  • 1. Data: 2008-02-02 22:43:02
    Temat: zerwanie umowy najmu lokalu mieszkalnego, a zwrot depozytu.
    Od: SmoQ <S...@g...com>

    Witam,
    Jestem właścicielem mieszkania które od 3 miesięcy wynajmuję
    lokatorom.
    Teraz owi lokatorzy zrywają ze mną umowę z przyczyn niezależnych ode
    mnie.
    Przyznam, że treść umowy układałem sam i pewnie popełniłem kilka
    błędów merytorycznych :-)
    Moje pytanie do Was jest takie czy mam im zwrócić kaucję skoro zrywają
    umowę przed upływem czasu określonego w umowie?

    poniżej fragmenty (związane z kaucją i czasem umowy) umowy.

    -----------------------
    § 7
    Umowa zostaje zawarta na okres od 01.11.2007 do 31.10.2008, a po tym
    terminie umowa zostaje przedłużona na czas nieokreślony.

    § 8
    Każda ze stron może umowę wypowiedzieć z zachowaniem miesięcznego
    okresu wypowiedzenia.
    § 9
    Wynajmujący może rozwiązać umowę bez zachowania terminów
    wypowiedzenia, jeżeli Najemca zalega z należnym czynszem lub narusza
    inne postanowienia umowy. W przypadku zaistnienia okoliczności, o
    którym mowa wyżej, Najemca obowiązany jest rozliczyć się z
    Wynajmującym i opuścić przedmiot najmu w terminie do 30 dni.
    § 10
    Zmiany umowy będą dokonywane w formie pisemnej pod rygorem
    nieważności.
    § 11
    a) po zakończeniu najmu Najemca zobowiązany jest zwrócić lokal wraz z
    wyposażeniem w stanie niepogorszonym, wynikającym z normalnej
    eksploatacji.
    b) Najemca wpłaca kaucję w wysokości 1200 zł. (słownie tysiąc dwieście
    złotych), Która podlega zwrotowi po przekazaniu lokalu w stanie
    niepogorszonym wynajmującemu.
    -----------------------

    pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-02-04 00:22:00
    Od: "tg" <...@a...a>

    SmoQ napisal:
    > § 8
    > Każda ze stron może umowę wypowiedzieć z zachowaniem miesięcznego
    > okresu wypowiedzenia.

    chyba jasne i proste?

  • 3. Data: 2008-02-04 10:10:37
    Od: SmoQ <S...@g...com>

    On 4 Lut, 00:22, "tg" <a...@a...a> wrote:

    > chyba jasne i proste?

    THX :), po prostu wolałem sie upewnić .

  • 4. Data: 2008-02-04 10:53:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2008, tg wrote:

    > chyba jasne i proste?

    Zależy co SmoQ rozumie przez "zerwanie".
    Może *nie* wypowiedzieli, a teraz nie chcą zapłacić czynszu za ostatni
    miesiąc "bo przecież już nie mieszkamy"?
    Mógłby wyraźniej napisać, to prawda.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-04 13:01:22
    Od: "tg" <...@a...a>

    Gotfryd Smolik news napisal:
> [...]

    no to wtedy dostaja kaucje minus czynsz za okres wypowiedzenia imho

  • 6. Data: 2008-02-05 12:52:28
    Od: SmoQ <S...@g...com>

    On 4 Lut, 10:53, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Może *nie* wypowiedzieli, a teraz nie chcą zapłacić czynszu za ostatni
    > miesiąc "bo przecież już nie mieszkamy"?

    Coby był pełen obraz zaistniałej sytuacji:
    ludzie którym wynająłem mieszkanko napisali do mnie mail 15.01.2008
    r., że chcą zrezygnować z wynajmu i mieszkali do końca stycznia (jutro
    odbieram klucze)
    zgodnie z umową chęć rozwiązania miel obowiązek zgłosić na miesiąc
    wcześniej, moje wątpliwości wynikały głównie z tego (o czym nie
    napisałem wcześniej), że w czasie rozmów z nimi, podkreślałem, że
    interesuje mnie ktoś na minimum rok i zarzekali się, że właśnie tak
    będzie (chętnych było dużo więc miałem w czym wybierać). nie
    wspominałem o tym wcześniej gdyż umowa pisemna wygląda jak powyżej
    napisałem, a o ustalenia ustne nie chce mi się kłócić, tym bardziej,
    że nie ma mnie w kraju i klucze będzie odbierać teściowa.

  • 7. Data: 2008-02-06 09:27:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2008, SmoQ wrote:

> [...]
    > wspominałem o tym wcześniej gdyż umowa pisemna wygląda jak powyżej
    > napisałem, a o ustalenia ustne nie chce mi się kłócić

    No niestety, jak na pismie stwierdzono co innego, to trudno teraz
    wybronić tezę "a oni powiedzieli" :)

    pzdr, Gotfryd