  • 1. Data: 2006-05-16 06:32:55
    Temat: Umowa przedwstepna i sprzedaz innej osobie
    Od: j...@z...onet.pl

    Szanowni Panstwo
    Zawarlam umowe przedwstepna w formie notarialnej. Przed uplywem
    erminu sprzedawca zbyl nieruchomosc komu innemu. Zwrócilam sie o
    zwrot zadatku i takowy otrzymalam. Czy w takiej sytuacji przysluguja
    mi jakies roszczenia? Czy przyjecie zwrotu zadatku uniemozliwia mi
    dochodzenia np odszkodowania czy tez wykonania umowy?
    Jak myslicie?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-05-16 07:51:55
    Temat: Re: Umowa przedwstepna i sprzedaz innej osobie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    j...@z...onet.pl wrote:

> [...]
    > mi jakies roszczenia? Czy przyjecie zwrotu zadatku uniemozliwia mi
    > dochodzenia np odszkodowania czy tez wykonania umowy?

    1. Zależy od treści tej umowy przedwstępnej.
    2. Przy typowej umowie zwrot zadatku powinien być w wysokości
    podwójnej (jeśli to był naprawdę zadatek a nie zaliczka)

  • 3. Data: 2006-05-16 08:34:22
    Od: "goska_01" <j...@z...onet.pl>

    Tresc umowy typowa - oni zobowiazali sie sprzedac a ja w
    okreslonym termin ie kupic.
    Zadatek zwrócili w podwójnej wysokosci.
    Nie ukrywam,ze bardziej interesuje mnie nieruchomosc, niz zwrot
    zadatku.
    Obawiam sie czy przyjmujac zwrot zadatku nie zamknelam sobie drogi
    do innych roszczen.

  • 4. Data: 2006-05-16 08:43:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    goska_01 napisał(a):
    > Obawiam sie czy przyjmujac zwrot zadatku nie zamknelam sobie drogi
    > do innych roszczen.

    zamknęłaś

    KG

  • 5. Data: 2006-05-16 08:54:30
    Od: "goska_01" <j...@z...onet.pl>

    Tak przypuszczalm, ale radca radca prawi mi co innego.

  • 6. Data: 2006-05-16 09:30:33
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu goska_01 porozsypywal nastepujace haczki:
    > Tak przypuszczalm, ale radca radca prawi mi co innego.
    No to postepuj wg rad radcy prawnego. Czemu wiec pytasz sie nas?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-05-16 10:42:23
    Od: "goska_01" <j...@z...onet.pl>

    Kto pyta nie bladzi. A jak zbladzilam to cóz...W takich
    przypadkach myslenie sie wylacza, niestety.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-05-16 11:09:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > zamknęłaś

    A co rozumiesz przez "przyjęcie"? Bo jeśli np. w umowie był numer konta
    na zwrot zadatku i tamten bez pytania po prostu przelał kasę...

  • 9. Data: 2006-05-16 11:26:24
    Od: "goska_01" <j...@z...onet.pl>

    Niestety tak nie bylo. Poszlo pismo o zwrot zadatku, co prawda z
    dopiskiem,ze cala sytuacja nie podoba i ze zastanowie sie jakie
    kroki podjac.

  • 10. Data: 2006-05-16 15:28:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    > zamknęłaś

    czemu tak uważasz? Moim zdaniem zwrot podwójnej wysokości zadatku
    wcale nie zamyka drogi do podnoszenia dalej posuniętych roszczeń z
    tytułu poniesionych strat. Przykładowo spokojnie moim zdaniem można by
    było dochodzić dodatkowo poniesionych kosztów na notariusza (umowa
    przedwstępna), geodetę, jakieś wyceny pod kredyt. Generalnie
    wszystkiego tego, co można udowodnić. Bo na pewno nie jakiś tam
    wydumanych spodziewanych zysków, jakie by się osiągnęło.