  • Data: 2006-05-13 16:04:56
    Temat: Umowa o nauk
    Od: "Marcin Kozłowski" <m...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam wielką prośbę, czy mógłby mi ktoś z Państwa wyjaśnić, kto ma rację w
    takiej oto sytuacji?
    Otóż postanowiłem rozpocząć studia, złożyłem na uczelni papiery (nie
    wszystkie - resztę miałem donieść później), wpłaciłem wpisowe + pierwszą
    ratę czesnego. Okazało się jednak (już w pierwszy weekend, kiedy miałem
    zajęcia), że z przyczyn ode mnie niezależnych nie będę w stanie pogodzić
    studiów z pozostałymi obowiązkami. Postanowiłem więc nie podpisywać umowy o
    naukę. Nie odebrałem również indeksu ani legitymacji studenckiej, ani razu
    nie uczestniczyłem w zajęciach. Z drugiej strony - ze względu na notoryczny
    brak czasu - nie odebrałem z uczelni papierów. Czy w takiej sytuacji
    uczelnia ma prawo egzekwować ode mnie czesne za cały semestr? Wydaje mi się,
    że dopiero w momencie podpisania umowy zobowiązuję się do opłacania czesnego
    (w umowie jest taki zapis) - ja tej umowy nie podpisałem, uczelnia wysłała
    mi jednak wezwanie do zapłaty. Czy rzeczywiście muszę im zapłacić?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Marcin Kozłowski