  • 1. Data: 2008-11-04 22:24:45
    Temat: Umowa pożyczki między osobami fizycznymi a hipoteka
    Od: "S." <b...@a...com>

    Sytuacja przedstawia się następująco:
    Osoba A pożycza osobie B 999zł. Zostaje zawarta umowa pożyczki między A
    i B. Osoba B ma zwrócić pożyczkę w 20 ratach po 49,95zl (co w sumie daje
    999zł).
    Pytanie 1:Czy konieczna będzie zapłata podatku PCC jeżeli jest to
    jednokrotna pożyczka?
    Pytanie 2:Czy trzeba będzie uiścić jakieś dodatkowe podatki związane z
    umową pożyczki?

    Następnie osoby A oraz B udają się do Notariusza i ustanawiają hipotekę
    zwykłą na nieruchomości (mieszkaniu) osoby B w wysokości 999zł.
    Pytanie 3:(najważniejsze) czy Notariusz sporządzi umowę ustanowienia
    hipoteki, jeżeli mieszkanie osoby B miesiąc temu zostało wykupione na
    własność i nie ma jeszcze założonej księgi wieczystej (wszystkie
    dokumenty są już oczywiście w Sądzie, ale czas oczekiwania to około 6
    miesięcy)?
    Pytanie 4:jakie będą koszty sporządzenia takiej umowy i wpisu do księgi
    wieczystej - 100zł opłata u Notariusza, 200zł wpis do Księgi wieczystej
    - coś jeszcze?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    S.

  • 2. Data: 2008-11-04 23:38:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    S. pisze:
> [...]
    > 999zł).
    > Pytanie 1:Czy konieczna będzie zapłata podatku PCC jeżeli jest to

    A jakie ma znaczenie, ile razy kto pożycza?

    Oczywiście, że trzeba podatek zapłacić.

    > Następnie osoby A oraz B udają się do Notariusza i ustanawiają hipotekę
    > zwykłą na nieruchomości (mieszkaniu) osoby B w wysokości 999zł.

    Ummm... Jaki jest, na litość boską, sens zakładania hipoteki przy tak
    mizernej sumie?? Włącznie z usunięciem wpisu będzie to jakaś połowa tego
    "majątku".

  • 3. Data: 2008-11-05 08:53:37
    Od: "S." <b...@a...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ummm... Jaki jest, na litość boską, sens zakładania hipoteki przy tak
    > mizernej sumie?? Włącznie z usunięciem wpisu będzie to jakaś połowa tego
    > "majątku".

    Dziękuję za odpowiedź.
    Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę, że koszty wpisu i później
    usunięcia wpisu do ksiąg wieczystych wyniosą około 500zł, ale z pewnych
    względów wyłącznie takie a nie inne rozwiązanie mnie interesuje.

  • 4. Data: 2008-11-05 14:07:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Poproś wykładowcę, aby zadawał do domu bardziej życiowe zadania.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-11-05 14:35:34
    Od: "S." <b...@a...com>

    666 pisze:
    > Poproś wykładowcę, aby zadawał do domu bardziej życiowe zadania.
    > JaC

    Już od kilku dobrych lat nie mam kontaktu z wykładowcami, a opisywana
    sytuacja to "samo życie", niestety.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-11-05 18:45:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning.
    On Wed, 5 Nov 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > A jakie ma znaczenie, ile razy kto pożycza?

    "Zasadnicze"? ;)

    > Oczywiście, że trzeba podatek zapłacić.

    W omawianym przypadku???
    To kwotę wolną od podatku znieśli, kiedy?
    Po prawdzie nie umiem dojść do czego pytającemu akurat 999 zł,
    ale może więcej napisze ;)
    BTW: oczywiście NTG, kwalifikuje się na .podatki (dlatego FUT)

    pzdr, Gotfryd