  • 51. Data: 2021-10-04 16:07:47
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To znaczy konkretnie cóż takiego z tego okna kamienicy można było
    > zobaczyć? Tylko tak konkretnie. Nie pisz mi, ze Niemcy Żydów nie lubili,
    > bo to jeszcze nie jest żadna zbrodnia.

    Tu masz skrót dla dzieci, bo innych źródeł i tak nie dasz rady przyswoić:
    https://www.bryk.pl/wypracowania/historia/xx-wiek/88
    97-niemcy-w-okresie-miedzywojennym.html

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B
    3w_w_Niemczech#%C5%BBydzi_pod_w%C5%82adz%C4%85_nazis
    t%C3%B3w_(1933%E2%80%931939)

    https://www.dw.com/pl/wst%C4%99p-do-holokaustu-pogro
    m-%C5%BCyd%C3%B3w-w-niemczech-w-1938-r/a-46190697

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polenaktion
    "Żydów, których Niemcy nie zdołali przepędzić przez granicę, zabierano z
    powrotem w głąb kraju, najczęściej do obozów koncentracyjnych."

    Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    > I ów cywilizowany świat cóż takiego uczynił, by zapobiec?

    A co ma piernik do wiatraka?
    Cokolwiek uczynił, czy czegokolwiek nie uczynił, przestań pierdolić, że
    Niemieccy obywatele żyli w nieświadomości tego, co się u nich dzieje.

    > Ale tak
    > konkretnie. Bo podejrzewam, że nasze państwo podziemne więcej w tej
    > sprawie zrobiło, nisz ów cywilizowany świat.

    Sprawiło, że obywatele Niemiec dostali pomroczności jasnej i nie
    wiedzieli co się dzieje?

    > No właśnie.

    No właśnie.
    Za ileś tam lat u nas też będą się tłumaczyć, że "przecież nic nie
    wiedzieliśmy o pałowaniu kobiet przez pisowskie kulsony - bo w TVpis nie
    pokazywali, to skąd mieliśmy wiedzieć?", albo "ja tylko komendantowi,
    który wydał rozkaz, parzyłam herbatę".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 52. Data: 2021-10-04 16:27:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Na przykład Kryształową Noc.

    Każda Niemiecka Noc Kryształowa była i będzie zapowiedzią Holocaustu?

    Trochę racji masz ale potrafisz i to zmarnować IMHO.

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2021-10-04 19:28:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 16:07, Kviat pisze:
    > Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    W Polsce w stanie wojennym członków Solidarności pozamykano w obozach -
    jakoś nikt nie wpadł na pomysł zapędzania ich do komór gazowych.

    > A co ma piernik do wiatraka? Cokolwiek uczynił, czy czegokolwiek nie
    > uczynił, przestań pierdolić, że Niemieccy obywatele żyli w
    > nieświadomości tego, co się u nich dzieje.

    Sądzę, że nieliczni wiedzieli.

    > Sprawiło, że obywatele Niemiec dostali pomroczności jasnej i nie
    > wiedzieli co się dzieje?

    Trudno nawet polemizować, bo nie za bardzo wiadomo, do czego ta
    odpowiedź. Ten świat spowodował pomroczność? Czy nasze państwo?

> [...]
    > kulsony - bo w TVpis nie pokazywali, to skąd mieliśmy wiedzieć?",
    > albo "ja tylko komendantowi, który wydał rozkaz, parzyłam herbatę".

    Dobrze, że Ciebie mamy :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2021-10-04 19:37:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W Polsce w stanie wojennym członków Solidarności pozamykano w obozach -
    > jakoś nikt nie wpadł na pomysł zapędzania ich do komór gazowych.

    Co ma piernik do wiatraka?
    Dziwnymi ścieżkami chadzają twoje błyskotliwe przemyślenia....

    > Sądzę, że nieliczni wiedzieli.

    No. To tak samo jak obecni pislamiści.

    > Trudno nawet polemizować, bo nie za bardzo wiadomo, do czego ta
    > odpowiedź. Ten świat spowodował pomroczność? Czy nasze państwo?

    Przecież twoje państwo podziemne....

    Nie pierwszy raz gubisz wątek po trzecim zdaniu. Zapanuj nad chaosem w
    swojej głowie, to będzie wiadomo.

    I pecha, że mamy też ciebie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 55. Data: 2021-10-04 23:50:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 19:37, Kviat pisze:

    > Co ma piernik do wiatraka?
    > Dziwnymi ścieżkami chadzają twoje błyskotliwe przemyślenia....

    Chciałem Ci pokazać, ze pozbawianie wolności niekoniecznie musi się
    wiązać z mordowaniem. Najszybciej na lokalnym przykładzie.

    > Przecież twoje państwo podziemne....

    Bardzo ciekawe spostrzeżenie. Zwłąszcza w odniesieniu do Niemiec przed
    wybuchem wojny.

    > Nie pierwszy raz gubisz wątek po trzecim zdaniu. Zapanuj nad chaosem w
    > swojej głowie, to będzie wiadomo.

    Bez Ciebie bym nie poradził.

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2021-10-05 01:02:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 16:07:47 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    t%C3%B3w_(1933%E2%80%931939)

    > https://www.dw.com/pl/wst%C4%99p-do-holokaustu-pogro
    m-%C5%BCyd%C3%B3w-w-niemczech-w-1938-r/a-46190697

    No popatrz jaki wstep - raptem setka ofiar smiertelnych w calych
    Niemczech ... i w dodatku troche sprowokowana ..

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Polenaktion
    > "Żydów, których Niemcy nie zdołali przepędzić przez granicę, zabierano z
    > powrotem w głąb kraju, najczęściej do obozów koncentracyjnych."

    Ale masz tez przyklad, jak cywilizowany kraj, czyli Polska podszedl do
    sprawy zydowskiej ..

    > Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    Np to ?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Noc_kryszta%C5%82owa

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Cokolwiek uczynił, czy czegokolwiek nie uczynił, przestań pierdolić, że
    > Niemieccy obywatele żyli w nieświadomości tego, co się u nich dzieje.

    No ale co sie dzieje - Zydom okna wybijają?
    Czy chca ich wypedzic bez majatku?

> [...]

    > wiedzieliśmy o pałowaniu kobiet przez pisowskie kulsony - bo w TVpis nie
    > pokazywali, to skąd mieliśmy wiedzieć?",

    Sa inne telewizje, jest internet, ale przeciez nie ma obowiazku
    szukania po internecie.
    Gorzej, jak te inne stacje zablokuja, i internet zablokuja ...

    A w Niemczech tego nie bylo. Byly gazety, panstwowe radio, moze jakas
    kronika filmowa w kinach ...

    > albo "ja tylko komendantowi,
    > który wydał rozkaz, parzyłam herbatę".

    Ale co - parzenie herbaty to przestepstwo?

    Bo komendant pewnie sekretarke ma ...

    J.

  • 57. Data: 2021-10-05 01:10:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 19:28:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W Polsce w stanie wojennym członków Solidarności pozamykano w obozach -
    > jakoś nikt nie wpadł na pomysł zapędzania ich do komór gazowych.

    Ciekawe ilu uwazalo, ze najlepiej byloby na Syberie ich wywiezc.

    J.

  • 58. Data: 2021-10-05 01:42:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W tym konkretnym obozie - jak wynika z dostępnych materiałów - nie
    > mordowano ludzi w ten sposób. Były złe warunki i wiele osób umierało,
    > ale to - moim zdaniem - co innego, niż strzał w głowę.

    W końcówce wybudowali komorę gazową, sprowadzano cyklon. Skoro to
    wszystko z niedoli i braku zaopatrzenia to za co właściwie skazano
    szefów tej sekretarki?

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2021-10-05 01:47:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > OK! Ale ja się odnosiłem do chwili podjęcia decyzji o zatrudnieniu sie
    > tam. Że niby na ochotnika.

    No ok, ale myślę, że dlatego, że się zatrudniła nie stoi akurat przed
    sądem. Stoi dlatego, że będąc już tam zatrudniona, musiała wiedzieć co
    się tam dzieje, a mając realną mozliwość odejścia z tego obozu, bez
    jakiś poważniejszych szykan, zdecydowała się tam pozostać.

    > Pytanie, w czym brała udział. U nas w zakładach karnych też siedzą
    > ludzie pozbawieni wolności.

    Pewnie są co do tego wątpliwości i dlatego ją ciągają.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2021-10-05 01:54:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To był obóz pracy. O ile się orientuję, to tam nikogo nie mordowano tak
    > wprost. Ludzie umierali na skutek warunków, w jakich ich więziono.
    > Komory gazowe zbudowano w drugiej połowie wojny z zamiarem odwszawiania
    > odzieży. Potem zaczęto ich używać do mordowania, ale ludzi chorych,
    > którzy wg lokalnego lekarza nie mieli szan wrócić do sprawności. Taniej
    > im było, niż opiekować się. Na to jednak zgodę musiał wyrażać
    > administracyjnie jakiś tam wyższy przełożony spoza obozu.

    No ale po prawdzie co to zmienia, czy kogoś zagazowac cyklonem, czy
    więżąc go, zakatować katorzniczą pracą bez jedzenia?

    --
    Marcin