  • 1. Data: 2005-07-04 07:55:51
    Temat: mieszkanie, podatek od nieruchomosci
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    witam!

    ok. miesiaca temu kupilem mieszkanie z rynku wtornego. przy podpisywaniu
    aktu notarialnego zaplacilem podatek 2% od czynnosci cywilno-prawnych
    (placilem to u notariusza). jestem osoba fizyczna, posiadam
    spol-wlasnosciowe prawo do lokalu i bede skladal wniosek o KW. Moje
    pytanie: jak to jest z podatkiem od nieruchmosci, kiedy go place, jaka
    kwota, gdzie???

    Marcin

  • 2. Data: 2005-07-04 11:12:11
    Temat: Re: mieszkanie, podatek od nieruchomosci
    Od: Dariusz Wroński <w...@d...onet.pl>

    newman napisał(a):
    > jak to jest z podatkiem od nieruchmosci, kiedy go place, jaka kwota, gdzie???

    Podatek płaci się w terminach do dnia
    - 15 marca
    - 15 maja
    - 15 września
    - 15 listopada
    oczywiście można zapłacić od razu całość.

    Wysokość podatku określa Rada Gminy w drodze uchawły.
    Dokładna kwota podatku określona zostaje w decyzji podatkowej.
    Maksymalne stawki podatku określa Art. 5 ustawy o podatkach i
    opłatach lokalnych
    (Dz.U. z 2002r. Nr 9 poz. 84)

    Płatność następuje na rzecz gminy, na terenie której położona
    jest nieruchomość.

    > Marcin

    Pozdrawiam,
    Dariusz Wroński

  • 3. Data: 2005-07-04 13:58:38
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    aha! zapomnialem dodac, ze mieszkanie posiada spoldzielcze wlasnosciowe
    prawo do lokalu. wlasnie slyszalem, ze od takiego mieszkania nie placi
    sie podatku od nieruchomosci, czy to prawda?

    druga rzecz, czy jesli wkrotce mieszkanie to bedzie mialo zalazona
    Ksiege Wieczysta, to czy ten podatek bedzie mnie obowiazywal?

    Marcin

  • 4. Data: 2005-07-04 14:17:22
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

    > aha! zapomnialem dodac, ze mieszkanie posiada spoldzielcze wlasnosciowe
    > prawo do lokalu. wlasnie slyszalem, ze od takiego mieszkania nie placi sie
    > podatku od nieruchomosci, czy to prawda?

    To prawda, spółdzielcze włsnościowe prawo do lokalu nie jest nieruchomością.

    > druga rzecz, czy jesli wkrotce mieszkanie to bedzie mialo zalazona Ksiege
    > Wieczysta, to czy ten podatek bedzie mnie obowiazywal?

    Nie, założenie KW nie oznacza, że spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    stanie się nieruchomością, więc podatku od nieruchomości nie ma

  • 5. Data: 2005-07-06 06:17:09
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    aseta wrote:

    > To prawda, spółdzielcze włsnościowe prawo do lokalu nie jest nieruchomością.

    juz glupieje, bo na innej grupie dostalem odpowiedz, ze to nieprawda! :/

    Marcin

  • 6. Data: 2005-07-06 22:03:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    newman wrote:

    > juz glupieje, bo na innej grupie dostalem odpowiedz, ze to nieprawda! :/

    jak ktoś posiada prawo do mieszkania spółdzielczego to nie płaci podatku
    od nieruchomości.
    Właścicielem nieruchomości i twojego mieszkania zresztą też jest
    spółdzielnia mieszkaniowa. Ty masz tylko prawo do....

    Jak wykupisz od spółdzielni cząstkową własnośc gruntu i zamieniszz prawo
    do mieszkania na pełną własność wówczas dopadnie cie podatek od
    nieruchomości, bo wraz ze spółdzielnią będziesz w cześci właścicielem
    nieruchomości i gruntu pod nią.

  • 7. Data: 2005-07-07 07:59:50
    Od: newman <marcin_nomorespam!@mymanufactory.com>

    witek wrote:

> [...]
    > do mieszkania na pełną własność wówczas dopadnie cie podatek od
    > nieruchomości, bo wraz ze spółdzielnią będziesz w cześci właścicielem

    to ide za ciosem dalej ;)
    Czym jest taka pozycji na liscie oplat czynszowych do spoldzielni jak:
    'wieczyste uzytkowanie gruntu' ?

    Marcin

  • 8. Data: 2005-07-07 14:58:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    newman wrote:

    > to ide za ciosem dalej ;)
    > Czym jest taka pozycji na liscie oplat czynszowych do spoldzielni jak:
    > 'wieczyste uzytkowanie gruntu' ?

    ja nie mam.

    może taka być jak spółdzielnia bardzo chce wam pokazać jakie są
    składniki czynszu, czytaj na co idzie kasa za czynsz.
    ma takie samo znaczenie, jak "wywóz smieci"