  • 1. Data: 2007-07-18 18:30:24
    Temat: [KP] Umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Anka" <b...@m...com>

    Witam szanownych grupowiczow,

    slyszalam, ze gdy mam podpisana umowe o zakazie konkurencji, wg ktorej byly
    pracodawca zobowiazuje sie wyplacac miesieczne odszkodowanie w wysokosci 25%
    placy - i ta umowa jest zawarta na rok - to:
    - jesli nie bedzie tego wynagrodzenia wyplacal, to ustanie zakaz konkurencji
    (z dniem, kiedy wynagrodzenie powinno zostac wyplacone za dany miesiac z nie
    zostalo), ale pracownikowi nalezy sie w dalszym ciagu odszkodowanie;
    - jesli byly pracodawca rozwiazal umowe o zakazie konkurencji (bo np.
    sprawdzil, ze pracownik zatrudnil sie nie u konkurencji), to co prawda zakaz
    konkurencji ustal, ale odszkodowanie pracownikowi nadal sie nalezy (bo np. z
    powodu tej umowy musial zatrudnic sie w innej firmie i na gorszych warunkach
    niz by mogl, gdyby umowy o zakazie konkurencji nie byl).

    Czy to jest prawda? Czy moge prosic o jakies orzeczenia SN, o ile take
    istnieja?

    Dziekuje
    Anka

  • 2. Data: 2007-07-19 03:09:03
    Temat: Re: [KP] Umowa o zakazie konkurencji
    Od: "zuczek" <n...@o...pl>

    niestety obawiam się, że źle słyszłaś...

    wyrok SN 11.01.2006 r. II PK 118/05 OSNP 206/23-24/349:

    1. Jednostronne zastrzeżenie przez pracodawcę możliwości skrócenia
    umówionego okresu zakazu konkurencji i skorzystanie z tego uprawnienia, nie
    prowadzi do wcześniejszego wygaśnięcia umowy i uwolnienia go od obowiązku
    zapłaty odszkodowania.

    2. Pracownik ma prawo do odszkodowania, mimo zwolnienia go przez pracodawcę
    od obowiązku powstrzymania się od działalności konkurencyjnej, tylko
    wówczas, gdy nie podejmuje takiej działalności.

  • 3. Data: 2007-07-19 15:08:58
    Od: "Anka" <b...@m...com>

> [...]
    > od obowiązku powstrzymania się od działalności konkurencyjnej, tylko
    > wówczas, gdy nie podejmuje takiej działalności.

    Alez dlaczego zle slyszalam? Przecez powyzszy wyrok to jest wlasnie
    odpowiedz na drugi punkt mojego pytania :-).
    Otwartym pozostaje pytanie, czy zakaz konkurencji ustaje w momencie, gdy
    pracodawca nie wyplacil (pierwszej lub kolejnej) raty odszkodowania.
    Pomoze ktos?

    Serdecznie pozdrawiam