  • 1. Data: 2006-02-15 18:26:27
    Temat: Trzynastka - jak liczyc
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Jak sie liczy trzynastke dla pracownika ktory pracowal rowne 6
    miesiecy w ub roku?
    Suma wynagrodzen za 6 miesiecy, podzielona przez 12 miesiecy i jeszcze
    z tego polowa (bo pracowal pol roku)? Czyli de fakto jesli ma stale
    wynagrodzenie to dostaje 1/4 pensji jako 13-tke?

    Czy tez suma wynagrodzen z 6 miesiecy, podzielona przez 6 miesiecy dla
    wyliczenia sredniej i z wyniku polowa (bo pol roku)? Czyli de fakto
    dostaje 1/2 pensji jako 13-tke?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 2. Data: 2006-02-15 18:31:27
    Temat: Re: Trzynastka - jak liczyc
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WAM napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy tez suma wynagrodzen z 6 miesiecy, podzielona przez 6 miesiecy dla
    > wyliczenia sredniej i z wyniku polowa (bo pol roku)? Czyli de fakto

    Art. 4. 1. Wynagrodzenie roczne ustala się w wysokości 8,5% sumy
    wynagrodzenia za pracę otrzymanego przez pracownika w ciągu roku
    kalendarzowego, za który przysługuje to wynagrodzenie, uwzględniając
    wynagrodzenie i inne świadczenia ze stosunku pracy przyjmowane do
    obliczenia ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy, a także
    wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy oraz wynagrodzenie za czas
    pozostawania bez pracy przysługujące pracownikowi, który podjął pracę w
    wyniku przywrócenia do pracy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-02-15 18:35:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006 19:26:27 +0100, napisałem:

> [...]
    >
    >Czy tez suma wynagrodzen z 6 miesiecy, podzielona przez 6 miesiecy dla
    >wyliczenia sredniej i z wyniku polowa (bo pol roku)? Czyli de fakto
    Jestem dzis inteligentny inaczej ;)
    Nie wiem czemu chcialem dzielic przez 12.
    Oczywiscie 8,5% a nie 1/12 choc to prawie to samo :)

    Czyli:
    a) polowa z 8,5% z sumy wynagrodzen za 6 miesiecy
    b) 8,5% sumy wynagrodzen za 6 miesiecy

    Przyklad - gdyby dostawal co miesiac rowne 1000 zl i pracowal 12
    miesiecy to 13tka=12*1000*8,5% = 1020 zl.
    Gdyby ten sam 1000 zl dostawal przez 6 miesiecy to 13 tka wyniesie:
    a) 6/12 * 6*1000*8,5% = 255 zl
    b) 6*1000*8,5% = 510 zl

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 4. Data: 2006-02-15 18:39:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WAM napisał(a):

    > Czyli:
    > a) polowa z 8,5% z sumy wynagrodzen za 6 miesiecy
    > b) 8,5% sumy wynagrodzen za 6 miesiecy

    8,5 % *otrzymanych* w ciągu roku wynagrodzeń. Nie rozumiem czemu chcesz
    dzielić to przez pół.

  • 5. Data: 2006-02-15 18:52:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006 19:39:50 +0100, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    >8,5 % *otrzymanych* w ciągu roku wynagrodzeń. Nie rozumiem czemu chcesz
    >dzielić to przez pół.
    Art. 2.
    1. Pracownik nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w pełnej wysokości
    po przepracowaniu u danego pracodawcy całego roku kalendarzowego.
    2. Pracownik, który nie przepracował u danego pracodawcy całego roku
    kalendarzowego, nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w wysokości
    proporcjonalnej do okresu przepracowanego, pod warunkiem, że okres ten
    wynosi co najmniej 6 miesięcy.

    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 6. Data: 2006-02-15 19:32:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WAM napisał(a):

> [...]
    > kalendarzowego, nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w wysokości
    > proporcjonalnej do okresu przepracowanego, pod warunkiem, że okres ten

    Hmmm.
    Instynktownie czuję że ta proporcjonalność ma inne znaczenie.