  • 11. Data: 2006-10-11 17:15:42
    Temat: Re: Urzednik nie chce zameldowac...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Jasne, tyle, że Andrzejkowi już nie jest potrzebny. Uwierzył mi na
    > słowo. Gdyby tak nie było 'nawtykałby' mi, oj 'nawtykałby' ;-)

    O czym ty piszesz?

    Chyba ci się osoby pomyliły...

  • 12. Data: 2006-10-11 19:28:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kordo wrote:
    > W mieszkaniu, w ktorym mieszkam od urodzenia chcialem zameldowac zone i
    > dziecko. Do biura meldunkowego wybralem sie z Umowa Uzyczenia Lokalu. Tam
    > stwierdzono, ze taki dokument nie wystarczy i ze osobiscie musi stawic sie
    > wlasciciel lokalu wraz z aktem wlasnosci.

    W kwestiach meldunkowych równie dobra jak akt własności jest umowa
    użyczenia, a zamiast właściciela ten, komu użyczono.

    Wygląda na to, że trafiłeś na kolejny urząd, do którego jeszcze nie
    dotarło, że w Polsce "nie bo nie" to nie jest odpowiedź w postępowaniu
    administracyjnym. Odpowiedzią jest 1) decyzja administracyjna, 2) na
    piśmie, 3) doręczona wnioskodawcy, 4) uzasadniona, 5) z pouczeniem o
    możliwości odwołania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-10-11 20:02:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >Chyba ci się osoby pomyliły...
    Oj, ja pamięć mam dobrą ;-)
    Chyba nie chcesz przykładów, zresztą po co wracać do przeszłości.

    --
    Artur Golański

  • 14. Data: 2006-10-11 21:13:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Oj, ja pamięć mam dobrą ;-)

    Nie wnikam. Ale z kojarzeniem faktów oraz czytaniem to na pewno kiepsko.

    Pisałeś, że urzędasy "nie do końca" wprowadziły w błąd. Napisałeś
    nieprawdę - człowiek miał umowę (czyli tytuł prawny do lokalu) a jakaś
    głupia biurwa nie wiadomo po jaką cholerę chciała właściciela.

    Dotarło?

  • 15. Data: 2006-10-12 08:40:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >oraz czytaniem to na pewno kiepsko.
    No to przeczytaj raz jeszcze mój list (Message-ID:
    <c...@4...com>)

    >Pisałeś, że urzędasy "nie do końca" wprowadziły w błąd.
    Nie było tak! Napisałem tobie, poprawiając twoje zdanie, że "nie do
    końca urzędnicy go okłamali", bo w pewnej sytuacji mieli racje, tak
    stanowi prawo i podałem kiedy. Ani ty, ani ja nie wiemy o jakie
    zameldowanie chodziło.

    >Napisałeś nieprawdę
    Napisałem to, co stanowi prawo.

    > po jaką cholerę chciała właściciela
    Bo tak zażądził minister przy meldunku czasowym do 2 miesięcy.
    Ty oceniłeś urzędnika, ale do końca nie wiesz o jakie zameldowanie
    chodziło.

    >Dotarło?
    Do ciebie chyba nie dotarlo gdzie sie pomyliłeś (czego nie wiesz) lub
    po prostu udajesz nie chcąc się przyznać do błędu :-/
    Jeśli sądzisz, że będę sie z tobą kłócił to się mylisz. Poprawiłem cię
    i tylko tyle, a jeśli czegoś nie wiesz to zapytaj, konkretnie.

    --
    Artur Golański

  • 16. Data: 2006-10-12 09:51:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Bo tak zażądził minister przy meldunku czasowym do 2 miesięcy.
    > Ty oceniłeś urzędnika, ale do końca nie wiesz o jakie zameldowanie
    > chodziło.

    Twierdzisz, że przy czasowym zameldowaniu do 2 miesięcy potrzebny jest
    WŁAŚCICIEL?!?!

    To kogo proponujesz sprowadzić przy meldowaniu np. w mieszkaniu
    spółdzielczym lokatorskim?

  • 17. Data: 2006-10-12 10:24:05
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >Twierdzisz, że przy czasowym zameldowaniu do 2 miesięcy potrzebny jest
    >WŁAŚCICIEL?!?!
    Twierdzę, że tak ustalił minister!!

    >To kogo proponujesz sprowadzić przy meldowaniu
    Czytaj rozporządenie w tej sprawie i nie wyżywaj sie na mnie, bo
    osobiście uważam, ze minister raczył złamać obowiązujące prawo
    (ustawę), co oczywiście NIE oznacza, że prawo przez niego ustanowione
    nie jest obowiązujacym (do czasu właściwego wyroku TK).

    --
    Artur Golański

  • 18. Data: 2006-10-12 10:51:07
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ustawa o ewidencji ludności - duh...

    Nie. Jeszcze jest do tego rozporządzenie nawet z wzorem druczku gdzie
    jak byk jest potwierdzenie danych właściciela mieszkania i w praktyce
    bez jego fizycznej obecności nie da się zameldować.

  • 19. Data: 2006-10-12 11:17:57
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    poparwcie mnie jeżeli się mylę - ale do zameldowania nie wystarczy umowa
    użyczenia - chodzi mi o zameldowanie na pobyt stały oczywiście - potrzebny
    jest tytuł prawny do lokalu - a wg mnie umowa użyczenia takowym nie jest

    http://www.wom.warszawa.pl/index_karta.php?adres=245
    &kat=10

  • 20. Data: 2006-10-12 11:26:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Twierdzę, że tak ustalił minister!!

    Tak? A gdzie konkretnie?

> [...]
    > (ustawę), co oczywiście NIE oznacza, że prawo przez niego ustanowione
    > nie jest obowiązujacym (do czasu właściwego wyroku TK).

    Pomijając taki detal, że IMHO rozporządzenie ewidentnie niezgodne z
    ustawą jest automatycznie nieważne (ustawa jest aktem prawnym wyższej
    rangi), w rozporządzeniu (Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
    dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych
    niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji
    ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych) wyraźnie
    napisano "właściciel _lub_ najemca".

    W formularzach też jest cała lista osób, nie tylko właściciel.