    From: skx <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa z elektrykiem
    Date: Mon, 22 Jun 2009 19:40:22 +0200

    Witam,

    Mam problem z instalacją elektryczną u siebie w mieszkaniu i chcę zlecić
    wykonanie kilku prac z tym związanych. Chciałbym spisać dobrą umowę, żeby
    -- po drodze cena nie wzrosła bez dobrego uzasadnienia,
    -- elektrycy nie porzucili roboty w połowie,
    -- na wykonane prace obowiązywała jakaś rozsądna gwarancja.

    Napisałem taką, bazując na jakiejś znalezionej w Sieci:
    http://skxpl.eu.org/rozne/umowa-elektryk (czysty tekst),
    http://skxpl.eu.org/rozne/umowa-elektryk.odt (OpenOffice),
    http://skxpl.eu.org/rozne/umowa-elektryk.doc (MS Office),
    Byłbym zobowiązany, gdyby ktoś z większym doświadczeniem rzucił okiem, w
    szczególności na zapisy związane z tymi trzema punktami.

    > § 2
    > Podstawowe obowiązki stron
    > [...]
    > 3. Wykonawca przed rozpoczęciem robót powinien dokonać oględzin
    instalacji w lokalu.

    Co dopisać, żeby nie pododawali prac już w trakcie?

    > § 7
    > Gwarancja
    >
    > Wykonawca odpowiada za jakość wykonanych robót i udziela pięcioletniej
    > gwarancji od chwili zakończenia prac. W tym okresie zobowiązany jest na
    > wezwanie Zleceniodawcy na swój koszt usuwać wszelkie wady i usterki w
    > lokalu będące rezultatem złej jakości przeprowadzonych robót i użytych
    > materiałów.

    W miarę sensowne?

    Czy przy takich drobnych pracach też należy przewidzieć w umowie i
    spisywać jakiś protokół odbiorczy?

    --
    skx.