  • 1. Data: 2003-07-21 09:33:48
    Temat: Udowodnić,że nie jest sie wielbłądem?
    Od: "Lukas" <l...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanko własciwie jak w temacie.
    Nadszedł do mnie list polecony z urzędu pocztowo - celnego,
    zawiadamiajający, iż nadeszła do nich przesyłka adresowana do mnie z
    Japonii - zawartość - aparat cyfrowy, z adnotacją :brak faktury.
    To skojarzyłem ,że to od pewnej znajomej z Japonii, z dawnych lat,
    kontaktuję sie z nią - a ona potwierdziła, że wysłała mi aparat używany, ale
    w dobrym stanie, zawarła też w przesyłce adnotację o tym, oraz oczywiscie
    określiła wartość przesyłki.
    No więc spokojny dzwonię do tego urzędu (100 km ode mnie) i dowiaduję sie
    że to ja musze udowodnić, ile jest wart taki aparat. Jak to ja? Przecież
    nawet nie wiem ile jest używany, a nawet jaki to aparat - mówię. A pani na
    to że takie są przepisy.
    No to ja na to, że w paczce jest informacja, o wartości, a pani na to, że
    nie znaleziono takowej.
    Co robić?
    Nie chce znajomej przykrości robić, i mogę zapłacić to całe cło, ale nawet
    nie mogę zapłacić bo oni nie wiedzą ile musze im zapłacić, chociaż wartość
    przesyłki mają
    O co tu chodzi?

    lukas

    --
    pozdrawiam
    lukas

  • 2. Data: 2003-07-21 12:15:18
    Temat: Re: Udowodnić,że nie jest sie wielbłądem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Podaj, że 100 zł, uzasadnij, że jest używany i nie wiesz, czy w ogóle będzie
    działał w Polsce (inne napięcia itp.) i niech teraz Urząd Skarbowy udowodni,
    że jest warty 200 zł.