  • 1. Data: 2007-11-05 21:52:46
    Temat: Umowa przedwstepna-pytania
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Witam,

    W sumie nie wiem na jakie grupy mam pisać odnośnie moich pytań. Jesli źle
    trafiłem, prosiłbym o wskazanie odpowiedniej grupy.
    Chciałbym kupić mieszkanie od dewelopera. W umowie przedwstepnej jest
    napisane:
    "Klient przyjmuje do wiadomości, że księga wieczysta prowadzona dla
    nieruchomości gruntowej (...) może zawierać wpisy dotyczące ustanowionych
    obciążeń wynikających z finansowania działalności prowadzonej przez
    dewelopera X. Wg stanu na dzień zawarcia niniejszej umowy, w dziale IV
    ksiegi wieczystej, wpisana jest hipoteka umowna łączna zwykła. Deweloper X
    oświadcza, że na dzień zawarcia Umowy Sprzedaży dział IV księgi wieczystej
    założonej dla nieruchomości wydzielonej dla Budynku oraz Osiedlowego Terenu
    będzie wolny od obciążeń"
    Czy jest to normalna praktyka deweloperów? Czy wg tego zapisu mam się czegoś
    obawiać, wg mnie chyba nie ale przestraszyłem się trochę tego, że grunt jest
    jeszcze obciążony? Może przecież się tak stać, że deweloper będzie miał
    problem z uregulowaniem formalności z tym gruntem. W tym wypadku nawet nie
    będę mógł wziąć kredytu. Może ktoś miał podobne przypadki.
    Drugie pytanie: co to znaczy "zryczałtowane odszkodowanie" - chodzi o zwrot
    zadatku w chwili niedopełnienia umowy;
    Następnie: chodzi mi o podatek VAT w rozliczeniu ceny sprzedaży mieszkania,
    czy tenże VAT zmienia się od nowego 2008 roku z 7% na 22%? Jakiś czas temu
    powstał zamęt i potem juz nie śledziłem tego.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2007-11-05 21:59:19
    Temat: Re: Umowa przedwstepna-pytania
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 22:52:46 +0100, lestat napisał(a):

    > Chciałbym kupić
    > mieszkanie od dewelopera. W umowie przedwstepnej jest napisane:

    Podstawowe pytanie: będzie przed notariuszem czy na kartce papieru? Bo
    może nawet nie warto się głowić nad poszczególnymi klauzulami...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-11-05 22:30:19
    Od: "zenon" <x...@w...pl>

    > Podstawowe pytanie: będzie przed notariuszem czy na kartce papieru? Bo
    > może nawet nie warto się głowić nad poszczególnymi klauzulami...

    Umowa przedwstepna będzie pisemna, nie notarialna.

  • 4. Data: 2007-11-06 07:38:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 23:30:19 +0100, zenon napisał(a):

    > Umowa przedwstepna będzie pisemna, nie notarialna.

    A to nie warto się nad niczym zastanawiać. Poczytaj sobie:
    http://www.money.pl/archiwum/raporty/artykul/
    z;deweloperem;nie;wygrasz;bez;aktu,173,0,271789.html