  • 21. Data: 2007-10-19 10:30:32
    Temat: Re: To co idziemy głosować na PIS ?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 12:10
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ff9vr3$qen$1@inews.gazeta.pl>):

    > Czuję się - w rozumieniu PiS - wykształciuchem,

    Nie wiem jakie jest rozumienie PiS wg ciebie.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wykształciuch
    ===========
    Wykształciuch, a także wykształceniec ? pejoratywne, ironiczne określenia
    osób posiadających formalnie wyższe wykształcenie, ale postrzeganych jako
    niespełniające wymogów koniecznych do osiągnięcia statusu inteligenta.
    [...]
    Analogicznym ironicznym określeniem osób wykształconych, ale nie odwołującym
    się do słabości ich etosu inteligenckiego, ale przemądrzałości, wynoszenia
    się i arogancji charakterystycznej dla niektórych intelektualistów jest
    pojęcie "jajogłowych".
    [...]
    W wywiadzie tym postawił on [DORN, więc PiS] "wykształciuchów" w pewnej
    opozycji do inteligencji (To mocno ignorancka, egoistyczna, narcystyczna
    warstwa wykształconych, która nie ma wiele wspólnego z polską
    inteligencją.) nie precyzując dokładnie adresata (Ta znaczna część warstwy
    wykształconej posiada pewną profesjonalną kompetencję. Natomiast straciła
    ona kontakt z resztą Polski, w gruncie rzeczy na własne życzenie.).
    ===========

    Tacy właśnie, jak Szkło Kontaktowe w TVN24. Chełpiący się i bardzo niemili
    ludzie, którym się wydaje, że tytuł mgra i młody wiek daje im prawo do
    uznawania się za lepszych od społeczności dziadków i babć, która jest
    zazwyczaj mniej wykształcona formalnie.

    Taki wykształciuch uważa babcię za starą kretynkę, zupełnie zapominając o
    mądrości innej niż akademicka.

    W dzisiejszych czasach zresztą akademicka mądrość się zdegradowała do
    poziomu zawodówki czasami, a w ogólności LO. Na studia trafiają i je kończą
    bardzo często ludzie, którzy tak naprawdę matury nie powinni mieć.

    > wydaje mi się, że nie
    > atakuję ich w sposób niesmaczny czy niekulturalny,

    Nie wiem, wszystkich Twoich wypowiedzi nie analizuję. Tutaj odniosłem się do
    Maćka i Hanki. Klasycznych wykształciuchów. Wiedzą co to antykoncepcja i
    wyzywają innych od debili.

    > nie zamierzam głosować
    > na partie socjalistyczne - i jak to zakwalifikujesz?

    No akurat ja jestem socjalistą, aczkolwiek socjalizm PiSu i mój socjalizm są
    odmienne, ale to detal...

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 22. Data: 2007-10-19 10:38:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wykształciuch

    Nie wiem czy wiesz że język jest "żywy" i ciągle słowa nabierają nowych
    znaczeń ....
    Słowo "wykształciuch" jest świetnym na to przykładem.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 23. Data: 2007-10-19 10:46:38
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 12:30:32 +0200, Tristan napisał(a):

    > No akurat ja jestem socjalistą, aczkolwiek socjalizm PiSu i mój
    > socjalizm są odmienne, ale to detal...

    Dla mnie socjalizm to socjalizm, a czy będzie miał prefiks (narodowy,
    internacjonalistyczny, itd.) to już inna sprawa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 24. Data: 2007-10-19 10:54:16
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > prawo do uznawania się za lepszych od społeczności dziadków i babć,
    > która jest zazwyczaj mniej wykształcona formalnie.

    tak... wszyscy napewno uwazaja sie za lepszych od babc i dziadkow!
    Wez przestan pisac bzdury.
    Zajmij sie czyms pozytecznym!

    > Taki wykształciuch uważa babcię za starą kretynkę, zupełnie
    > zapominając o mądrości innej niż akademicka.

    Wybacz ale jesli babcia czy dziadek napadaja na kamerzyste, ktory niczemu
    nie jest winien, to moim zdaniem jest fanatyczka.
    Niestety fanatyzm czesto zaslepia i oglupia.

> [...]
    > poziomu zawodówki czasami, a w ogólności LO. Na studia trafiają i je
    > kończą bardzo często ludzie, którzy tak naprawdę matury nie powinni

    A myslisz ze kto im w tym pomagal... Kto no oglosil amnestie? Koalicja
    rzadzaca ktora wg slow Premiera (ktory sam mowil ze nim nie bedzie) jednak
    powstala..
    Fakt, ze tak naprawde studia nie sa juz zadna miara wyksztalcenia.

    > Nie wiem, wszystkich Twoich wypowiedzi nie analizuję. Tutaj odniosłem
    > się do Maćka i Hanki. Klasycznych wykształciuchów. Wiedzą co to
    > antykoncepcja i wyzywają innych od debili.

    Sluchaj osob rzucajacych miechem jest troche po kazdej stronie... po kazdej
    stronie sa tez osoby mowiace prawdy, polprawdy i wierutne bzdury!
    Ja osobiscie jak slucham o sukcesach PiS czy dokonaniach poszczegolnych
    kandydatow to mnie ze smiechu boli brzuch.
    Sa osoby ktore maja dosc tych klamstw i tej propagandy... tylko nie potrafia
    tego powiedziec w taki kulturalny sposob, bo pewnie im nerwy puszczaja.

    Wystarczy sobie odpowiedziec na pytanie co rzad zrobil dla gospodarki w
    czasie 2 lat?
    Odpowiedz jest prosta: nic i dlatego sama gospodarka, nie tknieta palcem,
    dawala sobie lepiej rade bez ingerencji politykow!
    A politycy w tym czasie zajmowali sie teletubisiami, polowaniem na
    czarownice, tworzeniem juz nie tak taniego panstwa dla kolezkow z parti,

    Przykro mi ale taka jest prawda... Przed poprzednimi wyborami spodziewalem
    sie wiecej po PiSie choc na niego nie glosowalem.
    Niestety to co od nich otrzymalismy to groteska w najgorszym wymiarze!

    Steel

  • 25. Data: 2007-10-19 11:22:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 12:54:16 +0200, Steel napisał(a):

    > Przed poprzednimi wyborami spodziewalem sie wiecej po PiSie choc na
    > niego nie glosowalem.

    Czyli w końcowym rozrachunku jednak i tak "oddałeś" na nich głos.

  • 26. Data: 2007-10-19 11:40:04
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Czyli w końcowym rozrachunku jednak i tak "oddałeś" na nich głos.

    wez mnie nie obrazaj... jakbym tak zrobil to juz dawno bym popelnij
    harakiri!

    Dodatkowo czytaj ze zrozumieniem...
    1) *nie* glosowalame na PiS.
    2) Przed wyborami spodziewalem sie po nich (PiS) wiecej.
    3) Nigdzie nie jest powiedziane ze nie glosowalem wogole! wrecz przeciwnie.
    Od kiedy mam prawo wybierac, nie opuscilem zadnych wyborow bo uwazam ze to
    moj obowiazek!
    jest tylko wyraznie zaznaczone ze nie glosowalem na PiS.

    teraz juz jasne?

    Steel

  • 27. Data: 2007-10-19 11:48:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 12:38
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffa1h2$70k$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Nie wiem czy wiesz że język jest "żywy" i ciągle słowa nabierają nowych
    > znaczeń ....
    > Słowo "wykształciuch" jest świetnym na to przykładem.

    No ale nie wiem jakich nabrało, bo właśnie w znaczeniu takiego kretynka z
    dyplomikiem go właśnie współczesne czasy używają. Sama
    forma ,,wykształciuch'' sugeruje znaczenie negatywne, prawda?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 28. Data: 2007-10-19 11:54:07
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 13:48:36 +0200, Tristan napisał(a):

    > No ale nie wiem jakich nabrało, bo właśnie w znaczeniu takiego kretynka
    > z dyplomikiem go właśnie współczesne czasy używają.

    A to ja już nic nie rozumiem. Chociaż pewnie troszkę jestem kretynem z
    tytułem magistra ;-)

    > Sama forma
    > ,,wykształciuch'' sugeruje znaczenie negatywne, prawda?

    Nie, raczej zabawne, ironiczne, prześmiewcze, ale z pewnością nie
    pejoratywne.

  • 29. Data: 2007-10-19 12:10:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 12:54
    (autor Steel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffa2pl$e7d$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > tak... wszyscy napewno uwazaja sie za lepszych od babc i dziadkow!

    Nie mówiłem, że wszyscy, ale że to cecha tvnowskich wykształciuchów.

    > Wez przestan pisac bzdury.
    > Zajmij sie czyms pozytecznym!

    O! I znów... Szacuneczek wykształciucha, który wie czym ja się mam
    zajmować...

    > Wybacz ale jesli babcia czy dziadek napadaja na kamerzyste, ktory niczemu
    > nie jest winien, to moim zdaniem jest fanatyczka.

    A jeśli napada młoda nastka?
    Akcja ,,schowaj babci dowód'' jest chamska. Albo ocenianie ze baba w berecie
    to fanatyczka.... Moje babcie i dziadek na nikogo nie napadają. Fanatycy są
    wszędzie. A i reakcjom grup z okolic TV Trwam też dziwić się nie należy, po
    tylu napadach na nich ze strony TVN....

    > Niestety fanatyzm czesto zaslepia i oglupia.

    Tak. Fanatyzm. A nie że każdy kto słucha RM to fanatyk. Ja np. słuchałem
    nieraz. TV Trwam też czasami oglądam.

    > A myslisz ze kto im w tym pomagal... Kto no oglosil amnestie?

    Wszystkie rządy po kolei. Amnestia to ostatnie 2 lata, a upadłość uczelni
    wyższych postępuje od lat 10.

    > Fakt, ze tak naprawde studia nie sa juz zadna miara wyksztalcenia.

    Ano. I stąd właśnie takie wykształciuchy...

> [...]
    > Sa osoby ktore maja dosc tych klamstw i tej propagandy... tylko nie
    > potrafia tego powiedziec w taki kulturalny sposob, bo pewnie im nerwy

    No widzisz, a to działa wręcz przeciwnie. Przeciwnicy PiS wychodzą na
    fanatyków.

    > Wystarczy sobie odpowiedziec na pytanie co rzad zrobil dla gospodarki w
    > czasie 2 lat?
    > Odpowiedz jest prosta: nic

    Nie, parę rzeczy popieram. Np. światła w samochodach...

> [...]
    > A politycy w tym czasie zajmowali sie teletubisiami, polowaniem na
    > czarownice, tworzeniem juz nie tak taniego panstwa dla kolezkow z parti,

    Tak, owszem. Ja nie mówię, że popieram PiS. Ja mówię, że mam wielką ochotę
    poprzeć, jak widzę ich oponentów w postaci TVN, PO czy takich Sowieckich
    Agentów na grupie.

    Ogólnie to wyboru znów nie ma... Wszystkie partie są do bani. Będę głosował
    na PSL pewnie, ale oni nie chcą ojro, a ja bardzo chcę ojro :(

    > Przykro mi ale taka jest prawda... Przed poprzednimi wyborami spodziewalem
    > sie wiecej po PiSie choc na niego nie glosowalem.
    > Niestety to co od nich otrzymalismy to groteska w najgorszym wymiarze!

    Co nie znaczy że każdy zwolennik PiS to debil i taki co to powinien zostać z
    antykoncepcjonowany...

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 30. Data: 2007-10-19 12:14:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 12:46
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffa1ue$7ml$1@inews.gazeta.pl>):

    > Dla mnie socjalizm to socjalizm, a czy będzie miał prefiks (narodowy,
    > internacjonalistyczny, itd.) to już inna sprawa.

    No ja jestem socjalistą i rozróżniam socjalizm PiSowy od socjalizmu Free
    Software czy socjalizmu chrześcijan.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl