  • 1. Data: 2008-02-03 07:37:13
    Temat: Ubezpieczenie KK
    Od: "Anna" <e...@g...pl>

    Witam,

    spłacam KK /jest ubezpieczona od utraty pracy oraz choroby, i tak się
    nieszczęśliwie złożyło,że poważnie zachorowałam w grudniu.Choroba
    uniemożliwia mi pracę - nie mogę chodzić :(
    Wysłałam do banku orzeczenie lekarskie,wynik badania z kliniki
    traumatologii - listem poleconym,z nadzieją, że ubezpieczenie zapłaci choć
    jedną ratę/mam trudną sytuację finansową i dwoje dzieci,które sama
    wychowuję/,ale z banku dzwonią i straszą mnie wypowiedzeniem
    umowy...Podobno - trzeba ratę zapłacić,nawet jak się choruje,"do czasu
    rozpatrzenia"...To po co jest takie ubezpieczenie ?

    Jak mogę wybrnąć z tej sytuacji?
    Pracowałam "na swoim" - mała firma usługowa i jedyne żródło dochodu. Lekarz
    karze zmienić pracę - mam już początki "naczyniówki" i stanie cały dzień
    odpada.Zanim znajdę inną pracę,potrwa...Nadal mam kłopty z
    chodzeniem /spuchnięta kostka/ Cetelem nie chce wykazać zrozumienia...

    Proszę o radę.

  • 2. Data: 2008-02-03 22:40:21
    Temat: Re: Ubezpieczenie KK
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Anna wrote:

> [...]
    > odpada.Zanim znajdę inną pracę,potrwa...Nadal mam kłopty z
    > chodzeniem /spuchnięta kostka/ Cetelem nie chce wykazać zrozumienia...

    Metoda na szybko (bo Cetelem to takie syny a nie bank):

    - wyciag z karty w dlon (a najlepiej 3 ostatnie) i szybka wycieczka do:

    - Millenium
    - Reiifeisena
    - Polbanku

    Jeden z nich powinien wydac nowa karte w trybie "przeniesienia", na
    podstawie wyciagow, splacic zadluzenie w starym banku i rozlozyc je na
    raty (ewentualnie udzielic dlugiego okresu bezodsetkowego na przenoszone
    zadluzenie).

    Od strony prawnej, nie widzac umowy ubezpieczenia nikt tu nie pomoze
    zapewne.

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

  • 3. Data: 2008-02-04 07:51:32
    Od: " Anna" <e...@W...gazeta.pl>

    Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > podstawie wyciagow, splacic zadluzenie w starym banku i rozlozyc je na
    > raty (ewentualnie udzielic dlugiego okresu bezodsetkowego na przenoszone
    Witam,

    dziękuję za radę :)
    Czy przy takim "przeniesieniu" muszę być przygotowana na gromadzenie
    papierów odnośnie zdolności kredytowej ?
    Tamtą kartę przysłano mi przy okazji brania kredytu na sprzęt komputerowy -
    kredyt tamten spłaciłam /wniosek o KK był sporządzony "przy okazji"tamtej
    umowy/ i przyszła pocztą. Kredyt na tej karcie został uruchomiony w 2006 r-
    po wejściu w życie ustawy antylichwiarskiej - a jednak oprocentowanie nadal
    jest ponad 34%... Można to gdzieś zaskarżyć ? Wniosek - napisany małymi
    literkami okazał się być chyba umową,bo z KK nie przyszły żadne
    dokumenty...Czy bank nie powinien wprowadzić aneksu do wniosku?

    Zanim wystąpięoprzeniesienie spłaty KK, chciałabym się upewnić,czy nie mam
    racji.
    Opłata za "ubezpieczenie" spłaty rat KK,to 50 zł w miesięcznej racie :(
    Nie wiem,czy z racji braku możliwości pracy /i zaległych już 2-ch rat/
    jakikolwiek bank poda mi rękę w tej trudnej sytuacji. Z dochodów stałych mam
    jeszcze alimenty na dzieci, mogę też liczyć na pomoc ex męża.

  • 4. Data: 2008-02-04 09:31:24
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Anna wrote:

    > dziękuję za radę :)
    > Czy przy takim "przeniesieniu" muszę być przygotowana na gromadzenie
    > papierów odnośnie zdolności kredytowej ?

    "Przeniesienie" generalnie polega na wydaniu karty bez sprawdzania
    zdolnosci i zobowiazaniu klienta do zamkniecia starej karty. Natomiast
    banki czasami ograniczaja liste bankow, ktorych karty przeniosa (na
    zasadzie - jak my w WBK wydali, a tam to sprawdzaja mocno, to i my
    wydamy. Nie wiem jak w rankingach Cetelem.

> [...]
    > jakikolwiek bank poda mi rękę w tej trudnej sytuacji. Z dochodów stałych mam
    > jeszcze alimenty na dzieci, mogę też liczyć na pomoc ex męża.

    Musisz sprobowac, jak masz dostep do internetu to w Reiffeisen da sie
    wniosek zlozyc elektronicznie, pozniej rozmowa przez telefon i umowienie
    na podpisanie papierow. Millenium tez ma wniosek online, ale nie wiadomo
    dokad on trafia :( Co do Polbanku, mlody bank, mlode kadry, zacznij od
    pytania czy karte Cetelem maja na liscie przyjmowanych do przeniesienia.

    To juz mocno NTG, lepiej pomoga Ci na p.b.banki

    Wwieslaw

  • 5. Data: 2008-02-05 15:47:47
    Od: " Anna" <e...@W...gazeta.pl>

    Bardzo dziekuję :)