  • 1. Data: 2006-06-19 05:27:23
    Temat: Teren uczelni wyższej i prawo
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2005 r.
    Prawo o szkolnictwie wyższym

    Art. 227.
    1. Rektor dba o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie uczelni.
    2. Teren uczelni określa rektor w porozumieniu z właściwym organem
    samorządu terytorialnego.
    3. Służby państwowe odpowiedzialne za utrzymanie porządku publicznego i
    bezpieczeństwa wewnętrznego mogą wkroczyć na teren uczelni tylko na
    wezwanie rektora. Służby te mogą jednak wkroczyć z własnej inicjatywy na
    teren uczelni w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia ludzkiego lub
    klęski żywiołowej, zawiadamiając o tym niezwłocznie rektora.
    4. Porozumienia zawarte przez rektora z właściwymi organami służb, o
    których mowa w ust. 3, mogą określić inne przypadki związane z utrzymaniem
    porządku i bezpieczeństwa uzasadniające przebywanie tych służb na terenie
    uczelni.
    5. Służby, o których mowa w ust. 3, są obowiązane opuścić teren uczelni
    niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały ich wkroczenie na teren
    uczelni, lub na żądanie rektora.

    Czy jeśli jakiś jegomośc nie będący studentem siedzi sobie na ławeczce
    spokojnie, nie zakłóca porządku, natomiast popija piwko, to patrol policji
    czy SM przechodzący obok może interweniować ? czy nie ? a może powinni
    skontaktować się z rektorem ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-06-19 07:05:52
    Temat: Re: Teren uczelni wyższej i prawo
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

> [...]
    > spokojnie, nie zakłóca porządku, natomiast popija piwko, to patrol policji
    > czy SM przechodzący obok może interweniować ? czy nie ? a może powinni

    Jeżeli siedzi na terenie uczelni to nie mają prawa wejśc (chyba, że
    w tych ściśle określonych w ustępie trzecim przypadkach). Zwróć
    uwagę na ustęp czwarty, często zawierane są porozumienia, gdzie
    uczelnia zezwala na interwencję, np.

    http://www.pwr.wroc.pl/14833.xml

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 3. Data: 2006-06-19 07:44:49
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Arek arkadoo porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jeżeli siedzi na terenie uczelni to nie mają prawa wejśc
    Aczkolwiek mi policja w Lodzi powiedziala, ze jesli zadzwonie na 112/997
    ze sasiad w akademiku zagraza mojemu zdrowiu, to przyjada i nie beda sie
    pytali rektora o pozwolenie na interwencje (ofkoz jak poinformowalem o
    tym osoby z samorzadu studenckiego, byly oburzone, jak policja smialaby
    wkroczyc na teren akademika bez ich zgody)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-06-19 10:08:35
    Od: "Arek arkadoo" <a...@o...pl>

> [...]
    > tym osoby z samorzadu studenckiego, byly oburzone, jak policja smialaby
    > wkroczyc na teren akademika bez ich zgody)

    Przeczytaj proszę jeszcze raz ustęp trzeci przytoczonego artykułu,
    zwracając uwae na zdanie "Służby te mogą jednak wkroczyć z
    ".

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 5. Data: 2006-06-19 14:37:11
    Od: "ubisses" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:1rcs2swclyagq$.1xkqicw1be8c2.dlg@40tude.net...

> [...]
    | spokojnie, nie zakłóca porządku, natomiast popija piwko, to patrol policji
    | czy SM przechodzący obok może interweniować ? czy nie ? a może powinni

    Nie może. Wielokrotnie przerabiane podczas strajków studenckich, lecz kto to
    jeszcze pamięta :-(

    Pzdr.