  • 1. Data: 2007-07-18 20:50:16
    Temat: Udziały w spółce z o.o. - zbyć czy darować?
    Od: "Navi" <p...@y...com>

    Witam,
    Mam udziały wspólce z o.o. Z pewnych względów musze się ich pozbyć. Chętnego
    mam - małżonkę. (wspólnota majątkowa) I teraz pytanie - czy lepiej zrobić
    umowe darowizny czy po prostu zbyć te udziały w dowolnej cenie (np 10 zł /
    szt przy wartości nominalnej 50 zł?). Pytanie wyłącznie od strony
    podatkowej.

    Z góry dzięki za podpowiedź.

    Navi

  • 2. Data: 2007-07-22 14:21:34
    Temat: Re: Udziały w spółce z o.o. - zbyć czy darować?
    Od: "Tomek PL" <tomek.pl19[bez____spamu]@wp.pl>

    Użytkownik "Navi" <p...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > lepiej zrobić umowe darowizny czy po prostu zbyć te udziały w dowolnej
    > cenie (np 10 zł / szt przy wartości nominalnej 50 zł?). Pytanie wyłącznie

    Obecnie darować i zgłosić do US. Nie zapłacisz podatku. Jeżeli natomiast
    sprzedasz po cenie innej niż rynkowa, to US może się przyczepić i ustalić
    rzeczywistą wysokość zobowiązania podatkowego.

    Tylko zwróć uwagę na małzeński ustrój majątkowy, czy aby rzeczywiście możesz
    darować te udziały żonie:-) Ale o to nie pytałeś.

    TPL