  • 11. Data: 2005-07-05 17:52:16
    Temat: Re: Termin dostarczenia mandatu karnego.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    s...@o...pl napisał:

    >A czy mogę prosić o konkretny paragraf mówiący o tych 30 dniach?
    Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd mi się wzieły owe 30 dni. Po
    sprawdzeniu okazuje się, że przypadku 'radaru' czas ten wynosi 14 dni
    (art. 97. § 1 Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia).

    Artur Golański

  • 12. Data: 2005-07-05 21:38:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd mi się wzieły owe 30 dni. Po
    > sprawdzeniu okazuje się, że przypadku 'radaru' czas ten wynosi 14 dni
    > (art. 97. § 1 Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia).

    dlaczego? przecież to przypadek z pkt.2

    KG

  • 13. Data: 2005-07-06 07:47:55
    Od: s...@o...pl

    > Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd mi się wzieły owe 30 dni. Po
    > sprawdzeniu okazuje się, że przypadku 'radaru' czas ten wynosi 14 dni
    > (art. 97. § 1 Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia).

    Wielkie dzięki!

  • 14. Data: 2005-07-06 13:52:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >dlaczego? przecież to przypadek z pkt.2
    Tak, tylko czas jest określony na 14, a nie 30 dni.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2005-07-06 20:30:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Tak, tylko czas jest określony na 14, a nie 30 dni.

    Art. 97. § 1.W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi
    inaczej, funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze
    mandatu karnego może ją nałożyć jedynie, gdy:
    1) schwytano sprawcę wykroczenia na gorącym uczynku lub bezpośrednio po
    popełnieniu wykroczenia,
    2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy
    albo za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi
    wątpliwość co do osoby sprawcy czynu
    - w tym także, w razie potrzeby, po przeprowadzeniu w niezbędnym
    zakresie czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu
    wykroczenia. Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może
    nastąpić po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym
    mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.

    ostatni fragment

    KG

  • 16. Data: 2005-07-07 14:43:50
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    > po upływie 14 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym
    >mowa w pkt 1, i 30 dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.

    Z dnia 24 sierpnia 2001 r. jest:
    po upływie 3 dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w
    pkt 1, i 14 dni w wypadku, o którym mowa w pkt 2.

    Widać przeoczyłem zmianę (kiedy była?).
    Wniosek pierwsza moja odpowiedź była aktualna, choć nie wiem skąd :-)

    Artur Golański

  • 17. Data: 2005-07-07 14:51:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Widać przeoczyłem zmianę (kiedy była?).

    Dz.U z 2003, nr 109, poz. 1031 od 1 lipca 2003 roku.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."