  • 31. Data: 2013-08-28 15:39:23
    Temat: Re: Ubezpieczenie NFZ
    Od: m...@g...com

    > Kurde, uważasz że Konstytucja daje możliwość niepłacenia składki na
    >
    > ubezpieczenie zdrowotne? To byłoby zbyt piękne ;)

    Heh.. Tu mnie masz. No ale jakby ją brać dosłownie.. A nie powinniśmy jej brać
    dosłownie? Doklej do tego "niezależnie od sytuacji majątkowej" i składki na NFZ są
    niezgodne z konstytucją.

  • 32. Data: 2013-08-28 15:42:01
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 15:39:23 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:

    > Heh.. Tu mnie masz. No ale jakby ją brać dosłownie.. A nie powinniśmy jej brać
    dosłownie? Doklej do tego "niezależnie od sytuacji majątkowej" i składki na NFZ są
    niezgodne z konstytucją.

    Chociaż po chwili zastanowienia..
    Z konstytucji moim zdaniem wynika, że opłacanie składek nie uzależnia możliwości
    korzystania z bezpłatnej opieki zdrowotnej. Co raczej prowadzi do wniosku, że te
    opłaty na stronie NFZ są niezgodne z konstytucją bo wprowadzają zależność pomiędzy
    wniesieniem jakiejś opłaty a skorzystaniem z "bezpłatnej" opieki zdrowotnej.

  • 33. Data: 2013-08-28 16:58:41
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > do wniosku, że te opłaty na stronie NFZ są niezgodne z konstytucją bo
    > wprowadzają zależność pomiędzy wniesieniem jakiejś opłaty a skorzystaniem

    Moim zdaniem, w pierwszym zdaniu piszesz słusznie, ale potem wyciągasz
    złe wnioski.

    Konstytucja mówi tylko tyle, że ustawodawca nie może stworzyć prawa,
    które by dopuszczało stawianie obywateli w sytuacji, gdzie jedyną
    możliwością skorzystania ze świadczeń med. finansowanych (...) było by
    zapłacenie jakiejś kwoty. Czyli każdy, nawet ten bez grosza przy duszy,
    musi mieć dostęp do tych świadczeń.

    I każdy ma - dlatego jest tyle różnych tytułów do ubezpieczenia, żeby
    każdy obywatel mógł się na jakiś darmowy "załapać". Samodzielne
    opłacanie składki zdrowotnej to jedynie *możliwość* dla chętnych.
    Jak komuś się nie chce trudzić chodzeniem do UP i go stać, może
    sobie płacić.

  • 34. Data: 2013-08-28 20:34:07
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-08-28 15:23, lu dzik pisze:
> [...]
    >
    > Ponieważ rzeczywiście jesteś durniem, nie będę już nawet z Tobą
    > polemizował.
    > Aha, zgłoś mnie jeszcze do US, bo ostatnio sąsiadomi pomalowałem płot i
    > skosiłem trawę w ogródku, a to wszystko bez odprowadzonych składek,
    > ryzykując przy tym wpadnięcie pod ostrze maszyny, dzięki czemu
    > ewentualną uciętą rękę, musiano by mi przyszyć z odjętych Ci od ust
    > składek, dzięki czemu uszczupliłby się znacznie budżet państwa, a Ty nie
    > mógłbyś spać, a mogłem w tym czasie legalnie tyrać w biedronce, PUP
    > skreśliłby jedną osobę, a życie w kraju byłoby piękniejsze.

    Nie wiążesz planów z "tym krajem", praca ci tu "nie odpowiada", za
    świadczenia zdrowotne nie płacisz, przepisów nie chcesz przestrzegać,
    pasożytujesz już tu 30 lat i uważasz, że państwo (czyli inni ) powinni
    opłacać twoje leczenie.
    A to niby dlaczego!?

  • 35. Data: 2013-08-28 21:12:11
    Od: "lu dzik" <l...@i...pl>

> [...]
    > świadczenia zdrowotne nie płacisz, przepisów nie chcesz przestrzegać,
    > pasożytujesz już tu 30 lat i uważasz, że państwo (czyli inni ) powinni

    Nie miałem wyboru gdzie się urodzę, ale teraz mogę wybrać gdzie spędzę
    resztę życia i z tego skorzystam.
    Mam prawo do takiej opieki i po co mi ona potrzebna wyjaśniłem w poście
    inicjującym wątek.
    Takie świadczenia przysługują każdemu i co za różnica czy przypieczętuje
    to PUP, MOPS, ZUS czy nawet MONAR (choć ten przypadek mnie nie dotyczy)
    więc wyjaśnij z łaski swojej do czego się wciąż przypierzasz i bredzisz o
    jakichś wyłudzeniach podatków z Twoich ciężko zarobionych pieniędzy.

  • 36. Data: 2013-08-28 21:32:01
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-08-28 21:12, lu dzik pisze:
> [...]
    > inicjującym wątek.
    > Takie świadczenia przysługują każdemu (...)

    Nieprawda, takim osobnikom jak ty nie przysługują, czego najprostszym
    dowodem jest to, że ich nie otrzymujesz!;-)

    Aby z nich skorzystać, trzeba wypełnić warunki określone w ustawach itd.
    Ty ich (na szczęście) nie spełniasz (bo ci się nie chce), a więc
    przestań tu wypytywać, jak (w sposób fikcyjny) obejść przepisy.

  • 37. Data: 2013-08-28 21:34:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-28 21:12, Użytkownik lu dzik napisał:

> [...]
    > więc wyjaśnij z łaski swojej do czego się wciąż przypierzasz i bredzisz o
    > jakichś wyłudzeniach podatków z Twoich ciężko zarobionych pieniędzy.

    Ja bym ci radził wybrać jakiś inny i bogatszy kraj.
    Tam gdzie ludzie są spokojniejsi, bardziej cierpliwi i tak szybko
    nikt nie zwróci ci uwagi że jesteś bezczelnym pasożytem.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2013-08-28 21:59:03
    Od: m...@g...com

> [...]
    >
    > opłacanie składki zdrowotnej to jedynie *możliwość* dla chętnych.
    >
    > Jak komuś się nie chce trudzić chodzeniem do UP i go stać, może

    Tylko, że moim zdaniem, do tego, żeby skorzystać z tej bezpłatnej opieki powinien
    wystarczyć dowód osobisty. Całą armię urzędników opłacamy tylko po to, żeby ludziom
    skomplikować dostęp do tego co mają zagwarantowane konstytucją. Czy to nie jest
    trochę pomylone?

  • 39. Data: 2013-08-28 22:01:16
    Od: m...@g...com

> [...]
    >
    > opłacanie składki zdrowotnej to jedynie *możliwość* dla chętnych.
    >
    > Jak komuś się nie chce trudzić chodzeniem do UP i go stać, może

    No i jeszcze jedna rzecz. Jednak informacja na stronie NFZ przeczy temu co piszesz. W
    końcu NFZ uzależnia "dopisanie się" po okresie "niebytu" do tego "darmowego
    ubezpieczenia" opłatą w wysokości nawet 7 tyś. PLN.

  • 40. Data: 2013-08-29 01:24:49
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > opłacamy tylko po to, żeby ludziom skomplikować dostęp do tego
    > co mają zagwarantowane konstytucją. Czy to nie jest trochę pomylone?

    Trochę jest i nie Ty jeden masz wątpliwości, czy koszty nie przewyższają
    zysków. Decydenci zdaje się uważają, że jeśli podatek zdrowotny nie
    będzie powiązany sztywno z prawem dostępu do usług medycznych,
    to zbyt wielu Polaków wykręci się od jego płacenia.