105 x 10^12 / 3600 / 24 / 365 = 2.02 x 10^13. The same supercomputer make
    2.02 x 10^13 years to try all the possibilities. The age of the universe is 15 x 10^9

    years."

    22`000`000`000`000 dwadziescia dwa biliony lat - dla jednej porcji danych
    szyfrowanych aesem z 256 bitowym kluczem...

  • 16. Data: 2009-08-23 18:34:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    tg pisze:
> [...]
    >
    > no, pewnie, serpent z 256 bitowym kluczem tez, albo jakis pliczek ladnie,
    > kaskadowo zaszyfrowany aes-twofish-serpent... albo szyfr z kluczem

    To jeszcze pryszcz - można przekierować /dev/urandom na interface
    sieciowy i wtedy do dzieła - niech deszyfrują ;)

  • 17. Data: 2009-08-29 18:57:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Aug 2009, tg wrote:

    > no, pewnie, serpent z 256 bitowym kluczem tez, albo jakis pliczek ladnie,
    > kaskadowo zaszyfrowany aes-twofish-serpent... albo szyfr z kluczem
    > jednorazowym
    > powodzenia zycze

    Jednorazówka oczywiście "życzy zdrowia" - bo spokojnie można wziąć
    *dowolną* treść i twierdzić że się "odszyfrowało", pytanie, czy
    sędzie będzie w stanie to pojąć :] (i powiedz, że to nie jest
    *prawne* zagrożenie).

    Ale dotyczy to w całości *wyłącznie* długości klucza.
    Natomiast cała reszta... byłbym ostrożny.
    Hasło "tęczowe tablice" powinno coś mówić.
    Na razie o algorytmach kodujących zdaje się możemy powiedzieć że
    "nie wiemy", czy da się "wspomóc" ich łamanie takimi mechanimami
    jak "tęczowe tablice".
    Tak "per analogiam".
    Dawno temu byli tacy, co wywodzili że na linii z pasmem 8 kHz
    nijak nie da się przesłać więcej niż 4kb/s "bo Schannon i takie
    tam", zwyczajnie nie biorąc pod uwagę, że można kodować na
    kilku poziomach (lub kilku fazach, jak kto woli) *naraz*.
    Dlatego jakoś tak mniej ufnie podchodzę do przekonania o "niełamalności"
    algorytmów - jeśli *może* się okazać, że po prostu dziś nie bierzemy
    pod uwagę skali możliwych mechanizmów "wspomagających", takich
    jak np. rozmiar dostępnej pamięci.

    > hint:
    > "Today, the best supercomputer have 1105 TFLOPS (1105 x 10 ^ 12 FLOPS)

    Ale algorytmiczne kodowanie (dowolne) można łamać metodami
    *nie*algorytmicznymi, tj. pozwalającymi szukać części wyników
    nie przeliczeniem możliwego wyniku, lecz skorzystaniem (w części)
    z gotowej tablicy "wszystkich możliwych wyników" i w tym
    problem - to drastycznie skraca czas.
    A nie jest łatwo udowodnić, że "nie da się" (dla konkretnego
    algorytmu) skorzystać *częściowo* z takiego wspomagania, bo można
    wtopić na błędach założeń (tak jak szpece od modemologii stosowanej
    sprzed lat :)) - dowód może być prawdziwy/poprawny, ale założenia
    mogą coś pominąć.

    Jeden exabajt RAMu chwilowo jest niedosiężny "dla każdego", a wręcz
    dla nikogo, ale to nie znaczy, że zawsze tak będzie.

    Jak rzekłem - nie podważam "długich kluczy".
    Byle zdjęcie .JPG (w roli klucza) wydaje się być całkiem dobrym
    wspomaganiem 20-znakowego hasła ;)

    > 22`000`000`000`000 dwadziescia dwa biliony lat - dla jednej porcji danych
    > szyfrowanych aesem z 256 bitowym kluczem...

    AESa nie da się częściowo "ugryźć" tęczowymi tablicami?
    No to trzeba poczekać na pamięci o fizycznej pojemności adresowanej
    256 bitami :P (a hasło niejakiego Billa G chyba każdy zna).
    Najlepiej asocjacyjnej (a co mi tam, jak szaleć to szaleć :D)
    Wiem, oberwę pytaniem ile atomów jest w gramie materii, ale
    się nie boję trudnych pytań ;), bo idzie o wskazanie *potencjalnych*
    dziur w rozumowaniu, nie znalezienie rozwiązania nad którym niewątpliwie
    ślęczą ekipy matematyków w "służbach" wielu państw.
    Nie wadzi do dowcipkowania dołożyć przemyśleń :|

    Ale na pocieszenie jest pewien plus: nawet jak jakieś "służby" znalazły
    dziurę, to z powodu byle archiwum czyichś "piratów" na pewno tego
    *nie* ujawnią :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-08-29 20:42:41
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Ale na pocieszenie jest pewien plus: nawet jak jakieś "służby" znalazły
    > dziurę, to z powodu byle archiwum czyichś "piratów" na pewno tego
    > *nie* ujawnią :>

    tylko idiota może twierdzić ze mozna w jakis trudny (długi klucz) coś
    zaszyfrować i nie da się tego złamać, wszystko da się złamać, a są sytuację
    że można "wyciągnąć" nawet bardzo długi klucz nie wkłądając nawet średniej
    mocy obliczeniowej, a takich sytuacji jest sporo i spece od
    szyfrowania/deszyfrowania o tym wiedzą:O)

    ale raczej nie o to chodzi w wątku, problem jest taki ze nasi SBcy chcą żeby
    firma szpiegowała za nich za darmo, czyli żeby obciążyły kosztami
    szpiegowanych, takie żydowskie myślenie, nakraść i naoszukiwać ie się da!:O(

  • 19. Data: 2009-08-31 07:04:43
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 29 Aug 2009 20:57:15 +0200,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> screamed:

    > AESa nie da się częściowo "ugryźć" tęczowymi tablicami?

    Nie bardzo. AES nie jest funkcją skrótu (hash).

    > No to trzeba poczekać na pamięci o fizycznej pojemności adresowanej
    > 256 bitami :P (a hasło niejakiego Billa G chyba każdy zna).

    Na razie mamy ich 48... :> Chyba że GPGPU też brać pod uwagę.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 09:03:04 user up 12181 days, 20:58, 1 user, load average: 0.18, 0.61, 0.84 ]

    Push button phones are depressing.

  • 20. Data: 2009-08-31 12:35:07
    Od: "Jan Kowalski" <c...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > To jeszcze pryszcz - można przekierować /dev/urandom na interface
    > sieciowy i wtedy do dzieła - niech deszyfrują ;)

    Tylko spróbuj, a masz gwarantowaną wizytę odpowiednich służb. Szybko i poza
    wszelką kolejnością.