  • 1. Data: 2004-07-09 11:23:05
    Temat: Umowa o dzieło (potrzebna pomoc)
    Od: "LifeGuard" <r...@p...onet.pl>

    Witam.
    Robie dla pewnej firmy strone internetową. Ta firma bedzie chciala sobie to
    odpisac od podatku, wiec musze podpisac z nimi umowe o dzieło. I tu moje
    pytanie. Czy do umowy o dzieło potrzebny jest moj NIP? Ja powinna wygladać
    taka umowa? Skad uzyskać swoj NIP i czy trwa to długo? Jest to moja pierwsza
    umowa o dzieło wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc...
    Dzieki za wszelkie rady z góry

    Andrzej [LifeGuard]

  • 2. Data: 2004-07-09 11:35:14
    Temat: Re: Umowa o dzieło (potrzebna pomoc)
    Od: Lechique <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > taka umowa? Skad uzyskać swoj NIP i czy trwa to długo? Jest to moja pierwsza
    > umowa o dzieło wiec bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc...

    AFAIR Nipek jest niezbedny bo zamawiajacy musi odprowadzic podatek (za
    Ciebie). Przyklady umow znajdziesz np. tu [1]. Aby otrzymac Nipek
    trzeba wypelnic druk NIP-3 [2] i zaniesc do US. Po 2-3 tygodniach
    dostaniesz numer NIP listem poleconym.

    [1] http://www.poradaprawna.pl/wzory_pism.php

    [2] http://firma.onet.pl/709,1059332,druki.html
    --