  • 1. Data: 2006-02-15 17:51:43
    Temat: program z licencją a firma ????
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    witam

    zakupiłam program graficzny na siebie - jednostanowiskowy
    czy mogę go wykorzystywać w swojej firmie jako narzedzie do tworzenia
    grafiki
    jesli program nie byl kupiony na firme?
    jak to jest z licencja?

    dzikei i pozdr.

  • 2. Data: 2006-02-16 07:41:51
    Temat: Re: program z licencją a firma ????
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Katri wrote:

    > zakupiłam program graficzny na siebie - jednostanowiskowy
    > czy mogę go wykorzystywać w swojej firmie jako narzedzie do tworzenia
> [...]

    Jeśli "firma" = "jednoosobowa działalność gospodarcza" i licencja
    programu nie przewiduje ograniczeń na wykorzystanie komercyjne, to
    możesz. Czytając licencję zwróć szczególną uwagę na to co pisze o
    wykorzystaniu różnego typu przykładowych plików graficznych wchodzących
    w skład programu. W wypadku programów graficznych tu właśnie są często
    nakładane ograniczenia.

  • 3. Data: 2006-02-16 08:57:44
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > wykorzystaniu różnego typu przykładowych plików graficznych wchodzących
    > w skład programu. W wypadku programów graficznych tu właśnie są często

    nawet jesli licencja zabrania uzywania komercyjnie to przestepstwa nie
    popelnia uzywajac takiego programu - program jest legalny a uzytkownik lamie
    jedynie zapis licencji i producent programu moze sam z siebie sie z nim
    procesowac

    Tak czy inaczej uzywac legalnie mozna

    Jacek

  • 4. Data: 2006-03-02 22:08:15
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    jureq wrote:

    > Jeśli "firma" = "jednoosobowa działalność gospodarcza" i licencja
    > programu nie przewiduje ograniczeń na wykorzystanie komercyjne, to
    > możesz.
    A jeżeli "firma" = spółka cywilna (dwuosobowa) ?

    --
    marfi