  • 1. Data: 2005-08-01 19:29:52
    Temat: Uzasadniona przyczyna - odmowa przyjęcia pracy
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
    Art. 33 ust. 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    4. Starosta, z zastrzeżeniem art. 75 ust. 3*, pozbawia statusu
    bezrobotnego, bezrobotnego który:
    [...]
    3) odmówił _bez uzasadnionej przyczyny_ przyjęcia propozycji
    odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, wykonywania prac
    interwencyjnych lub robót publicznych, albo udziału w szkoleniu, stażu,
    przygotowaniu zawodowym w miejscu pracy; pozbawienie statusu
    bezrobotnego następuje na okres 90 dni;

    Pytanie brzmi: jaka przyczyna jest wystarczająco "uzasadniona" do odmowy?

    Tobi

  • 2. Data: 2005-08-01 21:54:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Tobi napisał(a) :
> [...]
    > bezrobotnego następuje na okres 90 dni;
    >
    > Pytanie brzmi: jaka przyczyna jest wystarczająco "uzasadniona" do odmowy?

    Nie wiem. Ale zadam pytanie pomocnicze. Czy przed rozpoczęciem
    tej pracy interwencyjnej należy przeprowadzić badania lekarskie u
    lekarza medycyny pracy? Pewnie tak, bo badań takich wymaga się
    każdej pracy. Co się stanie, jeśli nie wiem, że mam alergię na
    spaliny samochodowe i padnę w czasie pracy?;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 3. Data: 2005-08-02 08:18:47
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Mon, 01 Aug 2005 21:29:52 +0200, Tobi napisał(a):

    > Pytanie brzmi: jaka przyczyna jest wystarczająco "uzasadniona" do odmowy?

    Nie ma w sumie jednoznacznej odpowiedzie. W każdym przypadku odmowa jest
    rozpatrywana i oceniana, czy jest uzasadniona. Uzasadnieniem może być np.
    brak możliwościu dojazdu do pracy na godzinę rozpoczęcia pracy,
    zaświadczenie od lekarza, że są przeciwskazania do wykonywania danej pracy.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2005-08-02 09:20:31
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):
> [...]
    > brak możliwościu dojazdu do pracy na godzinę rozpoczęcia pracy,
    > zaświadczenie od lekarza, że są przeciwskazania do wykonywania danej pracy.

    Rozumiem, że jest rozpatrywana i oceniana przez urzędników UP. Gdzie
    można się odwołać od ich decyzji? Czy w praktyce jest tak, że musimy
    przyjmować wszystko co UP zaproponuje, np. akwizycję za 100 zł miesięcznie?

    Tobi

  • 5. Data: 2005-08-02 11:19:53
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 11:20:31 +0200, Tobi napisał(a):

    > Rozumiem, że jest rozpatrywana i oceniana przez urzędników UP. Gdzie
    > można się odwołać od ich decyzji? Czy w praktyce jest tak, że musimy
    > przyjmować wszystko co UP zaproponuje, np. akwizycję za 100 zł miesięcznie?

    Na każdej wydanej decyzji jest pouczenie gdzie, za czyim pośrednictwem i w
    jakich terminach można się odwołać.
    Większość urzędników to, wbrew powrzechnej opinii, też ludzie. I jeśli
    widzą, że oferta jest naprawdę do d. to nie będą zmuszać do podjęcia tej
    pracy i wysiłać na siłę. Jednak urząd nie może odmówić przyjęcia oferty
    pracy - może się zdarzyć pracodawca, który się będzie upierał i dymił.
    No i oczywiście, jak wszędzie, może się zdarzyć urzędnik, który jednak na
    siłę będzie wysyłał...

    3m się.

  • 6. Data: 2005-08-03 16:44:58
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tobi wrote:

    > Pytanie brzmi: jaka przyczyna jest wystarczająco "uzasadniona" do odmowy?

    W podanym przepisie nie było mowy o "wystarczającym uzasadnieniu", tylko o
    "uzasadnionej przyczynie". Jeśli odpowiesz cokolwiek, poza "nie bo
    nie"( ale warto znaleźć jakiś rozsądny argument), to niech Ci potem
    starosta udowodni, że Twoje uzasadnienie nie jest uzasadnieniem.

    Zobacz też co znaczy "odpowiednie zatrudnienie" jest na pewno w ustawie
    definicja, a to może być dla Ciebie ową "uzasadnioną przyczyną"

    Justyna