    From: Adam Mikuta <a...@w...poczta.onet.wytnij.pll>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uprawnienia straży miejskiej
    Date: Tue, 04 Nov 2003 23:19:15 +0100

    Chciałbym się dowiedzieć jakie uprawnienia posiada straż miejska odnośnie
    zatrzymywania ludzi na ulicy, spisywania danych, przeszukiwania bagażu.

    Dziś wracając sobie spokojnie z biegu harcerskiego (w mundurach zresztą) w
    grupie 5 osób w tym dwie nie pełnoletnie o godzinie koło 21:40 zostaliśmy
    zatrzymani przez dwóch funkcjonariuszy (tak podejrzewam) straży miejskiej,
    któży spisali sobie nasze dane, przeszukali nasze plecaki. Nie podali
    żadnego sensownego powodu zatrzymania pozatym usiłowali nam wmówić iż dwie
    osoby niepełnoletnie nie mają prawa z nami przebywać (to napisze tylko że
    obie osoby są harcerkami których ja jestem drużynowym [i jednej bratem] po
    za tym był z nami zastępca komendanta Hufca oraz komendant szczepu).
    Wszystko było by w porządku gdyby panowie nie byli wybitnie nie mili a
    jeden z nich nawet w pewnym momencie wypowiedział słowa "Daj mi pretekst".
    Oczywiście skończyło się na grożeniu grozili sądem, interwencią w hufcu i
    wszystkim byle tylko nas zastraszyć. W końcu upewnili się że nikt nie jest
    poszukiwany notowany itd i w końcu nas puścili (chociaż oczywiście
    straszyli że to może trwać do 6 godzin).

    Moje pytanie co oni tak właściwie mogą? Do czego mają uprawnienia?

    Adam