  • 51. Data: 2007-03-09 21:19:08
    Temat: Re: Uzywany komputer - licencja na windows, naklejki itd
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Markus Sprungk napisał:
    > O, jak ładnie. Sam stwierdziłeś właśnie, że to dowodzi zakupu. Wcześnie
    > twierdziłeś coś zupełnie innego

    Nic takiego nie twierdziłem. Twierdziłem, że faktura zakupu
    NIE JEST ŻADNYM DOWODEM NA LEGALNOŚĆ posiadanego softu.
    I nadal tak twierdzę.

    > Zdefiniuj pojęcie "uprawnienia"

    W semantykę się teraz będziemy bawić?
    To, że posiadasz fakturę zakupu - kiedyś tam - danego egzemplarza
    programu nie oznacza, że go nadal posiadasz legalnie.
    Mogłeś go oddać, zbyć a sobie zostawić bezprawnie zainstalowaną kopię.
    Czy teraz jasno to wyłożyłem?

    > Oryginalny program to także wersja Retail. W jaki sposób udowodnisz, że go
    > nabyłeś a nie ściągnąłeś z sieci P2P?

    A czemu uważasz, że ja mam cokolwiek udowadniać?

    To mi mają udowodnić, że mam nielegalną wersję.

    > Bo Ty go używasz?

    A masz legalne ciuchy na sobie? Buty?
    Zegarek, telewizor w domu itd. ?

    Skoro TY go masz to jest domniemanie, że go masz prawnie.
    Jak ktoś uważa, że jest kradzione/nielegalne to po jego stronie jest
    broszka, żeby to udowodnić.

    > Sprawdzając numer seryjny programu bez problemu udowodnią, że wszedłeś w
    > jego posiadanie nielegalnie. Wystarczy?

    Ale w tym akapicie rozmawiamy o tym, że mam legalny soft, zero faktur,
    naklejek i innych srejek.
    To jak sprawdzą - kto i na jakiej podstawie to zrobi!?- mi numery
    seryjne programu to dlaczego ma wyjść, że jest nielegalny?

    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 52. Data: 2007-03-10 00:43:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Markus Sprungk wrote:

    > Bo Ty go używasz?

    > Sprawdzając numer seryjny programu bez problemu udowodnią, że wszedłeś w
    > jego posiadanie nielegalnie. Wystarczy?

    A jak to się ma do oprogramowania, do którego nie ma numerów seryjnych?
    Ani imiennych licencji? Faktury przechowywać nie muszę, ba, nawet nie
    muszę jej dostać. A poza tym w art. 278 kk jest ,,bez zgody osoby
    uprawnionej''. Ciekawi mnie, w jaki sposób prokurator udowadnia *brak*
    zgody.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 53. Data: 2007-03-10 12:31:12
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > MSDN AA jest dostępny dla studentów a nie dla wszystkich jak leci. Masz
    > jakiś problem z udowodnieniem, że studiowałeś w tym okresie, w którym
    > używałeś oprogramowania?

    po pierwsze nie jest istotny czas uzytkowania a czas UZYSKANIA od osoby
    uprawnionej po drugie skad policjant ma wiedziec jakie uczelnie
    korzystaja z tego prorgamu i czym w ogole on jest ?

    > A ja mam plastikową kartę identyfikującą użytkownika MSDN Premium co
    > dobitnie świadczy o tym, że jestem osobą uprawnioną do używania softu
    > Microsoftu. Wystarczy?

    a ja nie mam, nic takiego studenci nie otrzymuja

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 54. Data: 2007-03-10 17:52:16
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Arek napisał(a):

    > Nic takiego nie twierdziłem. Twierdziłem, że faktura zakupu
    > NIE JEST ŻADNYM DOWODEM NA LEGALNOŚĆ posiadanego softu.
    > I nadal tak twierdzę.

    Faktura zakupowa jest dowodem na nabycie określonego produktu.

    > W semantykę się teraz będziemy bawić?

    Nie. Lubię konkrety a nie jałowe bajanie

> [...]
    > programu nie oznacza, że go nadal posiadasz legalnie.
    > Mogłeś go oddać, zbyć a sobie zostawić bezprawnie zainstalowaną kopię.

    Tak, tutaj masz oczywiście rację, ale to chyba raczej zupełnie inny temat.
    Nie sądzisz?

    > A masz legalne ciuchy na sobie? Buty?
    > Zegarek, telewizor w domu itd. ?

    Cytat z Twojej wypowiedzi:

    "Jest gorąca prośba o niedawanie absurdalnych porównań.
    Prawa autorskie to rzecz niematerialna i abstrakcyjna, a nie przedmiot
    fizyczny. Nie działają więc tutaj takie analogie."

    Może już czas byś się stosował do własnych przemyśleń?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 55. Data: 2007-03-10 17:54:20
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > po pierwsze nie jest istotny czas uzytkowania a czas UZYSKANIA od osoby
    > uprawnionej po drugie skad policjant ma wiedziec jakie uczelnie
    > korzystaja z tego prorgamu i czym w ogole on jest ?

    Policjant nie musi się znać. Od tego są biegli.

    > a ja nie mam, nic takiego studenci nie otrzymuja

    Bo nie ma takiej potrzeby. Uczelnia korzysta z takiego programu i zawsze
    może podać czy Ty lub ktokolwiek inny jest studentem tej właśnie uczelni i
    korzysta z licencji MSDN AA.

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 56. Data: 2007-03-10 20:42:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Markus Sprungk napisał:
    > Tak, tutaj masz oczywiście rację, ale to chyba raczej zupełnie inny temat.
    > Nie sądzisz?

    Nie. Akapit dotyczył tego, czy faktura jest dowodem legalności softu.
    Nie jest.

    > Może już czas byś się stosował do własnych przemyśleń?

    A w czym się one gryzą z tym co napisałem?

    Tak jak nie musisz udowadniać legalności ubrań, które na sobie nosisz,
    zegarka, telefonu itd. itp. tak samo nie musisz udowadniać legalności
    posiadanej książki, gazety, płyty CD z muzyką, DVD z filmem czy
    oprogramowaniem.
    We wszystkich przypadkach jest tak samo - to TOBIE mają udowodnić, że
    posiadasz je bezprawnie, a nie Ty komukolwiek, że masz na to fakturę czy
    inną srurę.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 57. Data: 2007-03-11 15:29:14
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > Policjant nie musi się znać. Od tego są biegli.

    zeby zabrac dla bieglego musza byc q temu podstawy, uzasadnone
    podejrzenie popelnienia przestepstwa a nie urojone.

    > Bo nie ma takiej potrzeby. Uczelnia korzysta z takiego programu i zawsze
    > może podać czy Ty lub ktokolwiek inny jest studentem tej właśnie uczelni i
    > korzysta z licencji MSDN AA.

    ale nie kazdy posiada legitymacje danej uczelni.

    P.

  • 58. Data: 2007-03-12 12:49:41
    Od: h...@p...onet.pl

    Punkt 20 umowy licencyjnej użutkownika końcowego tzw EULA (dla WinXP Prof OEM)

    Można go przeczytać przed instalacją zanim naciśnie się F8.
    Po instalacji odszukać w katalogu systemowym plik eula.txt