  • 1. Data: 2003-07-21 09:18:53
    Temat: Uzytkowanie wieczyste
    Od: "Mariusz Zamojski" <e...@n...com>

    Zastanawiam sie nad zakupem mieszkania od spoldzielni. Jest ona wieczystym
    uzytkownikiem gruntu na ktorym ma powstac mieszkanie.

    Czy tak forma wlasnosci bedzie mnie jakos ograniczala ?
    Co sie stanie z tym po wejsciu do UE ?
    Pozdr
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-07-22 16:07:32
    Temat: Re: Uzytkowanie wieczyste
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz Zamojski" <e...@n...com> napisał w
    wiadomości news:1eOSa.40473$ws6.805275@news2.nokia.com...
> [...]
    > uzytkownikiem gruntu na ktorym ma powstac mieszkanie.
    >
    > Czy tak forma wlasnosci bedzie mnie jakos ograniczala ?

    co będzie po wejściu nie wiem
    natomiast w przypadku mieszkania, będziesz włascicielem lokalu, bez prawa do
    wlasności częścii gruntu pod budynkiem, prawo to jest ograniczonym prawem
    rzeczowym

  • 3. Data: 2003-07-22 17:32:00
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Mariusz Zamojski" <e...@n...com> wrote in

> [...]
    > wieczystym uzytkownikiem gruntu na ktorym ma powstac mieszkanie.
    >
    > Czy tak forma wlasnosci bedzie mnie jakos ograniczala ?

    Po wejsciu nic nie bedzie bo UE nie obchodza kwestie wlasnosci ktore naleza do
    kompetencji wylacznie narodowych kazdego kraju czlonkowskiego.Przynajmniej tak
    jest narazie.Wyjatkami sa np nabywanie nieruchomosci w ramach swobody zakladania
    przedsiebiorstw czy przeplywu pracownikow ktorzy moga sobie kupowac mieszkania w
    panstwie czlonkowskim w ktorym podejmuja prace itp,ale wlasnosc taka sama dla
    siebie nie zwiazana ze swobodami gospodarczymi UE nalezy do prawa krajowego.
    Pozdrawiam Pawel