-
11. Data: 2014-07-07 22:48:01
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Użytkownik "mlodz" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
news:1f2a54kp9u3vc$.gdp2lxge4z00$.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 7 Jul 2014 11:43:48 +0200, ikarek napisał(a):
>
>> Ponieważ prawie wszyscy jeżdżą za szybko. Patologia stała się
>> normą.
>
> Święte słowa, panie dzieju, zauważ jednak, że tutaj miecz patologii
> ma dwa ostrza; kierowcy to tylko jedno z nich.
>
Jasna sprawa, mam nadzieję, że nikt nie zrozumiał
mojej wypowiedzi jako próby wrzucenia wszystkich
kamyków do ogródka kierowców.
-
12. Data: 2014-07-07 22:53:17
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Jak już pisałem wyżej, nie neguję słuszności Twoich
argumentów, poza pierwszym, że "skoro nie spowodował
wypadku", to w zasadzie nie ma sprawy.
-
13. Data: 2014-07-08 08:28:08
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Mon, 07 Jul 2014 11:43:48 +0200, ikarek napisał(a):
> Piszesz to w kraju, w którym główną przyczyną wypadków jest nadmierna
> prędkość. Prędkość należy dostosować do warunków na drodze - to truizm,
> ale w Polsce stanowi on tabu. Dlaczego?
> Ponieważ prawie wszyscy jeżdżą za szybko. Patologia stała się normą.
Pamiętam wielkie zdziwienie kierowcy, który jechał w mieście około 30,
ochlapał pieszych i dostał mandat za przekroczenie prędkości. Wyjaśnienie
policjanta było proste: Czy jadąc 5 km/h też by pan ich ochlapał? Nie? No
to znaczy, że nie dostosował pan prędkości do warunków na drodze.
-
14. Data: 2014-07-08 09:38:57
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2014-07-08 08:28, jureq pisze:
> Pamiętam wielkie zdziwienie kierowcy, który jechał w mieście około 30,
> ochlapał pieszych i dostał mandat za przekroczenie prędkości. Wyjaśnienie
> policjanta było proste: Czy jadąc 5 km/h też by pan ich ochlapał? Nie? No
> to znaczy, że nie dostosował pan prędkości do warunków na drodze.
A o ile przekroczył i w związku z tym z których widełek dostał mandat i
punkty?
--
Pozdrawiam
Maciek
-
15. Data: 2014-07-08 11:25:02
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
news:53bb8f78$0$2371$65785112@news.neostrada.pl...
> Pamiętam wielkie zdziwienie kierowcy, który jechał w mieście około 30,
> ochlapał pieszych i dostał mandat za przekroczenie prędkości. Wyjaśnienie
> policjanta było proste: Czy jadąc 5 km/h też by pan ich ochlapał? Nie? No
> to znaczy, że nie dostosował pan prędkości do warunków na drodze.
>
Znakomity przykład. U mnie w mieście, w czasie niedawnej wielkiej
ulewy było tak: gdy woda zalewała szyby samochodów i prawie nic
nie było widać - kierowcy jechali bardzo wolno. Gdy deszcz ustał
i wyszło słońce - powrócili do "normalnego" stylu jazdy, zalewając
chodniki strumieniami wody (która nadal obficie płynęła ulicami)
i powodując paniczne ucieczki pieszych. Trudno to zrozumieć.
-
16. Data: 2014-07-08 13:52:24
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
Powitanko,
> "skoro nie spowodował
> wypadku", to w zasadzie nie ma sprawy.
Oczywiscie, ze jest sprawa, gosc powinien dostac mandat jak kazdy inny.
Z jego wykroczen spokojnie uzbieralo sie tyle punktow, ze z PJ sie
pozegna. I juz i spokoj i tak sie dzieje w przypadku kazdego, kto tyle
wykroczen nazbiera. Natomiast nazywanie go bandyta i opowiadanie ile to
zla uczynil... well. Jak pierwszy raz to ogladalem lezac sobie z lapkiem
na luzku, to sie chwilami czegos odruchowo lapalem i reagowalem, jakbym
za chwile mial przydzwonic. Jak to obejrzalem na spokojnie, bez emocji,
to widze goscia, ktory:
- jedzie cholernie brawurowo
- lamie wszystkie przepisy jakie moze
- doskonale panuje nad samochodem
- momo wszystko ustepuje pierwszenstwa rowerzyscie
- sciga sie z motocyklistami, ktorzy jada szybciej i nikt o nich nie mowi
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
17. Data: 2014-07-08 19:34:47
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: Icek <i...@d...pl>
W dniu 2014-07-05 11:33, chatramm pisze:
>
> Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:lp76sm$i2i$1@wieslauf.sub.de...
>> Powitanko,
>>
>>> nie stworzył zagrożenia
>>> w ruchu drogowym.
>>
>> Nie zebym go bronil, ale spowodowal wypadek? Nie spowodowal. Zmusil
>> kogos do wykonania niebezpiecznego manewru? Nie, wielu zanim pojelo co
>> sie dzieje, to "miszcz" juz znikal za horyzontem. O wiele wieksze
>> zagrozenie stanowia niektorzy kierowcy LLU, w kapeluszach, ZDM przez
>> ustawienie betonowych barier, Miejski Inzynier Ruchu z organizacja
>> tegoz ruchu itd. Codziennie w RP v3.0 ginie kilkanascie osob. I nie
>> dlatego, ze jakis "miszcz" lecial ile fabryka dala, tylko np. jakas
>> cipa meska wyjechala z podporzadkowanej powolutku, albo genialny
>> inzynier na dlugiej drodze zrobil swiatla na kazdym przejsciu dla
>> pieszych, za wyjatkiem jednego.
>
>
> Niestety, ale właśnie go bronisz, czekamy na kolejne filmiki w tym
> dzikim kraju,
> może z nieudanego napadu na bank, albo jak ktoś zamyka oczy i
> przejeżdża z premedytacją na czerwonym świetle przez skrzyżowanie,
> przecież nikomu krzywdy nie robi.
tu masz: https://www.youtube.com/watch?v=ooq8CNRTchY
obwodnica Wrocławia, połączenie ronda w Siechnicach z Łanami.
chodnik odgrodzony fachowo. Ale zbliżamy się do skrzyżowania!! A co
trzeba zrobić zbliżając się do skrzyżowania poza terenem zabudowanym???
Dać idiotyczne ograniczenie do 50km/h. W dodatku to skrzyżowanie jest
zamknięte gdyż jest to zjazd do jakiejś budowli typu tama/jaz na rzece.
Jaki jest tego efekt? Znalazł się kierownik przestrzegający przepisy
prawa co natychmiast wyzwoliło 2 gości wyprzedzających na zakazie.
Co ciekawe w tym miejscu zdarzają się też wypadki:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3428461,wypad
ek-na-wschodniej-obwodnicy-wroclawia-zderzyly-sie-tr
zy-auta-film-zdjecia,id,t.html
kto stwarza zagrożenie ? Debil w urzędzie, który ustawił ograniczenie.
Icek
-
18. Data: 2014-07-08 19:39:31
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: Icek <i...@d...pl>
> A o ile przekroczył i w związku z tym z których widełek dostał mandat i
> punkty?
zakładam, że w związku z widzimisię policjanta.
W TV pokazywali jak "pirat" wjechał w obszar objęty serią znaków. W
sensie najpierw ograniczenie do 70, zaraz później do 50 i na końcu do
30. "Pirat" dostał 3 osobne mandaty za 3 osobne wykroczenia bo policjant
tak uznał, że tak się robi.
w tej samej TV pokazywali przypadek jak kierownik jechał autem bez
światła (spalona żarówka). Po kontroli wyszło, że nie tylko mijania ale
jeszcze migacz miał zwalony. Dostał 2 mandaty każdy za osobne
wykroczenie (za każdą żarówkę mandat).
policja może dać mandat za wszystko w niemal dowolnej kwocie. Tylko od
Ciebie zależy czy go przyjmiesz. Jak nie przyjmiesz to masz szanse.
Icek
-
19. Data: 2014-07-09 22:50:25
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2014-07-08 19:39, Icek pisze:
> policja może dać mandat za wszystko w niemal dowolnej kwocie. Tylko od
> Ciebie zależy czy go przyjmiesz. Jak nie przyjmiesz to masz szanse.
Tyle to ja wiem. Dlatego ciekaw jestem jakie przekroczenie prędkości
wybrał pan władza przy ochlapywaniu przechodniów :-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
20. Data: 2014-07-10 09:29:46
Temat: Re: Warszawski rajdowiec nie spowodował zagrożenia
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Wed, 09 Jul 2014 22:50:25 +0200, Maciek napisał(a):
> Tyle to ja wiem. Dlatego ciekaw jestem jakie przekroczenie prędkości
> wybrał pan władza przy ochlapywaniu przechodniów :-)
A po co miał wybierać? Wystarczy
Art. 19.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą
panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się
odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi,
stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.