    From: Marcus <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Teoretycznie] Stan wyższej konieczności
    Date: Sat, 17 Jul 2010 00:10:56 +0200

    Stawiam to pytanie czysto teoretycznie, albowiem taka sytuacja mi się
    nie przydarzyła. Co nie znaczy, że nie może się przydarzyć. Zwłaszcza
    przy obecnej aurze. A zatem... Czy jeśli widząc psa zamkniętego w
    samochodzie stojącym na tzw. słońcu i widząc, że pies jest bliski
    zejścia wybiję szybę w tym samochodzie, to czy taki czyn zostanie
    potraktowany jako wyższa konieczność (czy jak to się nazywa)? Czy też
    przyszłoby mi odpowiadać za zniszczenie prywatnego mienia?

    Pozdrawiam
    Marek