  • 1. Data: 2005-03-20 09:52:15
    Temat: ubezwłasnowolnienie.
    Od: "Artigiana" <a...@w...pl>

    Mieszkam z babcia, ktora stanowi dla siebie zagrożenie. Ma 2 synow, ktorzy
    mieszkają daleko i rzadko sie pokazują.
    Czy występując do sądu o ubezwłasnowolnienie jej moge prosic o ustanowienie
    siebie jej opiekunem czy to koniecznie musi byc syn?
    Mieszkam z nia od urodzenia praktycznie.
    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-20 12:38:04
    Temat: Re: ubezwłasnowolnienie.
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Artigiana" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > siebie jej opiekunem czy to koniecznie musi byc syn?

    nie musi

    Sandra

  • 3. Data: 2005-03-20 13:29:47
    Od: "Artigiana" <a...@w...pl>

    > nie musi
    >
    > Sandra

    Tak ,ale gdzies również wyczytałam że jesli np. żyje dziecko to wnuk nie
    może tego zrobić.

  • 4. Data: 2005-03-20 18:26:20
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Tak ,ale gdzies również wyczytałam że jesli np. żyje dziecko to wnuk nie
    > może tego zrobić.

    Wnuk może wnieść sprawę do sądu, ale to sąd wyznaczy opiekuna dla babci.
    Może to być wnuk, syn, a może być ktoś zupełnie inny. Sąd będzie się
    kierował dobrem ubezwłasnowolnionej, a nie tym kto złożył wniosek.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-03-20 21:16:30
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Wnuk może wnieść sprawę do sądu, ale to sąd wyznaczy opiekuna dla babci.
    > Może to być wnuk, syn, a może być ktoś zupełnie inny. Sąd będzie się
    > kierował dobrem ubezwłasnowolnionej, a nie tym kto złożył wniosek.

    sad okregowy wyda wyda orzeczenie o ubezwlasnowolnieniu nastepnie skieruje
    odpi.do sadu rodzinnego celem wyznaczenia i objecia opieka
    ubezwlasnowolnionego i wlasnie na tym etapie wnuk powinien zlozyc wniosek w
    tej sprawie , ze wnosi o ustanowienie go opiekunem

    Sandra

  • 6. Data: 2005-03-20 22:43:45
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > sad okregowy wyda wyda orzeczenie o ubezwlasnowolnieniu

    Po takim ubezwłasnowolnieniu jak poznać, że osoba jest ubezwłasnowolniona ?
    Chodzi o to, że osoby takie nie moga samodzielnie podpisywać umów itp.
    Przykładowo czy może taka osoba odebrać list polecony ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2005-03-21 09:41:35
    Od: "Artigiana" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:B0n%d.6461$zY6.470@news.chello.at...

> [...]
    > Chodzi o to, że osoby takie nie moga samodzielnie podpisywać umów itp.
    > Przykładowo czy może taka osoba odebrać list polecony ?

    mnie chodzi tylko o to, zeby ktos mogł zadecydować o jej pobycie w szpitalu.
    Nie zgadza się na pobyt a bez tego umrze niedługo powolną i bolesna
    smiercia...
    Dziękuje za sugestie

  • 8. Data: 2005-03-21 12:27:09
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

> [...]

    to nie trzeba ubezwlasnawalniac wystarczy jak bliska osoba zlozy wniosek do
    sadu rodzinnego o umieszczeniu jej w szpitalu ale nalezy dolaczyc opinie o
    jej stanie zdrowia i w trybie wnioskowym mozna jej udzielic pomocy

    pozdrawiam
    Sandra

  • 9. Data: 2005-03-21 12:28:18
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

> [...]

    > Chodzi o to, że osoby takie nie moga samodzielnie podpisywać umów itp.
    > Przykładowo czy może taka osoba odebrać list polecony ?

    jezeli jestes opiekunem to powinienes zadbac o to by nie doszlo do takich
    sytuacji.

    pozdrawiam
    Sandra