  • 161. Data: 2007-06-13 16:05:09
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 12-06-2007 o 20:38:48 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > Fajnie... jak do Twojego domu chce wejść Murzyn, a Ty go nie wpuścisz,
    > to uważasz że on potem może żądać żebyś jednak go wpuścił, bo przecież
    > dyskryminacja?

    Na moim domu nie ma napisane "czynne w godzinach 10.00-18.00".

    > A jaki paragraf naruszasz wyrzucając Murzyna ze swojego domu?

    Naruszenie nietykalnosci osobistej. A po co wyrzucac? Nalezy nakazac
    opuscic dom, a w razie odmowy wezwac policje.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 162. Data: 2007-06-13 17:53:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > A może jeszcze przeczytaj art. 60 kc. Wejście do cudzego budynku jest
    > zachowaniem, które w wystarczający sposób wyraża wolę w sposób dostateczny.

    Wolę wejścia do budynku. Nic więcej.

    Równie dobrze gdzieś tam mógłby być wywieszony regulamin z punktem w
    postaci "wejście do sklepu oznacza zobowiązanie dokonania zakupu na sumę
    minimum 1000 PLN".

    > 60 kc. J.w.

    Falandyzujesz.

    [ciach]

    > To czemu zabraniasz właścicielowi zakazać na jego nieruchomości
    > fotografowania? On ma do tego prawo.

    Na takiej samej zasadzie, jak ja mogę zakazać np. patrzenia na mnie ;->

    [ciach]

    > A jeszcze lepiej wskaż normę prawną która uprawienia cię do
    > fotografowania na cudzej nieruchomości, w cudzym domu, itd.

    Art. 31 Konstytucji

    > I nie smędź z konstytucją po ona jest skierowania do organów państwa, a
    > nie do osób prywatnych.

    Twierdzisz, że Konstytucja nie dotyczy obywateli? ROTFL

    KAŻDY jest obowiązany szanować wolność i prawa innych.

    KAŻDY. Nie "każda instytucja", ale KAŻDY.

  • 163. Data: 2007-06-13 17:57:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wychodzi na to, że właściciel ma prawo
    > wyprosić *zawsze*, bo mu się tak podoba, powołując się na ten artykuł? I
    > fotografowanie akurat nie ma tu nic do rzeczy?

    Nie zawsze. I nie właściciel, a osoba uprawniona.

    Przykład: właściciel (W) wynajmuje mieszkanie najemcy (N). N zaprasza
    mnie na obiad, W dowiaduje się o tym, a że mnie nie lubi, dobija się do
    drzwi domagając się, żebym opuścił "jego" mieszkanie.

  • 164. Data: 2007-06-13 18:00:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Problem w tym, że *ja* mogę konstytucji nie przestrzegać. Zobacz sobie
    > art. 7 tejże.

    Ja tam nie widzę stwierdzenia "osoby prywatne są zwolnione z
    przestrzegania ustawy zasadniczej".

  • 165. Data: 2007-06-13 18:05:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > 'żądaniu osoby uprawnionej'. Właściciel na pewno uprawniony jest, czy

    Na pewno? Czyli jak wynajmę ci mieszkanie, to potem mogę stanąć przy
    drzwiach i decydować, kogo masz prawo przyjmować? ;->

    > zatem nie może wyprosić 'bo tak'? Tzn. załóżmy że robię w domu imprezę,
    > wpuszczam kolegów, a nagle mi się odwidziało i mówię 'wynocha'. Nikt nie
    > złamał żadnych postanowień umowy zezwalającej na wejście.

    Prywatny lokal mieszkalny to jedno. Publicznie dostępna placówka
    handlowa/usługowa to drugie.

    Np. odmowa wstępu do placówki handlowej to złamanie chociażby Art. 135 KW.

  • 166. Data: 2007-06-13 18:07:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Ja bym to ujal tak: mozna wyprosic. Za co sie wyprasza to juz wylacznie
    > sprawa wlasciciela i wypraszany nie musi otrzymywac zadnego uzasadnienia.

    Poniekąd. Ale (a) musi to być teren ogrodzony oraz (b) osoba musi być do
    tego wypraszania uprawniona (w przypadku sklepu personel jest uprawniony
    do wypraszania ze sklepu po jego zamknięciu).

  • 167. Data: 2007-06-13 18:14:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Natomiast fotografowanie mimo tego, że osoba ta prosi o niefotografowanie
    > niewątpliwie może mieścić się w pojęciu naruszenia dóbr osobistych.

    Jakich? I w jaki sposób?

    Oczywiście jeśli jakiś paparazzi ciągle włazi komuś pod nogi i
    przeszkadza mu normalnie się poruszać, to potencjalnie mamy złośliwe
    niepokojenie itepe

    Ale jeśli człowiek sobie z daleka patrzy i jedyna różnica jest taka, że
    patrzy przez okulary albo okular...

  • 168. Data: 2007-06-13 20:42:30
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Ja tam nie widzę stwierdzenia "osoby prywatne są zwolnione z
    > przestrzegania ustawy zasadniczej".

    prawo to nie tylko przepisy

    KG

  • 169. Data: 2007-06-13 20:42:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Twierdzisz, że Konstytucja nie dotyczy obywateli? ROTFL
    >
    > KAŻDY jest obowiązany szanować wolność i prawa innych.
    >
    > KAŻDY. Nie "każda instytucja", ale KAŻDY.

    za mało wiesz

    KG

  • 170. Data: 2007-06-13 20:44:25
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Poniekąd. Ale (a) musi to być teren ogrodzony

    ciekawe skąd to wziąłeś

    > oraz (b) osoba musi być do
    > tego wypraszania uprawniona (w przypadku sklepu personel jest uprawniony
    > do wypraszania ze sklepu po jego zamknięciu).

    nie rozumiesz pojęcia 'uprawniony'

    KG