    From: "Wachcio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Weksel
    Date: Sun, 8 Aug 2004 10:45:37 +0000 (UTC)

    Witam

    Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość. Mam zamiar wziąć kredyt
    w SKOK im. F. Stefczyka. Jednym z zabezpieczeń dla nich jest weksel in-
    blanco. W tej kwesti mam wiele wątpliwości. Czy umowa wekslowa w której jest
    zapisane, że mogą wypełnić weksel w chwili nie możności ściągnięcia ode mnie
    należności do kwoty nie spłaconej pożyczki jest wystarczającym
    zabezpieczeniem dla mnie, że nie mogą wystawić kwoty większej. Czy taki
    weksel może być okazany komornikowi wypełniony na większą kwotę a ja i tak
    będę musiał zapłacić. Na jednej ze stron o prawie przeczytałem, że dobrze
    jest zamieścić tam klauzulę "nie na zlecenie". Czego ona dotyczy? Ogólnie
    potrzebuję informacji jak się zachować, żeby nie mogli mnie "wykiwać" jako
    zwykłego zjadacza chleba, który nie zna tak dobrze prawa jak oni.
    Z góry wielkie dzięki
    --
    Wachcio
    wachcio(małpa)poczta(dot)fm