  • 1. Data: 2005-03-20 11:49:44
    Temat: Wadliwy telefon
    Od: "Lisica" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam problem z telefonem. Otóż kupiłam w jednej sieci komórkowej telefon w
    sierpniu zeszłego roku. Już parę dni później byłam z nim z powrotem w salonie
    ponieważ telefon sie wyłączał bez powodu, mimo że bateria była do połowy
    naładowana. Przeładowano soft a tu miesiąc później to samo. Na jakiś czs był
    spokój. I tu nagle znów telefon sie wyłacza. Nie zostawiłam go dziś w salonie bo
    nie mają telefonu zastępczego, więc jeśli chce zastępczy to muszę poczekać. Po
    pierwsze czy mają prawo mi nie dać telefonu zastępczego?? I po drugie czy mam
    prawo wymienić telefon na nowy, gdy już trzy razy oddawałam go do reklamcji?

    Dziękuję za odpowiedź.
    --
    Lisica

  • 2. Data: 2005-03-20 12:02:11
    Temat: Re: Wadliwy telefon
    Od: Lisica <p...@p...onet.pl>

    Zapomniałam jeszcze dodać że za pierwszym razie w serwisie zgubili kartę
    gwarancyjną i teraz muszę wszystko załatwiać na umowę.
    Nawet sprzedać tego telefonu teraz nie mogę.

    Dzięki
    --
    Lisica

  • 3. Data: 2005-03-20 12:17:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Lisica napisał(a) :

    > Zapomniałam jeszcze dodać że za pierwszym razie w serwisie zgubili kartę
    > gwarancyjną i teraz muszę wszystko załatwiać na umowę.
    > Nawet sprzedać tego telefonu teraz nie mogę.

    Warunki ewentualnej wymiany na nowy masz zapisane w karcie
    gwarancyjnej. Przeczytaj sobie... ups, nie masz karty = telefon
    jest bez gwarancji. To jak naprwili za 2 i 3 razem? Czy masz
    jakiś dowód, że telefon był naprawiany? Zwykle duplikatu
    gwarancji nie wydaje się. Czy masz dowód, że oddałaś telefon wraz
    z kartą gwarancyjną?
    Jeśli chodzi np. o Siemensa, to mam zapisane, że po czwartej
    naprawie, jeśli telefon wykazuje nadal wady, to wymienią.

    Można skorzystać też z niezgodności towaru z umową i wtedy możesz
    od razu przy pierwszej usterce zażądać wymiany na nowy.
    (USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz. U.
    Nr 141, poz. 1176)
    Ale jak udowodnić, że telefon jest na gwarancji? Czy w tym
    wypadku wystarczy dowód zakupu z numerem IMEI?

    Poza tym zrobiłbym w serwisie niezłą awanturę. Pozbawili Cię
    dowodu wykonywania napraw i ich ilości. Producenta sprzętu nie
    zainteresuje telefon bez gwarancji w przypadku sporu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F

  • 4. Data: 2005-03-21 07:22:25
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On 20 Mar 2005 12:49:44 +0100, Lisica wrote:

    > Nie zostawiłam go dziś w salonie bo
    > nie mają telefonu zastępczego, więc jeśli chce zastępczy to muszę poczekać. Po
    > pierwsze czy mają prawo mi nie dać telefonu zastępczego??

    A moglabys gdziekolwiek znalezc jakies zobowiazanie sprzedawcy do
    zapewnienia Ci tel. zastepczego? Nie sadze, to jest po prostu
    tylko i wylacznie ich dobra wola. Tak jak z zastepczym samochodem.
    Dlatego jak daja zastepnczy to trzeba ladnie podziekowac :)

    A co do telefonow:( Niestety teraz wypuszcaja bardzo niedopracowane
    modele:( I testuja potem na uzytkownikach... Takie zycie.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz