    From: r...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urzad Pracy doniesienie o oszustwo, po prostu szok
    Date: Tue, 19 Feb 2008 10:26:33 -0800 (PST)

    Urząd Pracy uznał, iż dokonałem oszustwa w postaci świadomego
    wyłudzenia ubezpieczenia zdrowotnego w wysokości około 900 zł za okres
    4 ostatnich lat. Policja wysyłała mi dwa wezwania, każde odebrałem po
    dniu na kiedy było wezwanie. Jednak dzisiaj poszedłem na Policję, w
    wezwaniu był art. o oszustwo czym byłem zaszokowany.

    Wchodząc do budynku Policji i się legitymując w jakiej sprawie
    przyszedłem podszedł do mnie policjant i powiedział, że właśnie do
    mnie wyjeżdzał z nakazem aresztowania (bo się nie stawiam na wezwania)
    - jeszcze w ogóle nie wiedziałem o co jestem podejrzany - niezły szok :
    (

    Odwoływałem się od decyzji UP i później od decyzji wojewody do WSA
    gdyż uważam, że niełusznie pozbawiono mnie na okres 3 miesięcy statusu
    bezrobotnego - wpisana data stawienia się i potwierdzenia gotowości do
    podjęcia pracy była tak nieczytelna że przyszedłem po terminie.

    UP doszukał się iz jakoby jestem prezesem spółki z o o i wyłudziłem
    ubezpieczenie zdrowotne. Spółka której się doszukał dotyczy
    działalnośći sprzed 15 lat - jest to spółka z o o jednoosobowa i nie
    została wyrejestrowana, kapitał jak pamiętam był 4000 tys (sprzed
    denominacji). Spółka została z wpisem RHB nigdy nie była zgłoszona do
    KRS (bo już wtedy gdy była rejestracja do KRS nie było żadnej
    działalności).

    Równie dobrze UP mógłby i za 10 lat powiedzieć że wyłudzam
    odszkodowanie bo jestem prezesem spółki z o.o.
    Przyt okazji oskarżył mnie o niesporządzanie sprawozdań finansowych i
    nieskładanie sprawozdań finansowych z ustawy o rachunkowości.

    Od ok. 1994 roku nie była prowadzona działalność gospodarcza,
    zapomniałem o tej spółce.

    Poza tym, że faktycznie nie było działalności nasunęły mi się dwie
    kwestie:

    fakt bycia prezesem spółki nie oznacza pobierania wynagrodzenia, ale
    nie wiem jak to jest i stąd nie musi się wiązać z ubezpieczeniem, bo
    to jest funkcja w spółce a nie zatrudnienie.
    spółki prawa handlowego o ile dobrze pamiętam musiały sie
    przerejestrować do KRS i podwyzszyc kapitał do 50.000 tys (sp. z
    o.o.), spółki które tego nie zrobiły miały być uznanne za
    niedziałajace, co w takim razie z taka spółka z samym RHB i minimalnym
    kapitałem zakładowym - 4000 tys to teraz byłoby 40 zł kapitału
    zakładowego.

    czy takie oskarżenie to nie jest zła wola urzędnika związana z
    postepowaniem przed WSA, UP w zaden sposób się ze mną nie kontaktował
    aby wyjaśnić co z ta spółka z o.o. Jednak patrząc w akta RHB widział i
    brak podwyższenia kapitału i brak rejestracji w KRS i ostatnie wpisy
    sprzed 15 lat.

    Kto wydaje nakaz aresztowania (Policja, sąd czy prokuratura)?

    Bardzo prosze nawet o krótka radę co należy zrobić czy napisać
    wyjaśnienia do Policji (tak wynika z pouczenia) czy do prokuratury? Co
    w ogóle należy zrobić?